Er is geen apparaat dat neutraal is. Elk apparaat kleurt en dat vind je bij de ene mooier, evenwichtiger, dynamischer, dieper, vlakker of wat dan ook. Als muzikant (bas) koop ik mijn spul ook op klankkleur en geef ik bakken met geld uit om het helemaal naar wens te krijgen. En dat is zeker niet neutraal... Ik zoek naar elementen die bijdragen tot een soundstage die ik lekker vind. Dit gaat van snaren, kabels, effecten, overdrive, EQ, amp en speaker naar speelbaarheid van mijn bas.
Voor hifi geldt hetzelfde. Elk apparaat voegt zijn eigen ding toe en dat is je smaak of niet, al zijn de verschillen de ene keer duidelijker dan de andere keer. Dat kan iemand alleen maar voor zichzelf uitmaken. Warmte van het geluid wordt naar mijn bescheiden mening snel verward met wolligheid. Ik heb zelf lang geleden een CD spelers (CD6000 OSE) beluisterd en was niet bepaald onder de indruk van deze speler. Of het terecht is weet ik niet, maar ik schaar dan meteen al het 6xxx spul in dezelfde categorie. Als dat zou kloppen dan betekent het eigenlijk dat je met de SA pearl lite een flinke verbetering kunt verwachten.