PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op augustus 06, 2012, 01:47:19
doe jij het met of zonder  :wink:
Ik doe het met de blanke sabel en een pop.Klaagt nooit en je kunt de afwas een week laten staan zonder gezeur!! :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op augustus 06, 2012, 01:45:22
:gaap: waarvan Cor
John, ik begrijp jouw punt. Maar soms betekent een discussie beginnen de vraag verlaten. Het ging weer eens dusdanig off topic en er werd dusdanig vaak herhaalt dat ik mij na drie pagina's verzuchte: waarom?*
En John, en qua satire was het naar mijn smaak ook niet duidelijk genoeg.

* Ik maak mijzelf er trouwens ook regelmatig schuldig aan.

En wat betreft cafeïnegebruik ben ik ook geen onbekende in de scene. :-D

Groet byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Famous last words: "Wie boos wordt bekent (zijn/haar) ongelijk"). byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Yorki op februari 24, 2012, 14:02:27
Dag iedereen,

Ben op zoek naar iets nieuws en twijfel heel sterk tussen de PM 7004 en de PM KI Pearl lite. Wanneer je de specificaties van beide toestellen vergelijkt zijn deze zo goed als identiek. De prijs echter is bij het tweede toestel een pak hoger, hetgeen aan een degelijker constructie zou liggen.
Nu is de vraag of je bij het beluisteren van beide toestellen een verschil hoort waarbij het prijsverschil wordt  gerechtvaardigd ?
Of indien je geen verschil hoort toch maar beter de tweede ?
Ik vrees dat ik hiet wat de mist in ga.
Bedankt voor jullie gewaardeerde reacties.
Ik zou gewoon gaan voor het goedkopere model en het geld besparen.Mischien zelfs wel een ander model zoals de 6004.Heb recentelijk en pm 6002 gehoord op een stel Focal speakers (model ben ik kwijt) en was 100% ok.Rustig rondkijken en luisteren en vooral niet overhaast beslissen. nonono
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 06, 2012, 02:04:29
John, ik begrijp jouw punt. Maar soms betekent een discussie beginnen de vraag verlaten. Het ging weer eens dusdanig off topic en er werd dusdanig vaak herhaalt dat ik mij na drie pagina's verzuchte: waarom?*
En John, en qua satire was het naar mijn smaak ook niet duidelijk genoeg.

* Ik maak mijzelf er trouwens ook regelmatig schuldig aan.

En wat betreft cafeïnegebruik ben ik ook geen onbekende in de scene. :-D

Groet byebye, Cor.

Als mensen iets beweren maar naar mijn mening niet onderbouwen dus maar wat roepen en ik krijg dingen om mijn oren die deze Joop zelf zegt zie de kleine lettertjes in zijn berichtgeving en je een verhaal krijgt over zoveel jaar ervaring dan ga ik altijd even kijken en dan kom je bij een label dat ik denk  stupid ik beluister het dan en denk dan laat maar dan word het weer MiFi  :-D

Maar we gaan weer lekker naar de PM 7004 of de KI Pearl, volgens Kennie hebben ze dezelfde klank kleur nou dan weet je het wel weer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: Speeddemon op augustus 06, 2012, 00:07:25
Gast, moest je nou echt 4 LOSSE fokkin' berichtjes plaatsen om NOG meer denigrerend te doen?    nonono

1)Waarom zou ik jou referenties moeten geven? Jij neemt blijkbaar toch niets voor waar aan. Sterker nog, Who the F are you anyway?
2) Ik maak niemand belachelijk om z'n uiterlijk. Een beetje satire rond stereotypen wordt door jou gigantisch opgeblazen.
3) Ik gebruik de term WETENSCHAP wanneer het om fysieke beperkingen gaat van een auto, en jij begint weer over NAD vs. Marantz. WTF?!
4) Weet je, ik zou je bijna in je laatste post gelijk kunnen geven, ware het niet dat ik zelfs de titel Bachelor of Music mag voeren. Naast meerdere decennia LUISTEREN, MAAK (dus speel én componeer) ik al bijna 20 jaar muziek, dus ga mij alsjeblieft niets vertellen over beleving.

Speaking of which, jij hebt het over iets NIET TASTBAARS/KWANTIFICEERBAARS als 'beleving' om argumenten van mij te ontkrachten, maar je verwacht wel dat ik anderzijds argumenten wetenschappelijk onderbouw.
Zegt het woord hypocriet je iets? Ik ben d'r klaar mee, kerel.  :x

Waarom draai jij eigenlijk met Chario/Sony? Toch niet omdat het beter klinkt dan merk X? Kun je onderbouwen WAAROM?  :roll:
Chario speakers niks mis mee.Heb ooit zelfs de eer gehad om er naar te mogen luisteren.Lekker geluid.Met titels als Bachelor of music zou ik overigens niet te veel mee schermen op dit forum en in het algemeen.Ben in andere branches (bestuurlijk,politiek) regelmatig incompetente mensen tegengekomen die strooien met "titels",termen en soms helemaal vastgeroest waren en ook nog een tunnelvisie hadden.Complete organisaties bijna ten onder zien gaan en regelmatig mogen puinruimen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op augustus 06, 2012, 02:23:14
Chario speakers niks mis mee.Heb ooit zelfs de eer gehad om er naar te mogen luisteren.Lekker geluid.Met titels als Bachelor of music zou ik overigens niet te veel mee schermen op dit forum en in het algemeen.Ben in andere branches (bestuurlijk,politiek) regelmatig incompetente mensen tegengekomen die strooien met "titels",termen en soms helemaal vastgeroest waren en ook nog een tunnelvisie hadden.Complete organisaties bijna ten onder zien gaan en regelmatig mogen puinruimen.

Ik vind een speaker van 1250 euro en kopen voor 200 euro altijd goed  :-D je kent me MBer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: mountainbiker op augustus 06, 2012, 02:23:14
Chario speakers niks mis mee.Heb ooit zelfs de eer gehad om er naar te mogen luisteren.Lekker geluid.Met titels als Bachelor of music zou ik overigens niet te veel mee schermen op dit forum en in het algemeen.Ben in andere branches (bestuurlijk,politiek) regelmatig incompetente mensen tegengekomen die strooien met "titels",termen en soms helemaal vastgeroest waren en ook nog een tunnelvisie hadden.Complete organisaties bijna ten onder zien gaan en regelmatig mogen puinruimen.
:yes: Wijze woorden, Michiel. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op augustus 06, 2012, 02:25:16
Ik vind een speaker van 1250 euro en kopen voor 200 euro altijd goed  :-D je kent me MBer
:yes: Ieder zijn ding... en vooral leven en laten leven! violent1 :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Nou jullie zijn in ieder geval lekker door gegaan, bedankt. clown1

Ik heb trouwens 15" frontspeakers en subwoofer, later we de rest maar even achterwegen, -en geen petje of een Volkswagen...  byebye

JohnWx

Citaat van: marvin op augustus 06, 2012, 02:56:56
Nou jullie zijn in ieder geval lekker door gegaan, bedankt. clown1

Ik heb trouwens 15" frontspeakers en subwoofer, later we de rest maar even achterwegen, -en geen petje of een Volkswagen...  byebye

you make me smile when i go to sleep  notworthy


Als ik 6 inch haal vannacht hello

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Speeddemon

Citaat van: mountainbiker op augustus 06, 2012, 02:23:14
Chario speakers niks mis mee.Heb ooit zelfs de eer gehad om er naar te mogen luisteren.Lekker geluid.Met titels als Bachelor of music zou ik overigens niet te veel mee schermen op dit forum en in het algemeen.Ben in andere branches (bestuurlijk,politiek) regelmatig incompetente mensen tegengekomen die strooien met "titels",termen en soms helemaal vastgeroest waren en ook nog een tunnelvisie hadden.Complete organisaties bijna ten onder zien gaan en regelmatig mogen puinruimen.
Begrijp me goed, ik strooi er ook niet graag mee, maar meerdere malen wordt mijn kennisniveau in twijfel getrokken en dan denk ik "sorry hoor, maar als ik ergens zelfs m'n opleiding in gedaan heb, zal ik er toch wel WAT vanaf weten, nietwaar?"
Een tunnelvisie heb ik sowieso niet. Ik sta juist open om nieuwe zaken te leren. Alleen is het zo, dat er zeker zaken bij zijn, die voor mij een wat hoger 'eerst zien/horen, dan geloven' hebben, zoals bijv.
-richtingsgevoeligheid van kabels
-inspelen van DACs, CD-spelers, e.d.
-high-end powerkabels (terwijl het misschien met 3x0,75mm2 je huis binnenkomt)
-de invloed van interlinks (relatief hoog-voltage signaal dat relatief laag-ohmig is; een gitaarkabel is precies andersom en daar hoor je de verschillen sneller. Microfoonkabels al iets minder.)

En weer wordt mij gevraagd om iets te onderbouwen, terwijl z'n eigen argumenten dan op 'belevenis' worden gegooid. Ik heb de amps nooit naast elkaar open gehad. Misschien heeft NAD standaard kleinere ontkoppelingselco's, of gebruiken ze metaalfilmweerstanden en Marantz nog carbonfilm (klinken ook vaak warmer, maar met meer ruis).

Overigens, ik heb ook geen mening over zijn Chario/Sony set. Ik ken het niet, nooit gehoord. Maar het ging mij meer om dat ie mogelijk wel voor iets specifieks is gegaan, terwijl ie op andere momenten toch hint dat alle versterkers eender klinken.
In de studiowereld draait men graag op Bryston amps, dat zal ook wel een reden hebben (ik weet er verschillende, maar weet/onderkent John dat?). Een lage prijs hoort daar niet bij.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

mountainbiker

Citaat van: Speeddemon op augustus 06, 2012, 09:39:21
Begrijp me goed, ik strooi er ook niet graag mee, maar meerdere malen wordt mijn kennisniveau in twijfel getrokken en dan denk ik "sorry hoor, maar als ik ergens zelfs m'n opleiding in gedaan heb, zal ik er toch wel WAT vanaf weten, nietwaar?"
Een tunnelvisie heb ik sowieso niet. Ik sta juist open om nieuwe zaken te leren. Alleen is het zo, dat er zeker zaken bij zijn, die voor mij een wat hoger 'eerst zien/horen, dan geloven' hebben, zoals bijv.
-richtingsgevoeligheid van kabels
-inspelen van DACs, CD-spelers, e.d.
-high-end powerkabels (terwijl het misschien met 3x0,75mm2 je huis binnenkomt)
-de invloed van interlinks (relatief hoog-voltage signaal dat relatief laag-ohmig is; een gitaarkabel is precies andersom en daar hoor je de verschillen sneller. Microfoonkabels al iets minder.)

En weer wordt mij gevraagd om iets te onderbouwen, terwijl z'n eigen argumenten dan op 'belevenis' worden gegooid. Ik heb de amps nooit naast elkaar open gehad. Misschien heeft NAD standaard kleinere ontkoppelingselco's, of gebruiken ze metaalfilmweerstanden en Marantz nog carbonfilm (klinken ook vaak warmer, maar met meer ruis).

Overigens, ik heb ook geen mening over zijn Chario/Sony set. Ik ken het niet, nooit gehoord. Maar het ging mij meer om dat ie mogelijk wel voor iets specifieks is gegaan, terwijl ie op andere momenten toch hint dat alle versterkers eender klinken.
In de studiowereld draait men graag op Bryston amps, dat zal ook wel een reden hebben (ik weet er verschillende, maar weet/onderkent John dat?). Een lage prijs hoort daar niet bij.
Die 4 punten die jiij aangeeft ,al dan niet technisch onderbouwd, geloof ik ook niet zo in en het verschil tussen metaal film en koolfilm weerstanden.Het zal allemaal wel net zoals de "verschillen" tussen bijvoorbeeld een PM 7004 of PM KI Pearl lite,Nad,Bryston Chario etc. Ik heb inmiddels na anderhalf jaar Marantz forum, kleine repaties/renovaties zelf uitvoerend en zelf luisteren bij anderen geleerd dat er bij het hele gebeuren rondom audio apparatuur veel marketing/glitter en glamour bij komt kijken om ordinair geld te verdienen en dat kwaliteit/geluidsverbetering in heel andere zaken zit zoals akoestiek, kwaliteit van de  opnames.Zo bestaat mijn eigen installatie uit 2 identieke geintegreerde Denon pma 300v versterkers die ik gebruik als 2 dubbele monoblocks om  2 identieke sets Mission 762 aan te sturen.(elke versterker heeft dus geen linker en rechter kanaal maar 2 keer links en 2 keer rechts door middel van doorlussen via een tulp adaptertje).Word ook wel voor gek verklaard door sommigen maar vind het zelf gewoon beter klinken dan als er een linker en rechter kanaal door een en dezelfde versterker loopt.Beide versterkers zet ik op kwart voor  en de sterkte regulier ik met Winamp.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 06, 2012, 09:39:21
Begrijp me goed, ik strooi er ook niet graag mee, maar meerdere malen wordt mijn kennisniveau in twijfel getrokken en dan denk ik "sorry hoor, maar als ik ergens zelfs m'n opleiding in gedaan heb, zal ik er toch wel WAT vanaf weten, nietwaar?"
Een tunnelvisie heb ik sowieso niet. Ik sta juist open om nieuwe zaken te leren. Alleen is het zo, dat er zeker zaken bij zijn, die voor mij een wat hoger 'eerst zien/horen, dan geloven' hebben, zoals bijv.
-richtingsgevoeligheid van kabels
-inspelen van DACs, CD-spelers, e.d.
-high-end powerkabels (terwijl het misschien met 3x0,75mm2 je huis binnenkomt)
-de invloed van interlinks (relatief hoog-voltage signaal dat relatief laag-ohmig is; een gitaarkabel is precies andersom en daar hoor je de verschillen sneller. Microfoonkabels al iets minder.)

En weer wordt mij gevraagd om iets te onderbouwen, terwijl z'n eigen argumenten dan op 'belevenis' worden gegooid. Ik heb de amps nooit naast elkaar open gehad. Misschien heeft NAD standaard kleinere ontkoppelingselco's, of gebruiken ze metaalfilmweerstanden en Marantz nog carbonfilm (klinken ook vaak warmer, maar met meer ruis).

Overigens, ik heb ook geen mening over zijn Chario/Sony set. Ik ken het niet, nooit gehoord. Maar het ging mij meer om dat ie mogelijk wel voor iets specifieks is gegaan, terwijl ie op andere momenten toch hint dat alle versterkers eender klinken.
In de studiowereld draait men graag op Bryston amps, dat zal ook wel een reden hebben (ik weet er verschillende, maar weet/onderkent John dat?). Een lage prijs hoort daar niet bij.

Misschien komt het op de manier hoe jij dingen neerzet dat mensen denken van  :-o

Vraag me nog steeds af wat studio ervaring heeft te maken met versterkers ?

Ik heb het alleen over beleving gehad van muziek niet dingen uit het verband halen Joop

Het enige wat een versterker moet doen is binnen de normen die in de audio gehanteerd worden geluid versterken niks meer niks minder op een zo natuur getrouwe manier, zo niet is hij slecht ontworpen of zit er een mankement in.

Waarom Bryston, gewoon omdat ze degelijk en goed zijn en 20 jaar garantie geven maar ik kan even niet zo een twee drie een studio opnoemen die het heeft staan ?

Maar in een studio neem je toch iets op !

En deze snap ik niet of ik begrijp het wel maar geef je zelf het antwoord al:


Overigens, ik heb ook geen mening over zijn Chario/Sony set. Ik ken het niet, nooit gehoord. Maar het ging mij meer om dat ie mogelijk wel voor iets specifieks is gegaan, terwijl ie op andere momenten toch hint dat alle versterkers eender klinken.


Geluid word voor 95% bepaald door de akoestiek en 4% de speaker heb ik altijd netjes geleerd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Speeddemon

Citaat van: mountainbiker op augustus 06, 2012, 10:17:05
...geloof ik ook niet zo in en het verschil tussen metaal film en koolfilm weerstanden.
Afhankelijk van het circuit kun je daar soms wel verschillen in horen,hoor.
Ik bouw(de) zelf diverse gitaarpedalen, met name boosts/drives/fuzzes, en vanwege de gainstaging (=versterking+oversturing) nam soms de ruis meer toe, maar de 'warmte' ook. Al is dat ook weer relatief. Wat voor de één 'warm' is, is voor de ander een gebrek aan hoog. En wanneer je bijvoorbeeld een op-amp gebruikt voor oversturing, hoor je ook zeker verschillen. De spartaanse LM741CN klinkt een stuk smeriger, bijna lo-fi vergeleken met diverse Burr Browns of een TI TL061. Alleen, in dit geval ga je de op-amp bewust over z'n nek jagen, wat hopelijk in hifi versterkers niet gebeurt.

Citaat van: mountainbiker op augustus 06, 2012, 10:17:05
...geleerd dat er bij het hele gebeuren rondom audio apparatuur veel marketing/glitter en glamour bij komt kijken om ordinair geld te verdienen en dat kwaliteit/geluidsverbetering in heel andere zaken zit zoals akoestiek, kwaliteit van de  opnames.
Absoluut! Ik heb het geloof ik al eens eerder geschreven op dit forum, maar 10cm naar rechts of links hangen met je hoofd vanuit je luisterpositie doet meer dan een interlink vervangen.
Ik had 2 interlinks te leen (Rhodos Star en een Kimber Tonik met WBT pluggen), en nog zelf 2 stuks liggen. Misschien tussen de dropveter van een paar euro en de Kimber dat ik verschil DACHT te horen, maar de rest was één pot nat. En ik vertikte het om dik 150 euro voor een meter kabel te gaan betalen.
Oh well, misschien is m'n set gewoon niet goed genoeg.  redface :lol:

Maar goed, ik denk dat we het dus eens zijn dat er een hoop bla-bla in de hifiwereld als waarheid wordt verkocht, en het belangrijkste is: "wat vind je zelf goed klinken en waar voel je je lekker bij?"

(@John, hoe kom je erbij dat ik Joop heet? Jij vind het ook niet fijn als ik jou -in the heat of the moment-  met 'gast' aanspreek, dusseh, wilt gij niet dat u geschiedt...  :roll:
Wat de studio er mee te maken heeft? Daar luister je ook af, als je mixt, en dat moet zo zuiver/natuurgetrouw mogelijk gebeuren.)
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401