Welke cd speler?

Gestart door Msjong, maart 30, 2012, 18:47:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Msjong

Beste forum leden,

Ongeveer een jaar geleden begonnen met het aanleggen van een, in mijn ogen, mooi audio / home cinema set. Ik ben in bezit van het volgenden:
Dynaudio DM 2/7, filter upgrade door triple M audio
Marantz sr5005
Marantz ud5005

Nou zoek ik eigenlijk een dedicated cd speler, nu gaat alles via de ud5005 die prima is voor een filmpje maar thats it. Ik heb hier momenteel een cd6004 te leen van een hifi zaak maar ben niet overtuigd, ik zoek meer uiteenzetting van de tonen.

Wat kunne jullie mij aanraden uit ervaring binnen een redelijk budget. Mijn max is toch wel zo'n 700 euro. Ik hoor graag van jullie.

Gr Marijn

P.s. Heb nog veel meer speelgoed maar dat zal ik even op een ander gedeelte van het forum plaatsen.

Zweef

Als deze gelauwerde speler niet voldoende presteert ben ik bang dat het probleem elders in de keten zit.

Je kunt natuurlijk ook nog met kabeltjes gaan klooien...
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Msjong

Mwah kabels zullen hem niet zijn denk ik. Even ter vergelijking ik heb ook een pro-ject Cdbox se op bezoek gehad. Deze speler was erg fijn in de uiteenzetting van de tonen maar weer niet subtiel in het laag.

Begrijp mij niet verkeerd ik probeer zo ook een beetje olie op het vuur te gooien en wat reacties uit te lokken.

Maar ik houd de speler nog een aantal dagen en zal hem nog wat meer tijd geven zich te bewijzen. Ik zag op internet dat het inderdaad een nogal gerespecteerd product is.

Paul

Je zit niet voor niks op het Marantzforum dus neem aan dat je merk gericht aan het zoeken bent.

Zoek je een speler met een goed loopwerk en is 2e hands geen probleem dan is een cd10 een goede optie, die worden regelmatig dus ook hier te koop aangeboden.

Een cd11 is voor mij persoonlijk nog een wens en wordt ook hier te koop aangeboden. ( 600 euro ).

Ben je budget gericht aan het zoeken kijk dan eens bv op MP.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Wat doet de UD5005 niet goed dan ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Simpel een marantz CD 11.

Pas nog gezien op dit forum.

Dijk van een speler met een prima prijsje.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Msjong

John, vindt hem erg luidruchtig en merl dat bijvoorbeeld de cd6004 wel veel opener is. Prima voor een blu ray maar verder ook niet.

cz79


SB_Marantz

Citaat van: Whisper.nl op maart 30, 2012, 20:37:56
Simpel een marantz CD 11.

Pas nog gezien op dit forum.

Dijk van een speler met een prima prijsje.

Groet Whisper


Deze bedoel je?  :angel:


http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8493.0.html
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RP

@ Msjong, Ik ben nu een paar maanden in het bezit van een cd6004 en ik moet zeggen dat de speler me ontzettend goed bevalt.
Kabels maken wel degelijk een wereld van verschil want ik heb er momenteel tussen m'n pm 8003 en de cdspeler een chord interlink hangen en dat klinkt best wel gedetaileerd.
Ook nog een dag een Monster er tussen gehad maar ik vond het geluid een beetje te "wollig".
Ik voel er ook weinig voor om een "welles,nietes discussie te voeren maar dat zijn mijn bevindingen momenteel.
Waarschijnlijk zijn er ook betere  interlinks dan het type Chord wat ik momenteel gebruik maar het geeft voor mij het geluid wat het beste met mijn smaak overeen komt.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

jrm

Vaak wordt echter beweerd dat versterkers en versterkers, cd-spelers en cd-spelers qua geluid hetzelfde moeten klinken. Mijn mening is:

Ga een aantal cd-spelers beluisteren en als het kan thuis op je eigen set.
Hoor je verschil dan kan je verder gaan, hoor je geen verschil met je UD5005, ben je klaar  :-D

Marantz 81

Die CD6004 is al gewoon een goede cd speler ,maar de voorversterker in je SR5005 is met name de beperkende factor voor een goed stereo geluid  :wink:

Er zijn altijd verschillende meningen over ja als je geen verschil zou horen had je deze vraag niet gesteld ,zelf heb ik heel wat apparaten gehad en vergleken zowel combinatie,s van HT en stereo componenten

Gaat wel flink geld kosten maar ik zou minimaal voor een PM7004 erbij gaan en bijpassende cd speler ,de PM7004 heeft ook HT passtrough , gewoon 2de hands kopen  byebye

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op maart 30, 2012, 23:49:03
Misschien een SA15 :angel:

Eentje met een V medevoort modificatie zeker.
Past niet in het budget van € 700,00.
Ook een hele mooie speler trouwens. HB

Beste Jong, Indien mogelijk ga de cd 11 eens luisteren.
Heb je tevens goed vergelijkings materiaal.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Gewone SA15 is ook heel erg mooi, natuurlijk wordt die nog mooier met een vM mod. :angel: :kwijl:

Marantz 81

Ik dacht behoud de man nog van het premium segment ,maar helpt ook niet  nopompom  :-D

Chris er staat een sa11s1 op marktplaats voor 1100  byebye