Citaat van: mountainbiker op augustus 06, 2012, 02:23:14
Chario speakers niks mis mee.Heb ooit zelfs de eer gehad om er naar te mogen luisteren.Lekker geluid.Met titels als Bachelor of music zou ik overigens niet te veel mee schermen op dit forum en in het algemeen.Ben in andere branches (bestuurlijk,politiek) regelmatig incompetente mensen tegengekomen die strooien met "titels",termen en soms helemaal vastgeroest waren en ook nog een tunnelvisie hadden.Complete organisaties bijna ten onder zien gaan en regelmatig mogen puinruimen.
Begrijp me goed, ik strooi er ook niet graag mee, maar meerdere malen wordt mijn kennisniveau in twijfel getrokken en dan denk ik "sorry hoor, maar als ik ergens zelfs m'n opleiding in gedaan heb, zal ik er toch wel WAT vanaf weten, nietwaar?"
Een tunnelvisie heb ik sowieso niet. Ik sta juist open om nieuwe zaken te leren. Alleen is het zo, dat er zeker zaken bij zijn, die voor mij een wat hoger 'eerst zien/horen, dan geloven' hebben, zoals bijv.
-richtingsgevoeligheid van kabels
-inspelen van DACs, CD-spelers, e.d.
-high-end powerkabels (terwijl het misschien met 3x0,75mm2 je huis binnenkomt)
-de invloed van interlinks (relatief hoog-voltage signaal dat relatief laag-ohmig is; een gitaarkabel is precies andersom en daar hoor je de verschillen sneller. Microfoonkabels al iets minder.)
En weer wordt mij gevraagd om iets te onderbouwen, terwijl z'n eigen argumenten dan op 'belevenis' worden gegooid. Ik heb de amps nooit naast elkaar open gehad. Misschien heeft NAD standaard kleinere ontkoppelingselco's, of gebruiken ze metaalfilmweerstanden en Marantz nog carbonfilm (klinken ook vaak warmer, maar met meer ruis).
Overigens, ik heb ook geen mening over zijn Chario/Sony set. Ik ken het niet, nooit gehoord. Maar het ging mij meer om dat ie mogelijk wel voor iets specifieks is gegaan, terwijl ie op andere momenten toch hint dat alle versterkers eender klinken.
In de studiowereld draait men graag op Bryston amps, dat zal ook wel een reden hebben (ik weet er verschillende, maar weet/onderkent John dat?). Een lage prijs hoort daar niet bij.