PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op augustus 09, 2012, 22:21:59

vakantie of lekker uit eten  :schater: dan liever bladen van Sram op mijn bike  :-D
Die zijn wel ok geloof ik. :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Speeddemon

Citaat van: the limp man op augustus 10, 2012, 00:15:20
In plaats van de Pearl Lite kan je ook de Naim Nait 5I overwegen. Ik ben wel een beetje bevooroordeeld nu, maar ach.  Als de Pearl net zo duur is als de Naim is dat best een luistersessie waard.
Ik kan me sowieso voorstellen dat je -als je de prijs van de Pearl Lite leidend maakt- nog een hele rits andere amps ook wil horen; Creek, Roksan, Primare... om maar eens wat te noemen.
Disclaimer=ik heb die zelf geen van allen gehoord, maar mijn versterkerbudget lag ook eerder rond de 500-600 euro, dan 1000-1300.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

Cornelis1921

#107
 :mrgreen: PM7004? Ik zeg: doen!
Niet alleen op papier een mooie amp maar ook in de praktijk! Heb de PM7003, zijn voorganger, aan de tand mogen voelen. Was zonder meer een goede versterker. De PM7004 moet nog beter zijn. Dus wat belet je om zelf eens kritisch te gaan luisteren. Ook ik versterk met een ampje, die in in 2003, slechts €499,00 kostte. Hij speelt, zeker nu na revisie, weer de sterren van de hemel. Stuurt zelfs, met gemak, twee 83dB luidsprekers aan. Het gaat niet alleen om maximaal vermogen, in geval van de PM7004 2X 70Watt, maar om het vermogen dat hij continue kan leveren. Dat is kwestie van luisteren met diverse luidsprekers en in het bijzonder met degene die jij nu gebruikt of wilt gaan gebruiken. Het maar net wat je nodig hebt in je dagelijkse luisterpraktijk.
Succes en veel (luister)plezier: happy hunting byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pg

Ik heb de pm7003 al een paar jaartjes.
Ik moet zegge ben er nog blij mee.
Ik heb toen de pm8003 en de pm7003 thuis gehad
Er zat behalve de prijs weinig verschil in.
De 7004 luisteren en kopen als die beval.
Krijg je geen spijt van.
Paar mooie speakers erop en genieten maar.

Mvg
Patrick

JohnWx

Jeetje mina kerels mannen in audio zijn jullie Wattjes  :wink: maar als het om de liefde gaan jullie toch ook niet zeggen, kan zo goed met haar praten haar innerlijke is zo fijn  puke


Hup die Pearl als je het kan veroorloven anders Pearl weg en ga je voor de mindere mooie buurvrouw  :-P


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Speeddemon

Citaat van: John Wx op augustus 11, 2012, 11:17:46
Jeetje mina kerels mannen in audio zijn jullie Wattjes  :wink: maar als het om de liefde gaan jullie toch ook niet zeggen, kan zo goed met haar praten haar innerlijke is zo fijn  puke
Tja, in dat geval heb ik met die Rega nou niet echt een Yolanthe als vrouw nee.  :-P
0,0 opsmuk, bijna geen features, maar een goeie klank. Een soort Claire Danes of Juliette Lewis misschien.  :wink:

@Cor en Patrick, hebben jullie de 7003 (en 8003) ook met vergelijkbaar geprijsde amps van andere merken vergeleken? 't viel me op trouwens dat de PM7004 géén ringkerntrafo had, en de goedkopere 6004 wel. Aparte keus, lijkt me. Ringkerntrafo's worden toch meestal aan 'de betere' toegevoegd?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

pg

Ja met een rotel en de nog wat duurdere primare i21 of zo
Is lang geleden.

Cornelis1921

#112
Citaat van: Speeddemon op augustus 11, 2012, 15:20:01
Tja, in dat geval heb ik met die Rega nou niet echt een Yolanthe als vrouw nee.  :-P
0,0 opsmuk, bijna geen features, maar een goeie klank. Een soort Claire Danes of Juliette Lewis misschien.  :wink:

@Cor en Patrick, hebben jullie de 7003 (en 8003) ook met vergelijkbaar geprijsde amps van andere merken vergeleken? 't viel me op trouwens dat de PM7004 géén ringkerntrafo had, en de goedkopere 6004 wel. Aparte keus, lijkt me. Ringkerntrafo's worden toch meestal aan 'de betere' toegevoegd?
Een ringkerntrafo is niet in alle opzichten superieur aan een bloktrafo. In sommige opzichten doet de bloktrafo het beter bijv. qua storingsgevoeligheid, levensduur en kostprijs. Een 'ringkern'trafo staat nu eenmaal seksier dan een een 'blok'trafo en het bekt lekkerder binnen de scene en dat weten fabrikanten.
Groet, Cor.

P.S. Ik heb de PM7003 kunnen vergelijken met de PM8003. Verschil niet hoorbaar. Al zou het moeten zijn dat de laatste iets meer "rust" heeft in het geluidsbeeld. PM8003 heeft ook een ringkerntrafo en iets meer vermogen (2× 80Watt).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 11, 2012, 15:20:01
Tja, in dat geval heb ik met die Rega nou niet echt een Yolanthe als vrouw nee.  :-P
0,0 opsmuk, bijna geen features, maar een goeie klank. Een soort Claire Danes of Juliette Lewis misschien.  :wink:

@Cor en Patrick, hebben jullie de 7003 (en 8003) ook met vergelijkbaar geprijsde amps van andere merken vergeleken? 't viel me op trouwens dat de PM7004 géén ringkerntrafo had, en de goedkopere 6004 wel. Aparte keus, lijkt me. Ringkerntrafo's worden toch meestal aan 'de betere' toegevoegd?

vind die Rega wel mooi maar smaken verschillen  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

#114
Mijn zoon heeft vandaag zijn nieuwe PM7004 ontvangen, online aangekocht via Bestekeus.nl voor 499,00.
De PM heeft deze middag al een paar uurtjes kunnen "inspelen" en moet zeggen dat deze vrij goed klinkt.
Als vergelijk heb ik eens mijn net 2de hands aangekochte PM17 MKIIM op de zelfde speakers en bron aangesloten.
Het verschil was verbijsterend in het dikke nadeel van de 7004 deze klonk na het vergelijk absoluut niet muzikaal tegenover de PM17 die ongeveer het zelfde 2de hands kost .

Laat de PM7004 of Lite links liggen en ga voor een 2de hands PM17 !!!  :wink:

xander32

#115
Citaat van: AkTeVox op augustus 13, 2012, 20:27:48
Mijn zoon heeft vandaag zijn nieuwe PM7004 ontvangen, online aangekocht via Bestekeus.nl voor 499,00.
De PM heeft deze middag al een paar uurtjes kunnen "inspelen" en moet zeggen dat deze vrij goed klinkt.
Als vergelijk heb ik eens mijn net 2de hands aangekochte PM17 MKIIM op de zelfde speakers en bron aangesloten.
Het verschil was verbijsterend in het dikke nadeel van de 7004 deze klonk na het vergelijk absoluut niet muzikaal tegenover de PM17 die ongeveer het zelfde 2de hands kost .

Laat de PM7004 of Lite links liggen en ga voor een 2de hands PM17 !!!  :wink:
... een hagelnieuwe BMW 118i zal het waarschijnlijk op een heel aantal vlakken gaan afleggen tegen een BMW 540i uit 2007 ...  omdat die laatste in een heel andere klasse uitkomt :wink:. Dat wil echter niet zeggen dat die 118i de mindere keuze is. Dat hangt af van wat je verwacht van de auto, of betreffende dit draadje - van de versterking.

AkTeVox

Ik wou aangeven dat je voor het zelfde geld veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelmeer hebt.  :wink:

xander32

Citaat van: AkTeVox op augustus 13, 2012, 21:10:38
Ik wou aangeven dat je voor het zelfde geld veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelmeer hebt.  :wink:
En ik wou dat in twijfel trekken :wink:.

AkTeVox

Citaat van: xander32 op augustus 13, 2012, 21:14:33
En ik wou dat in twijfel trekken :wink:.

Wat trek je in twijfel, de PM17?

xander32

Citaat van: AkTeVox op augustus 13, 2012, 21:16:22
Wat trek je in twijfel, de PM17?
Nee joh, echt niet  :no:. Maar het hangt er van af wat jij voornaam vindt bij de aanschaf van een versterker voor een x-budget;

Die PM 17 van een paar jaartjes terug heeft meer controle, is meer degelijk gebouwd en jij hebt deze als muzikaler ervaren, ..., ...
De PM 7004 daarentegen is geheel nieuw, zijn design idem, heeft nog een volledige garantie, ..., ...


Of de 17 of de 7004 de meeste hardware voor de euris zal bieden gaat m.i. geheel afhangen van de verwachtingen in deze van koper 8-).