Marantz SA pearl lite of toch niet?

Gestart door Robino, juni 24, 2012, 20:21:00

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Slashhead op juni 26, 2012, 10:40:34
Er is geen apparaat dat neutraal is. Elk apparaat kleurt en dat vind je bij de ene mooier, evenwichtiger, dynamischer, dieper, vlakker of wat dan ook. Als muzikant (bas) koop ik mijn spul ook op klankkleur en geef ik bakken met geld uit om het helemaal naar wens te krijgen. En dat is zeker niet neutraal... Ik zoek naar elementen die bijdragen tot een soundstage die ik lekker vind. Dit gaat van snaren, kabels, effecten, overdrive, EQ, amp en speaker naar speelbaarheid van mijn bas.
Voor hifi geldt hetzelfde. Elk apparaat voegt zijn eigen ding toe en dat is je smaak of niet, al zijn de verschillen de ene keer duidelijker dan de andere keer. Dat kan iemand alleen maar voor zichzelf uitmaken. Warmte van het geluid wordt naar mijn bescheiden mening snel verward met wolligheid. Ik heb zelf lang geleden een CD spelers (CD6000 OSE) beluisterd en was niet bepaald onder de indruk van deze speler. Of het terecht is weet ik niet, maar ik schaar dan meteen al het 6xxx spul in dezelfde categorie. Als dat zou kloppen dan betekent het eigenlijk dat je met de SA pearl lite een flinke verbetering kunt verwachten.

wat je zegt kan ik op sommige punten in mee gaan maar waarom word er in een ABX test 0% score gehaald dat vind ik dan verwonderlijk

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

omdat dergelijke testen niet het product testen maar het waarnemingsvermogen van het test object (de mens in dit geval).
Er zijn een hoop mensen die coca cola niet van 3es kunnen onderscheiden. Is coca dan weggegooid geld? Voor die personen die het verschil niet merken is dat zeker zo.

ignorance is bliss  :mrgreen:

Cornelis1921

Citaat van: Robino op juni 25, 2012, 22:47:16
Ik heb Monitor Audio RX 6. Voor mijn muziek na een behoorlijke zoektocht en heel veel luisteren het mooist.
En met de lite versterker voor mijn oren een heerlijk en ook warm geluid. Het is nu wat "warmte" betreft perfect. Warmer moet ook weer niet, want dan wordt het te. En dan begin ik toch mijn twijfels bij de SA lite te krijgen. What Hifi schrijft dat het een behoorlijk warme speler is die vooral geschikt is voor jazz en klassiek. Bij moderner heftiger werk zou deze speler in de "problemen" komen. En laat dat nu net mijn muziek zijn!
stupid redface
What HiFi? Sound & Vision heeft mij zelfs op de kast gekregen door af te dingen op één van de kwaliteiten van de SA8003, terwijl ik deze reeds in huis had. Ik was helemaal over roje! Het zal toch niet waar zijn: ik heb een kat in de zak gekocht!? Vertwijfeling alom. Ik had dus toch beter.... Maargoed, Richard Black van Hifi Choice stelde mij gerust: de SA8003 is, in zijn klasse, een superspeler. Dus dat What Hifi? S&V vaak beweerdt dáár valt juist wat op af te dingen.
De aan de Pearl Lite verwante SA8003 klinkt ook enigzins warm en rond maar ik draai er álles op en hij vertolkt het met verve: "a very versatile player".
Lees dat stuk van Richard Black over de SA8003 maar eens. De SA Pearl Lite lijkt mij gewoon een prima of zelfs een uistekekende speler voor zijn geld. Heb je het geld en het er voor over, dan zeg ik nog maar één ding: "Kopen dat apparaat!"
Succes en groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Slashhead op juni 26, 2012, 11:50:00
omdat dergelijke testen niet het product testen maar het waarnemingsvermogen van het test object (de mens in dit geval).
Er zijn een hoop mensen die coca cola niet van 3es kunnen onderscheiden. Is coca dan weggegooid geld? Voor die personen die het verschil niet merken is dat zeker zo.

ignorance is bliss  :mrgreen:

Een ABX test is een wetenschappelijke test dus ook voor Cola dus je verhaal gaat totaal mank

Maar als jij wilt horen wat je wilt, prima

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

Denk dat ik binnenkort eens een zaak binnenstap waar ze zowel mijn speakers als marantz hebben en dan eens zien of ik verschil in cd weergave kan horen cd 6004 contra sa pearl lite en zo ja of de sa pearl lite mijn smaak is. Hoe van een warmere en rondere weergave, maar moet ook niet "dichtslibben".

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op juni 26, 2012, 13:00:33

Een ABX test is een wetenschappelijke test dus ook voor Cola dus je verhaal gaat totaal mank

Maar als jij wilt horen wat je wilt, prima

AB is al voldoende.

Resistance is futile.  8-)
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juni 26, 2012, 13:02:11
AB is al voldoende.

Resistance is futile.  8-)

ik dacht hou het ruim  :-D

nog colaatje SB

JohnWx

zal vast wel een verschilletje inzitten maar niet dat je intermen gaat spreken als warmer kouder of meer laag ? of gordijnen omhoog of meer diepte

eerder output verschil  :wink:

Robino

Dit schrijft What Hifi o.a.:

"Likes to relax to jazz and classical

These are qualities that make the Marantz equally suited to the smooth, jazzy music you hear all over hi-fi shows, as well as the more relaxing classical recordings like Bach's Air on a G String.

However, play something more modern and attacking, and the Pearl Lite begins to struggle.

Eminem's W.T.P. is all spit and swagger, full of hundred-rounds-a-second rapping underpinned by heavy, deep bass drums and electronic high hat, but the Marantz struggles to properly define those all-important leading edges, robbing Marshall Mathers of his trademark aggression".

Wel duidelijk verhaal.

Cornelis1921

Citaat van: Robino op juni 26, 2012, 13:00:59
Denk dat ik binnenkort eens een zaak binnenstap waar ze zowel mijn speakers als marantz hebben en dan eens zien of ik verschil in cd weergave kan horen cd 6004 contra sa pearl lite en zo ja of de sa pearl lite mijn smaak is. Hoe van een warmere en rondere weergave, maar moet ook niet "dichtslibben".
:yes: Juist ja: luisteren, dat is het enige wat jij kan doen en wat telt zijn je eigen indrukken. De rest is crappy bullsh*t. En van "dichtslibben" geen sprake, maar "warmere" spelers zijn nu eenmaal minder helder en rythmisch minder scherp: "Elk voordeel hep z'n nadeel."
Nogmaals succes en veel plezier!
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Robino

Ja Cor; daar zeg je wat. Het blijft toch een zo goed mogelijk compromis. Heb b.v. NAD combinatie gehoord op mijn speakers. Enorm ritmisch en punchy, levendig. Maar tevens voor mij veel te helder en te harde "sound". Kon er niet lang naar luisteren. De Marantz is minder ritmisch en puncy, maar kan er wel heerlijk naar luisteren. Iets wat ik dus bij NAD niet had. Maar ik heb nooit van erg heldere of analytische weergave gehouden. Maar het gaat wel om het geheel. En de Marantz lite versterker met de MA RX 6 speakers is voor mij perfect.

JohnWx

Citaat van: Robino op juni 26, 2012, 13:11:22
Dit schrijft What Hifi o.a.:

"Likes to relax to jazz and classical

These are qualities that make the Marantz equally suited to the smooth, jazzy music you hear all over hi-fi shows, as well as the more relaxing classical recordings like Bach's Air on a G String.

However, play something more modern and attacking, and the Pearl Lite begins to struggle.

Eminem's W.T.P. is all spit and swagger, full of hundred-rounds-a-second rapping underpinned by heavy, deep bass drums and electronic high hat, but the Marantz struggles to properly define those all-important leading edges, robbing Marshall Mathers of his trademark aggression".

Wel duidelijk verhaal.

jazeker afgaan op een verhaal van een vreemde die maar 1 doel heeft en dat is dat blad verkopen

ze zijn ooit die weg ingegaan met die voor mij onzin termen zo een 25 jaar geleden dan kan je ook niet meer terug

ik heb net ook een recensie opgeschreven over Cor zijn speler het is de allerbeste die er bestaat heb hem vergeleken met mijn SONY ES maar nee hoor die kan de kliko in

Cor als je de test wil stuur ik hem je wel toe  :-D

JohnWx

Ik zou die speler kopen als het haalbaar is staat mooi bij je versterker en volgens Kennie zijn ze voor elkaar gemaakt en ja wie gaat nu tegen de filosofie van de meester in

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op juni 26, 2012, 13:27:57
jazeker afgaan op een verhaal van een vreemde die maar 1 doel heeft en dat is dat blad verkopen

ze zijn ooit die weg ingegaan met die voor mij onzin termen zo een 25 jaar geleden dan kan je ook niet meer terug

ik heb net ook een recensie opgeschreven over Cor zijn speler het is de allerbeste die er bestaat heb hem vergeleken met mijn SONY ES maar nee hoor die kan de kliko in

Cor als je de test wil stuur ik hem je wel toe  :-D
notworthy John, denk dat ik weet om welke review het gaat. Maar weet het niet zeker: mijn e-mailadres is bereikbaar via mijn profiel. Ik PM hem anders wel. Beter idee? I.i.g. bedankt, John.

Zoldar

hi-fi news heeft ook een group test gedaan waar de pearl lite goed uitkwam.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden