Welke cd speler?

Gestart door Msjong, maart 30, 2012, 18:47:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

Ja is zeker leuk, maar ik ben meer dan tevreden met mijn huidige speler.
1100 euro is een prima prijs maar er is momenteel weinig animo voor de SA15 vM dus ik laat het nog even zoals het is

JohnWx

Citaat van: cz79 op maart 31, 2012, 13:21:03
Ja is zeker leuk, maar ik ben meer dan tevreden met mijn huidige speler.
1100 euro is een prima prijs maar er is momenteel weinig animo voor de SA15 vM dus ik laat het nog even zoals het is

effe wachten tot in een keer SONY dvd spelers met VM voor de hoofdprijs gaan en inhaken en meeliften
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm


Msjong

Gisteren en vandaag nog een flinke tijd geluisterd maar ben gewoon weg niet overtuigd. Die 450 euro haal ik er niet uit ten opzichte van de ud5005. Tijd om terug te gaan naar de hifi zaak en te kijken wat we kunnen doen. Iedereen tot zo ver bedankt voor de input.

pameijer

Denk ook eens aan een dedicated DAC achter de UD5005, bv. de Metrum Quad, geeft pennywise de beste upgrade. Maar zoals eerder gezegd, de beperkende factor in je systeem is de vv van de SR.
Je hebt nu een redelijk goede match van je componenten. Wil je beter, moet je op termijn alles upgraden, is ook leuk natuurlijk. Maar dan moet je een goed upgradepad bedenken. Persoonlijk zou ik beginnen met een stereoversterker met HT passthrough, en daarna een DAC. Succes!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SmauG

Er wordt hierboven meermalen een stereoversterker met HT passtrough aanbevolen, maar als het euvel bij de voorversterker in de SR5005 zit zoals verderop vermeld ga je het hiermee ook niet redden.
Wat je wint is controle op de aansturing van je frontluidsprekers. Wat zeker positief effect zal hebben, echter gebruik je nogsteeds de voorversterker van de SR5005 in deze configuratie.

De bron voor CD luisteren zal dus direct op de stereoversterker aangesloten moeten worden en HT passtrough moet dan uit.

SB_Marantz

Citaat van: SmauG op april 02, 2012, 12:43:26

Wat je wint is controle op de aansturing van je frontluidsprekers.


Nee hoor.

Van wie heb je dat?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: John Wx op april 02, 2012, 13:43:33
spannend
Denk van Martin Gaus, die kon iedere hond wat wijs maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op april 02, 2012, 14:08:59
Denk van Martin Gaus, die kon iedere hond wat wijs maken.

Mijn hond vond de Pioneer sacd speler en receiver ook mooier dan de Sony es combi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: John Wx op april 02, 2012, 15:17:29
Mijn hond vond de Pioneer sacd speler en receiver ook mooier dan de Sony es combi

Met een wurggreep kun je dat arme beestje alles laten blaffen natuurlijk.... nonono
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Citaat van: SB_Marantz op april 02, 2012, 13:14:15

Nee hoor.

Van wie heb je dat?

Wanneer kieper jeje voor eind combi in de kliko  :schater:

Zoldar

als het aan de hond lag kocht ie pioneer hi-fi brokken
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Citaat van: Marantz 81 op april 02, 2012, 22:01:24
Wanneer kieper jeje voor eind combi in de kliko  :schater:


Past niet.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM