Marantz SA pearl lite of toch niet?

Gestart door Robino, juni 24, 2012, 20:21:00

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Citaat van: Zoldar op juni 26, 2012, 19:28:38
hi-fi news heeft ook een group test gedaan waar de pearl lite goed uitkwam.

Heb je ook links naar tests waarbij een CD speler er niet goed uitkomt?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Nee. Maar ik leed liever een beschrijving van hoe ist klinkt ipv of het goed of slecht is volgens het blad.

Ik heb ook geen echt slechte cd speler gehoord. Hooguit een die minder goed past bij mijn set of smaak.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juni 26, 2012, 20:39:51
Heb je ook links naar tests waarbij een CD speler er niet goed uitkomt?  :angel:

vroeguuhhhhhh was dat nog wel is in audio en techniek maar toen was de cd speler er net maar volgens mij is de standaard al zo hoog dat ze er maar een term tegen aan gooien
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

http://www.hifi.nl/recensies/4278/Marantz-KI-Pearl-Lite-Marantz-KI-Pearl-Lite.html

byebye

Gewoon kopen dat ding als je het geld hebt ,eventueel eerst Thuis op proef voordat je tot aanschaf overgaat

Robino

Ja; ga hem zeker berluisteren. Benieuwd hoe die metal weergeeft. What hifi vond dat tenslotte minder goed.
Weet echter niet of ze ook in cd weergave hebben beoordeeld.

JohnWx

Citaat van: Robino op juni 27, 2012, 00:13:08
Ja; ga hem zeker berluisteren. Benieuwd hoe die metal weergeeft. What hifi vond dat tenslotte minder goed.

Wat zou er anders zijn tussen de cd en de stream ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op juni 26, 2012, 13:27:57
jazeker afgaan op een verhaal van een vreemde die maar 1 doel heeft en dat is dat blad verkopen

ze zijn ooit die weg ingegaan met die voor mij onzin termen zo een 25 jaar geleden dan kan je ook niet meer terug

ik heb net ook een recensie opgeschreven over Cor zijn speler het is de allerbeste die er bestaat heb hem vergeleken met mijn SONY ES maar nee hoor die kan de kliko in

Cor als je de test wil stuur ik hem je wel toe  :-D
Zoals vaak bij dit soort overduidelijke testverslagen wordt er door belanghebbende aan tegenbelanghebbende NIET geleverd... :-D clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Speakers met een metal dome nemen.  clown1
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Of toch maar gewoon schijt hebben aan wat What hifi ervan vind  :-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

renes59

Benieuwd hoe die metal weergeeft. What hifi vond dat tenslotte minder goed.
Dit zo lezende moet je haast concluderen dat, als het aan What hifi ligt, je voor elke soort muziek een aparte speler moet hebben.  :no:
Ben je duur uit als je een brede muzieksmaak hebt.
Op marktplaats staan SA8400's voor pak weg €300, zoek een mooie van de goede kleur uit, hou je €900 over voor cd/sacd's.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op juni 26, 2012, 13:27:57
jazeker afgaan op een verhaal van een vreemde die maar 1 doel heeft en dat is dat blad verkopen

ze zijn ooit die weg ingegaan met die voor mij onzin termen zo een 25 jaar geleden dan kan je ook niet meer terug

ik heb net ook een recensie opgeschreven over Cor zijn speler het is de allerbeste die er bestaat heb hem vergeleken met mijn SONY ES maar nee hoor die kan de kliko in

Cor als je de test wil stuur ik hem je wel toe  :-D
Werkt blijkbaar in alle branches hetzelfde met die bladen.Moet in mijn naaste omgeving van muziekliefhebbers steeds maar weer aanhoren wat het muziekblad Oor puke er van vind.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

renes59

Alle bladen schrijven voor een bepaalde doelgroep, val je daar buiten valt zo'n blad vaak tegen. Van Oor ben ik ook geen favoriet. Lees het wel in de bibliotheek maar denk dan te vaak nee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Citaat van: renes59 op juni 27, 2012, 10:31:19
Dit zo lezende moet je haast concluderen dat, als het aan What hifi ligt, je voor elke soort muziek een aparte speler moet hebben.  :no:
Ben je duur uit als je een brede muzieksmaak hebt.
Op marktplaats staan SA8400's voor pak weg €300, zoek een mooie van de goede kleur uit, hou je €900 over voor cd/sacd's.

Marantz maakt allemaal goed klinkende en idem uitziende SA cd spelers, hoewel uit een "iets" lagere klasse heb ik met mijn SA met rock, metal of andere electronische ritmische muziek geen enkel probleem. Het klinkt goed, strak en energiek.
Wat de SA8400 betreft (bouwtechnisch gelijk als ik mij niet vergis) past deze ook prima in dat rijtje thuis. Echter kan ik me voorstellen dat je de mooiste speler hebben wilt, met een bij de overige componenten passend facia en idem gebruiksgemak door afstandsbediening.
Als je in de de luxe positie bent om zo'n Pearl lite te kopen dan zou ik dat zeker doen. Je hebt tenslotte de versterker al gekocht, dus blijkbaar hecht je de meerwaarde aan de KI ingrepen.
Ik vind de KI pearl/lite reeks in ieder geval schitterende apparaten en zou graag zo'n setje hebben.

gerard

Citaat van: SB_Marantz op juni 27, 2012, 09:43:31

Speakers met een metal dome nemen.  clown1

Heeft hij al, wel ff goed lezen SB   :-P
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op juni 27, 2012, 12:38:09
Heeft hij al, wel ff goed lezen SB   :-P

tis nog een broekie  8-) denk dat het bericht ook van Jr was