[1 april] We zijn gehackt! (Vreemde logboekmeldingen, problemen?)

Gestart door Maurice, maart 26, 2012, 13:20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Ik zie momenteel vreemde foutmeldingen in het forumlogboek, welke niet gebruiker specifiek zijn (oftewel, niet gelinkt aan een gebruiker). Zoekend op de foutmeldingen krijg ik geen informatie gevonden op internet. Lijkt dus een onbekend probleem te zijn.
Er is dus iets raars aan de hand, en ik kan niet traceren waar het vandaan komt. Mogelijk werkt een bepaalde functionaliteit niet naar behoren.

Indien jullie problemen ondervinden, of foutmeldingen krijgen: gaarne hier melden!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Tot op dit moment nog geen gekke dingen gesignaleerd voor zover ik kan overzien. Ik houd het mee in de gaten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Blijkt dat de laatste letter van ons alfabet niet zichtbaar is!!!!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ik heb het probleem kunnen traceren!
De ontbrekende letter heeft mij op het spoor gezet, dank voor het melden!
Geconstateerd dat de forumsoftware de letter niet weergaf, terwijl deze wel goed in de database staat. Blijkbaar werd de database niet goed uitgelezen. Vervolgens de error logs van de database bekeken en daar zag ik ook foutmeldingen staan.
Deze foutmeldingen hebben mij op het spoor gezet van een niet goed werkende plugin die ik op het forum had geïnstalleerd. Was al een bekend probleem waar ik meer google resultaten voor heb gevonden.
De plugin heb ik nu geupdate, dus nu zou alles weer moeten werken!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pameijer

Gelukkig, weer een probleem dat ik niet had opgelost!

Nu nog de fontweergave van dit forum in Chrome op Windows XP in orde krijgen  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Whisper.nl

Citaat van: pameijer op maart 26, 2012, 15:00:40
Gelukkig, weer een probleem dat ik niet had opgelost!

Nu nog de fontweergave van dit forum in Chrome op Windows XP in orde krijgen  :yes:

xp   :schater: :schater: :schater:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op maart 26, 2012, 16:41:04
Weer snel opgelost Maurice  notworthy
Met de juiste zoektermen kun je op google al een hoop vinden  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Overigens loste dit niet de rare logboekmeldingen op, dus blijkbaar nog een ander probleem.
Zie ook dat iemand met mijn account vannacht heeft proberen in te loggen  violent1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 27, 2012, 13:24:24
Zie ook dat iemand met mijn account vannacht heeft proberen in te loggen  violent1
Je kan toch aan het IP adres zien wie het is of waar vandaan men dat geprobeerd heeft ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op maart 27, 2012, 14:24:04
Je kan toch aan het IP adres zien wie het is of waar vandaan men dat geprobeerd heeft ?

beetje hacker niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Die laat geen sporen achter of het loopt via honderden routers...

Niber

We hebben het hier over het Marantzforum hoor!!
Lijkt me niet dat het erg moeilijk te traceren is. Degene een boos mailtje sturen met het verzoek het niet weer te doen.
Bij de volgende keer een levenslange ban!!  :evil:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zweef

Citaat van: Maurice op maart 27, 2012, 13:24:24
Overigens loste dit niet de rare logboekmeldingen op, dus blijkbaar nog een ander probleem.
Zie ook dat iemand met mijn account vannacht heeft proberen in te loggen  violent1
Dat wordt een nieuw en complex wachtwoord denk ik.

Wel vreemd, wat moet een beetje hacker nou op zo'n sullig forum?
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Paul

Citaat van: Zweef op maart 28, 2012, 10:17:31
Wel vreemd, wat moet een beetje hacker nou op zo'n sullig forum?
Als je zoals Maurice admin rechten hebt kan je als je kwaad wilt het forum aanpassen en zelfs compleet deleten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site