PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 06, 2012, 11:22:29
Afhankelijk van het circuit kun je daar soms wel verschillen in horen,hoor.
Ik bouw(de) zelf diverse gitaarpedalen, met name boosts/drives/fuzzes, en vanwege de gainstaging (=versterking+oversturing) nam soms de ruis meer toe, maar de 'warmte' ook. Al is dat ook weer relatief. Wat voor de één 'warm' is, is voor de ander een gebrek aan hoog. En wanneer je bijvoorbeeld een op-amp gebruikt voor oversturing, hoor je ook zeker verschillen. De spartaanse LM741CN klinkt een stuk smeriger, bijna lo-fi vergeleken met diverse Burr Browns of een TI TL061. Alleen, in dit geval ga je de op-amp bewust over z'n nek jagen, wat hopelijk in hifi versterkers niet gebeurt.
Absoluut! Ik heb het geloof ik al eens eerder geschreven op dit forum, maar 10cm naar rechts of links hangen met je hoofd vanuit je luisterpositie doet meer dan een interlink vervangen.
Ik had 2 interlinks te leen (Rhodos Star en een Kimber Tonik met WBT pluggen), en nog zelf 2 stuks liggen. Misschien tussen de dropveter van een paar euro en de Kimber dat ik verschil DACHT te horen, maar de rest was één pot nat. En ik vertikte het om dik 150 euro voor een meter kabel te gaan betalen.
Oh well, misschien is m'n set gewoon niet goed genoeg.  redface :lol:

Maar goed, ik denk dat we het dus eens zijn dat er een hoop bla-bla in de hifiwereld als waarheid wordt verkocht, en het belangrijkste is: "wat vind je zelf goed klinken en waar voel je je lekker bij?"

(@John, hoe kom je erbij dat ik Joop heet? Jij vind het ook niet fijn als ik jou -in the heat of the moment-  met 'gast' aanspreek, dusseh, wilt gij niet dat u geschiedt...  :roll:
Wat de studio er mee te maken heeft? Daar luister je ook af, als je mixt, en dat moet zo zuiver/natuurgetrouw mogelijk gebeuren.)

doe dat ook een ander niet


zou zweren dat jij Joop heet onder de rook van Rdam
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

"wat vind je zelf goed klinken en waar voel je je lekker bij?"


Dat is het allerbelangrijkste daarom zeg ik ook altijd vind ik of is mijn mening, maar ik ga nooit iets verkondigen wat ik niet kan.....

Ik praat ook niet over beter of slechter meer over anders, want naar mijn mening is er weinig tot geen slechte spullen en word en veel bepaald door vooroordelen

Er zijn op diverse fora testen gedaan met ABX testen en niemand maar dan ook niemand kon een versterker van 300 euro onderscheiden met die van een 2000 euro en 10000 euro en daar zat zelfs Bryston bij

Maar zoals Speeddemon al zei:


"wat vind je zelf goed klinken en waar voel je je lekker bij?"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

mischien moet ook maar eens naar zon abx meet.

ik heb er wel opmerkingen bij de methode. levels matchen op mV is prima. maar ook de kanaalverschillen gelijk maken? ik heb niet eens een balans knop op mijn amp.

ik heb dus niets aan de uitslag want ik kan de test thuis niet reproduceren.

ik zou het hier thuis best willen doen, maar wie maakt een dummy load van 8 ohm voor mijn buizenbak? en wie betaald alsie in rook opgaat omdat ie aan de meetaparatuur hangt? get real.

zo goed en zo kwaad in nearfield een db meting doen om level te matchen en dan mag john achter een doek kiezen naar welke amp ik luister. geen 15 man in een kamer. gewoon 2. klaar.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 06, 2012, 15:15:19
mischien moet ook maar eens naar zon abx meet.

ik heb er wel opmerkingen bij de methode. levels matchen op mV is prima. maar ook de kanaalverschillen gelijk maken? ik heb niet eens een balans knop op mijn amp.

ik heb dus niets aan de uitslag want ik kan de test thuis niet reproduceren.

ik zou het hier thuis best willen doen, maar wie maakt een dummy load van 8 ohm voor mijn buizenbak? en wie betaald alsie in rook opgaat omdat ie aan de meetaparatuur hangt? get real.

zo goed en zo kwaad in nearfield een db meting doen om level te matchen en dan mag john achter een doek kiezen naar welke amp ik luister. geen 15 man in een kamer. gewoon 2. klaar.

Wij saampjes  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

niet beelddenken nu.  nonono

kijk, john staat met beide benen op de grond en is van nature kritisch. zonder daarbij door te slaan naar zo'n type die beweert wat er zich allemaal afspeelt in andermans psyche en oren. 
en ik ben een "hearing is believing" audiofiel.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Het wordt tijd om weer on topic te gaan!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mountainbiker

Citaat van: pameijer op februari 27, 2012, 14:41:23
!).

Ik heb de verschillende versterkers vergeleken in mijn eigen woonkamer, dus met dezelfde speakers in dezelfde akoestiek en met dezelfde bron. In mijn situatie viel de Pearl Lite door de mand, dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Maar ik blijf bij mijn mening dat hij gewoon veels te duur is, de PM7004 is bijna de helft goedkoper (€649 tegenover €1.199 bij Hificorner)!! Let trouwens op, dat wanneer je speakers de beperkende factor in de geluidsketen zijn, je waarschijnlijk minder kwaliteitsverschil hoort tussen verschillende versterkers.
Ik kom de pm 7004 bij http://www.versterkerstore.nl tegen voor 499 euro en de ki pearl lite inderdaad voor 1199 euro.Is wel een erug groot verschil in prijs bijna 700 euro's!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Speeddemon

Ik heb de Duitse tests (Audio & Stereoplay) er eens op na geslagen, en wat me opviel is dat elk nieuwer en duurder model van Marantz ook weer net een puntje meer kreeg. Maar ook exact 1 puntje.
PM7003=41 pt, PM7004=42 pt., PM=8003=43 pt.
Waar John al eerder aanhaalde dat de Engelse bladen flink gesponsord zijn, bekruipt mij bij deze Duitse testresultaten ook een gevoel van enige vooringenomenheid.  nopompom

De PM Pearl KI Lite was niet gereviewed trouwens.  :oops:
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

jowa

De meeste bladen worden gesponsort, ook in Nederland.
Je komt nl niet vaak een kritische test tegen over een product.
Ik heb ze wel eens gezien in ViFi (helaas ter ziele) en HVT (voor de laatste overname), maar niet vaak.
Music Emotion is mi echt zo'n sponsor blad, leest echter wel lekker weg :-)

On topic
Wat betreft de keuze tussen de twee versterkers:
1) heb je het geld er voor over om een in principe getweakte PM7004 te kopen, de KI-Pearl Lite?
2) zo ja: ga luisteren naar beide versterkers, liefst in je eigen set.
3) zo niet: lekker de PM7004 kopen. Is een hele mooie versterker, zeker voor €500.

JohnWx

Het is wel lastig ook al zal die misschien het zelfde presteren het is toch een speciale versie  :evil:


ggrrrrrrrrrrrrr net zoals auto's standaard uitvoering of lederen bekleding armsteun electrisch alles etc.


Maar die Rega is toch helemaal top
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: Speeddemon op augustus 09, 2012, 14:08:26
Ik heb de Duitse tests (Audio & Stereoplay) er eens op na geslagen, en wat me opviel is dat elk nieuwer en duurder model van Marantz ook weer net een puntje meer kreeg. Maar ook exact 1 puntje.
PM7003=41 pt, PM7004=42 pt., PM=8003=43 pt.
Waar John al eerder aanhaalde dat de Engelse bladen flink gesponsord zijn, bekruipt mij bij deze Duitse testresultaten ook een gevoel van enige vooringenomenheid.  nopompom

De PM Pearl KI Lite was niet gereviewed trouwens.  :oops:
Ik lees en koop die glossy marketing rotzooi van duur papier gewoon weg niet meer en bespaar me het geld en ook het milieu.Hetzelfde euvel kom je tegen bij mountainbike bladen en ook in de muziek.Kom  regelmatig "muziekkenners" tegen die het blad Oor napapagaaien om interesant te doen maar het verschil tussen een drie en vierkwarts maat herkennen ho maar.Als ze beginnen te kwaaken draai ik me heel bot om en loop gewoon weg zonder iets te zeggen.Gewoon die Pm 7004 kopen voor 500 euro en van het geld dat je overhoud iets leuks doen zoals vakantie of lekker uit eten.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op augustus 09, 2012, 20:04:20
Ik lees en koop die glossy marketing rotzooi van duur papier gewoon weg niet meer en bespaar me het geld en ook het milieu.Hetzelfde euvel kom je tegen bij mountainbike bladen en ook in de muziek.Kom  regelmatig "muziekkenners" tegen die het blad Oor napapagaaien om interesant te doen maar het verschil tussen een drie en vierkwarts maat herkennen ho maar.Als ze beginnen te kwaaken draai ik me heel bot om en loop gewoon weg zonder iets te zeggen.Gewoon die Pm 7004 kopen voor 500 euro en van het geld dat je overhoud iets leuks doen zoals vakantie of lekker uit eten.


vakantie of lekker uit eten  :schater: dan liever bladen van Sram op mijn bike  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Ik heb toen bewust gekeken naar de PM7004 en de PM8003.

Na genoeg gelezen te hebben was voor mijn gevoel de PM704 gewoon "beter".
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

the limp man

In plaats van de Pearl Lite kan je ook de Naim Nait 5I overwegen. Ik ben wel een beetje bevooroordeeld nu, maar ach.  Als de Pearl net zo duur is als de Naim is dat best een luistersessie waard.

WimPeu

Citaat van: the limp man op augustus 10, 2012, 00:15:20
In plaats van de Pearl Lite kan je ook de Naim Nait 5I overwegen. Ik ben wel een beetje bevooroordeeld nu, maar ach.  Als de Pearl net zo duur is als de Naim is dat best een luistersessie waard.

Heeee je HTC reclame staat uit.  8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES