Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Het hoe en waarom vind ik niet belangrijk, dikte van een kabel ook niet  :-P
Het is mijn hobby op mijn prijs niveau en als ik na enig geëxperimenteer iets beter vind klinken dan verhoogd dat mijn luistervreugde, daar doet geen enkele test of wetenschappelijke onderbouwing iets aan af.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op mei 15, 2012, 22:54:28
stupid :-) :-) :-) :-) :-) Ik ben nu alweer met muziek bezig, daar waar het allemaal werkelijk om gaat.... byebye Cor.

Mensen zouden eens wat minder bezig moeten zijn met hoe het klinkt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op mei 15, 2012, 23:01:18
Mensen zouden eens wat minder bezig moeten zijn met hoe het klinkt.
...en meer met WAT er klinkt! byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

gerard

Citaat van: SB_Marantz op mei 15, 2012, 23:01:18
Mensen zouden eens wat minder bezig moeten zijn met hoe het klinkt.

nonono  Het moet goed klinken  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

Ja en als het dat doet ga je weer met andere kabeltjes in de weer?  nonono


Rectificatie: Mensen of in ieder geval teveel mensen zijn alleen maar bezig met hoe het klinkt, vergeten de muziek en proberen te genieten van de klank, niet de muziek.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard

Citaat van: SB_Marantz op mei 15, 2012, 23:04:54
Ja en als het dat doet ga je weer met andere kabeltjes in de weer?  nonono

:no: dan is het klaar en kunnen we lekker luisteren, daar gaat het toch om  :-)

:gaap:  byebye  :zzz:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Niber

Citaat van: SB_Marantz op mei 15, 2012, 23:01:18
Mensen zouden eens wat minder bezig moeten zijn met hoe het klinkt.

Bij mij klinkt het prima!!
En dat zelfs zonder dure speakers, high end versterker en superkabels...
Gelukkig heb ik geen goede akoestiek en geen gouden oortjes.

De combinatie is perfect voor mij!!  hello

Verder geloof ik best dat er verschil zit in kabels, prima. Mooi dat dit voor de ene het verschil van echt genieten kan maken.
Nog mooier is dat "de believers" dit middels een forum als dit kunnen delen met anderen en zo ervaringen uitwisselen.

Persoonlijk zegt het mij niet zo veel. Echter wens is dan niet uitgemaakt te worden voor een lutser die nergens wat van af weet. En tegenover forumleden die wel degelijk mooie installaties hebben staan vind ik dit helemaal ongepast!

Voor de sfeer hier ben ik blij dat Fritz de stekker er heeft uitgetrokken hier op dit gezellige forum. Begrijpend lezen en fatsoenlijk antwoorden met argumenten kan die man (helaas) niet. Zonde had een meerwaarde voor het forum kunnen zijn!

M.b.t. een vergelijking tussen de 11 serie en de PM5004 welke Joep wel zag zitten (*Edit: waar Joep een opmerking/grapje over maakte)...Ik ben benieuwd.
Mocht er ooit zoiets komen stel ik graag mijn PM5003 beschikbaar!! Weet ik meteen of ik moet sparen voor de studie van mijn dochter (en hopelijk ooit een broertje of zusje voor haar) of voor een andere versterker.
Zolang Wim zijn PM11s1 nog heeft kunnen we dit zo realiseren (beste man woont op "een steenworp afstand" van mij.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

Citaat van: Niber op mei 15, 2012, 23:25:08
Bij mij klinkt het prima!!
En dat zelfs zonder dure speakers, high end versterker en superkabels...
Gelukkig heb ik geen goede akoestiek en geen gouden oortjes.

De combinatie is perfect voor mij!!  hello

Verder geloof ik best dat er verschil zit in kabels, prima. Mooi dat dit voor de ene het verschil van echt genieten kan maken.
Nog mooier is dat "de believers" dit middels een forum als dit kunnen delen met anderen en zo ervaringen uitwisselen.

Persoonlijk zegt het mij niet zo veel. Echter wens is dan niet uitgemaakt te worden voor een lutser die nergens wat van af weet. En tegenover forumleden die wel degelijk mooie installaties hebben staan vind ik dit helemaal ongepast!

Voor de sfeer hier ben ik blij dat Fritz de stekker er heeft uitgetrokken hier op dit gezellige forum. Begrijpend lezen en fatsoenlijk antwoorden met argumenten kan die man (helaas) niet. Zonde had een meerwaarde voor het forum kunnen zijn!

M.b.t. een vergelijking tussen de 11 serie en de PM5004 welke Joep wel zag zitten (*Edit: waar Joep een opmerking/grapje over maakte)...Ik ben benieuwd.
Mocht er ooit zoiets komen stel ik graag mijn PM5003 beschikbaar!! Weet ik meteen of ik moet sparen voor de studie van mijn dochter (en hopelijk ooit een broertje of zusje voor haar) of voor een andere versterker.
Zolang Wim zijn PM11s1 nog heeft kunnen we dit zo realiseren (beste man woont op "een steenworp afstand" van mij.
Sparen voor een studie lijkt mij i.i.g de beste optie... I.I.g. dan is kans groter dat men niet in oeverloze welles/niettes discussies terecht komt. For the safety of it...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Maurice op mei 15, 2012, 21:39:47
Niet alleen op dit forum hoor. Ik zit ook op een MTB forum, moet je eens lezen waar er gebeurt over merk a vs merk B. Of 26" wielen vs 29"
Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon

Fiets.nl Campagnolo of Shimano of KMC kettingen of weet ik veel wat  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Er is toch niks leukers iemand blij te horen als er weer iets anders is aan zijn set wat voor diegene een verbetering is

Dat is leuk of je het zelf nou wel of niet vind dat het kan etc. etc.


Ik heb wel is een downgrade alleen omdat ik iets mooi vind qua uiterlijk maar nog is dan voor mij het nivo vandaag de dag en 20 jaar geleden van zo een hoog nivo dat ik het best vind


Hoefde nooit een REL etc. tot dat CZ79 ermee bezig en ik dacht effe MPen en wil eigenlijk zeggen wil nooit meer zonder

En zoals ze in Somertijd zeggen "en door"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

OK back on topic  :-D

Wie hebben er eigenlijk ooit eens aan een ABX test onderworpen ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 16, 2012, 00:03:12
OK back on topic  :-D

Wie hebben er eigenlijk ooit eens aan een ABX test onderworpen ?

alleen online gelezen  :-D

Ik ben wel overtuigd dat je versterker die gewoon staan te spelen ik er niet uithaal net zoals kabels en cd spelers blind

Bij A naar B heb ik wel is bij cd spelers en kabels dat vooral de stemmen iets anders klinken maar dan vooral de plaatsing heb ik het idee dat de dame of heer in kwestie iets groter of kleiner word

Maar dat heeft vind ik ook te maken, als er wel verschil zou zijn, ik dat ook mooi zal vinden want alles is binnen een een bepaalde norm 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Marco op mei 16, 2012, 00:03:12
OK back on topic  :-D

Wie hebben er eigenlijk ooit eens aan een ABX test onderworpen ?
Ik, verschillende. Nooit grote verschillen gehoord. Luidsprekers dat maakt verschil, ook verrassende verschillen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

De norm lijkt mij dan toch ook dat de uitgangsniveaus zoveel als mogelijk gelijk zijn ,anders luistert men zeer zeker naar niveaus verschillen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: renes59 op mei 16, 2012, 00:21:52
Ik, verschillende. Nooit grote verschillen gehoord. Luidsprekers dat maakt verschil, ook verrassende verschillen.
Maar je hebt wel kleine verschillen kunnen waarnemen ,tenminste dat maak ik uit je verhaal op .
Zou je die kleine verschillen als zijnde X aan kunnen duiden ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)