Marantz SA pearl lite of toch niet?

Gestart door Robino, juni 24, 2012, 20:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Niber op juni 25, 2012, 13:40:45
Gewoon kopen. Dan heb je het setje Pearl Lite compleet, dat is ook wat waard.  :wink:

vind ik leuk  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

Ik probeer in te schatten of het voor mij klankmatige voordelen oplevert. De cd 6004 is goed. Maar is de sa lite in de weegave van cd's nog beter, mooier? Ik heb bewust gekozen voor de lite versterker omdat ik van een warmere, rondere klank hou. Speakers zijn MA RX6. En muziek is toch wel veel ouder rock en popwerk en recenter van dat symfonische metal (geloof dat het zo wordt genoemd :wink:).

Marantz 81

#17
Citaat van: Robino op juni 25, 2012, 16:04:31
Ik probeer in te schatten of het voor mij klankmatige voordelen oplevert. De cd 6004 is goed. Maar is de sa lite in de weegave van cd's nog beter, mooier? Ik heb bewust gekozen voor de lite versterker omdat ik van een warmere, rondere klank hou. Speakers zijn MA RX6. En muziek is toch wel veel ouder rock en popwerk en recenter van dat symfonische metal (geloof dat het zo wordt genoemd :wink:).

Zeker weten  HB  alle tests die ik gelezen heb vonden ze het een erg goede speler die Pearl lite  :yes:

Maar als je een 2de hands SA11S1 voor dat geld kan kopen ,zou ik dat eerder doen maar nog nooit een zwarte te koop gezien

xander32

Citaat van: Marantz 81 op juni 25, 2012, 21:03:25
Zeker weten  HB  alle tests die ik gelezen heb vonden ze het een erg goede speler die Pearl lite  :yes:

Maar als je een 2de hands SA11S1 voor dat geld kan kopen ,zou ik dat eerder doen maar nog nooit een zwarte te koop gezien
... omdat die er volgens mij niet zijn ... De nieuwe S3 komt er wel in `t zwart.

Welke speakers heb je?

Robino

Ik heb Monitor Audio RX 6. Voor mijn muziek na een behoorlijke zoektocht en heel veel luisteren het mooist.
En met de lite versterker voor mijn oren een heerlijk en ook warm geluid. Het is nu wat "warmte" betreft perfect. Warmer moet ook weer niet, want dan wordt het te. En dan begin ik toch mijn twijfels bij de SA lite te krijgen. What Hifi schrijft dat het een behoorlijk warme speler is die vooral geschikt is voor jazz en klassiek. Bij moderner heftiger werk zou deze speler in de "problemen" komen. En laat dat nu net mijn muziek zijn!

Zoldar

zelf luisteren in je eigen set is het best
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Robino op juni 25, 2012, 22:47:16
What Hifi schrijft dat het een behoorlijk warme speler is die vooral geschikt is voor jazz en klassiek. Bij moderner heftiger werk zou deze speler in de "problemen" komen. En laat dat nu net mijn muziek zijn!
:schater:

In de problemen komen ?
Gaat de speler dan de cd's weigeren? ,of slaat hij dan over ?

:-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: Marco op juni 26, 2012, 01:19:17
:schater:

In de problemen komen ?
Gaat de speler dan de cd's weigeren? ,of slaat hij dan over ?

:-o
Is een goeie!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: Robino op juni 25, 2012, 22:47:16
Ik heb Monitor Audio RX 6. Voor mijn muziek na een behoorlijke zoektocht en heel veel luisteren het mooist.
En met de lite versterker voor mijn oren een heerlijk en ook warm geluid. Het is nu wat "warmte" betreft perfect. Warmer moet ook weer niet, want dan wordt het te. En dan begin ik toch mijn twijfels bij de SA lite te krijgen. What Hifi schrijft dat het een behoorlijk warme speler is die vooral geschikt is voor jazz en klassiek. Bij moderner heftiger werk zou deze speler in de "problemen" komen. En laat dat nu net mijn muziek zijn!

Wat een onzin

een apparaat moet ze werk doen zo natuur getrouw en als er iets van "warmte" aan word toegevoegd dan klopt er iets niet, of ze hebben een ding ontwikkeld om verder vanaf de basis/bron te gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 26, 2012, 01:19:17
:schater:

In de problemen komen ?
Gaat de speler dan de cd's weigeren? ,of slaat hij dan over ?

:-o

gaat hij in zijn beveiliging  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

John je bent nog vergeten te vermelden dat misschien de anti rapmode nog aanstaat. Als hij die nu eens uitzet.

JohnWx

Citaat van: joep op juni 26, 2012, 09:27:04
John je bent nog vergeten te vermelden dat misschien de anti rapmode nog aanstaat. Als hij die nu eens uitzet.

kan ook zijn dat ik het mis heb en niet hoor althans zulke grote waarnemingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: John Wx op juni 26, 2012, 09:24:39
Wat een onzin

een apparaat moet ze werk doen zo natuur getrouw en als er iets van "warmte" aan word toegevoegd dan klopt er iets niet, of ze hebben een ding ontwikkeld om verder vanaf de basis/bron te gaan

sommige spelers klinken imho warmer of voller dan andere. welke het meest accuraat/neutraal is laat ik aan de mastering engineer van die plaat over. Die mag bij mij thuis komen zitten en me dan vertellen of ik zijn werk geweld heb aangedaan. ik zou het zelf niet kunnen zeggen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 26, 2012, 10:22:30
sommige spelers klinken imho warmer of voller dan andere. welke het meest accuraat/neutraal is laat ik aan de mastering engineer van die plaat over. Die mag bij mij thuis komen zitten en me dan vertellen of ik zijn werk geweld heb aangedaan. ik zou het zelf niet kunnen zeggen.

puntje heb je daar  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Er is geen apparaat dat neutraal is. Elk apparaat kleurt en dat vind je bij de ene mooier, evenwichtiger, dynamischer, dieper, vlakker of wat dan ook. Als muzikant (bas) koop ik mijn spul ook op klankkleur en geef ik bakken met geld uit om het helemaal naar wens te krijgen. En dat is zeker niet neutraal... Ik zoek naar elementen die bijdragen tot een soundstage die ik lekker vind. Dit gaat van snaren, kabels, effecten, overdrive, EQ, amp en speaker naar speelbaarheid van mijn bas.
Voor hifi geldt hetzelfde. Elk apparaat voegt zijn eigen ding toe en dat is je smaak of niet, al zijn de verschillen de ene keer duidelijker dan de andere keer. Dat kan iemand alleen maar voor zichzelf uitmaken. Warmte van het geluid wordt naar mijn bescheiden mening snel verward met wolligheid. Ik heb zelf lang geleden een CD spelers (CD6000 OSE) beluisterd en was niet bepaald onder de indruk van deze speler. Of het terecht is weet ik niet, maar ik schaar dan meteen al het 6xxx spul in dezelfde categorie. Als dat zou kloppen dan betekent het eigenlijk dat je met de SA pearl lite een flinke verbetering kunt verwachten.