Marantz SA pearl lite of toch niet?

Gestart door Robino, juni 24, 2012, 20:21:00

Vorige topic - Volgende topic

still life

Citaat van: Robino op juni 27, 2012, 00:13:08
Ja; ga hem zeker berluisteren. Benieuwd hoe die metal weergeeft. What hifi vond dat tenslotte minder goed.

robino,

je hebt reeds een topspeler in bezit met je cd6004, een KI-badge zal je cd's niet beter laten klinken..
de aanblik ervan, bovenop een KI-amp is een andere zaak..  :wink:

om metal te laten knallen, heb je fullband speakers nodig die echt/strak laag kunnen weergeven
dwz qua freq char, onderling een beetje lineair klinken in de ruimte & niet gaan comprimeren op volume..  HB
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Robino

Om het uiterlijk gaat het me niet. Het staat in een AV-rack en ook de cd 6004 ziet er goed uit en niet zo veel anders aan de buitenkant dan de sa lite.

Ik zat me gewoon af te vragen omdat ik zo happy ben met de versterker of de sa lite cd's beter weergeeft dan de cd 6004 of niet en toch geoptimaliseerd is voor sacd weergave wat ik nooit zal gebruiken omdat ik geen sacd's heb. Las wel weer ergens, weet niet of het klopt, dat een sacd loopwerk gevoeliger is voor storingen en dure reparaties. En het blijft natuurlijk ook veel geld. Scherpste prijs die ik heb kunnen vinden was 1050,--.
En om het mezelf moeilijker te maken; ook ik zit met een schuin oog naar streaming te kijken, maar wacht op de opvolger van de NA 7004 die als de berichten kloppen gapless zal zijn.

Janver

Neem even contact op met HcHifi.nl die hebben wel mooie prijzen. De pearl lite pm is minder dan 900 Euro's.
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Citaat van: Robino op juni 27, 2012, 16:44:19
Om het uiterlijk gaat het me niet. Het staat in een AV-rack en ook de cd 6004 ziet er goed uit en niet zo veel anders aan de buitenkant dan de sa lite.

Ik zat me gewoon af te vragen omdat ik zo happy ben met de versterker of de sa lite cd's beter weergeeft dan de cd 6004 of niet en toch geoptimaliseerd is voor sacd weergave wat ik nooit zal gebruiken omdat ik geen sacd's heb. Las wel weer ergens, weet niet of het klopt, dat een sacd loopwerk gevoeliger is voor storingen en dure reparaties. En het blijft natuurlijk ook veel geld. Scherpste prijs die ik heb kunnen vinden was 1050,--.
En om het mezelf moeilijker te maken; ook ik zit met een schuin oog naar streaming te kijken, maar wacht op de opvolger van de NA 7004 die als de berichten kloppen gapless zal zijn.
:yes: SA-CD-loopwerken zijn in deze prijsklasse vaak nog steeds voor deze toepassing geoptimaliseerde DVD-loopwerken. Qua storingen valt het best wel mee. Het grootste verschil tussen de twee branches is de prijs.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Robino op juni 27, 2012, 16:44:19
Ik zat me gewoon af te vragen omdat ik zo happy ben met de versterker of de sa lite cd's beter weergeeft dan de cd 6004 of niet

:no:  dus..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juni 28, 2012, 17:32:46
:no:  dus..  :-D

Bij gelijke strijd komen de looks kijken weet al wie er wint  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Robino

Je hoort ook best wel veel dat mensen cd spelers bij het grof vuil zetten en alleen nog maar streamen. Maar als Marantz fan wacht ik dan wel op de opvolger van de NA 7004 (gapless).

Marantz 81

Citaat van: Robino op juni 28, 2012, 17:47:19
Je hoort ook best wel veel dat mensen cd spelers bij het grof vuil zetten en alleen nog maar streamen. Maar als Marantz fan wacht ik dan wel op de opvolger van de NA 7004 (gapless).

Je hoort zoveel doe gewoon wat jezelf wilt  :-)

Als je een betere cdspeler of streamer wil zou ik lekker ernaar gaan luisteren ,voor en tegenhangers heb je altijd en niet alles wat je leest klopt of is van toepassing op jezelf

Marantz 81

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2012, 12:02:31
Volgens mij heeft hij de Pearl gekocht.
Thanks to God, die is (voorlopig) gered... :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Robino

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2012, 12:02:31
Volgens mij heeft hij de Pearl gekocht.

Inderdaad hello En past ook mooi bij de pearl lite versterker :angel:

Marantz 81

Gefeliciteerd  :yes:  en hoe bevalt die ??

dmeerpa

Citaat van: Robino op juli 09, 2012, 18:58:25
Inderdaad hello En past ook mooi bij de pearl lite versterker :angel:

En de vraag ... Hoe klinkt die nu ?
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject