PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Citaat van: WimPeu op augustus 14, 2012, 11:31:39
Je hoort mij nergens zeggen dat Dac's, video chips, DSP, ADSY en noem maar op niks uitmaken. Voor de versterking heb ik de upgrade niet gedaan. Ik heb een tijdje lang de PM11s1 in mijn HT set gehad. Middels een switchbox geintegreerd. In die tijd heb ik menig maal een direct vergelijk kunnen maken. SB met coax op de Onkyo en optisch naar een Metrum Quad dac en die weer op de Marantz. Met de schakelkast kon ik in een fractie van een seconde schakelen tussen beide systemen. Met een DB meter de beide volumes gelijk gezet. Na 3 keer schakelen wist je echt niet meer naar welke set je zat te luisteren. Ik heb toen hier ook op het forum geschreven dat mensen welkom waren om het eens te komen testen. Nooit een reactie gehad. Nu ik de boel niet meer heb staan en het alleen nog maar kan vertellen komen er meteen weer de bekende reactie's. Durf het vergelijk ten alle tijden zo weer aan.

durf je dat ook met een onky van de mediamarkt vs de integra met porcupine tree op "live" level? je hebt 2 mooie amps vergeleken met elkaar.

of met een prima luna met 38w vs een integra set? ik weet al dat de buizen bak over zijn nek gaat. maar daar weten de kenners meer van.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: SB_Marantz op augustus 14, 2012, 11:32:40
Ah...nu begrijp ik  het............het blauwe forum.
Laten daar nu net wat mensen zitten met enorm veel kennis van zaken.
Ook niet mee eens Zoldar?

correct. of moet ik nu op mijn knieen voor het altaar van echte kenners?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 11:41:13
durf je dat ook met een onky van de mediamarkt vs de integra met porcupine tree op "live" level? je hebt 2 mooie amps vergeleken met elkaar.

of met een prima luna met 38w vs een integra set? ik weet al dat de buizen bak over zijn nek gaat. maar daar weten de kenners meer van.

Ja, je moet de boel wel binnen zijn kunnen laten spelen. Natuurlijk kan een PA versterker van 5 KW onvervormde herrie produceren, 120Db en meer, dan een instap Onkyo van de MM. Lijkt me niet de discussie. Het gaat om klank. Niet om het zo hard mogelijk en onvervormd weergeven. In dat geval moet je idd vermogens hebben. Ik deed het vergelijk op normaal huiskamer niveau. Als ik nu een film op 0DB speel dan heb ik totaal geen vervorming met een instap receiver zal dat gauw over zijn nekje gaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

@ Zoldar :wav:Jezus wat een drama queen..... :-o

Je weet het leuk te draaien.

Voor dingen open blijven staan zal je zeker helpen.
Het heeft mij 4 jaar terug de oogjes geopend iig.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 11:38:18
kijk daar kan ik wat mee. bergijp het ook helemaal als mensen het niet horen. want ik hoor ook niet alles wat anderen weer wel horen.

waar ik moeite mee heb is dat groepje dat "niet hoord" de rest uimaakt voor mensen die het niet snappen, of nergens in verdiept hebben, of bl...ik bedoel natuurlijk. leven en laten leven.

ik heb de argumenten gehoord, gelezen en er veel van geleerd. (level matchen, niet blind staren op een component, dat cd spelers niet bijster veel van elkaar verschillen). at the end of the day zitten er, voor mij op die heerlijke muziek avonden, toch hier daar verschillen in amps.

ik vind het zeer interessant ook al kan ik heel ver mee gaan met de "blauwe" maar toch kan ik de mensen die verschil horen toch niet kwalificeren als "crazy"


op het HT forum is er een winkel die er zelfs "les" in wil geven dat vind ik nou lef hebben (Klinkt Beter in Belgie) denk erover na om er heen te gaan, vind het die eigenaar vaak goed uitleggen en komt met intersante onderwerpen dat ik denk ja ja ja kan je een goed punt hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

@wim,

Elke versterker die tegen "zijn" voedingspanning aanloopt gaat over zijn spreekwoordelijke nek.
Het max uitgangsvermogen is ook weer zwaar overrated.

Ook dit gegeven staat hier op het forum tot in den treure  vermeld.
l
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Citaat van: SB_Marantz op augustus 14, 2012, 11:57:48
@wim,

Elke versterker die tegen "zijn" voedingspanning aanloopt gaat over zijn spreekwoordelijke nek.
Het max uitgangsvermogen is ook weer zwaar overrated.

Ook dit gegeven staat hier op het forum tot in den treure  vermeld.
l

fair.  maar ook op huiskamer niveau klinken de 2 torren en 1 buizen hier niet gelijk. ik wil het best op de mv doen als iemand een dummy load maakt voor de buizen bak (en 3K onderpand voor het geval ie toch de geest geeft aan de meetaparatuur :mrgreen:)

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2012, 11:51:30
ik vind het zeer interessant ook al kan ik heel ver mee gaan met de "blauwe" maar toch kan ik de mensen die verschil horen toch niet kwalificeren als "crazy"


op het HT forum is er een winkel die er zelfs "les" in wil geven dat vind ik nou lef hebben (Klinkt Beter in Belgie) denk erover na om er heen te gaan, vind het die eigenaar vaak goed uitleggen en komt met intersante onderwerpen dat ik denk ja ja ja kan je een goed punt hebben



Les geven in wat JJ?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 12:03:26
fair.  maar ook op huiskamer niveau klinken de 2 torren en 1 buizen hier niet gelijk. ik wil het best op de mv doen als iemand een dummy load maakt voor de buizen bak (en 3K onderpand voor het geval ie toch de geest geeft aan de meetaparatuur :mrgreen:)


Heb ik reeds gedaan met mijn 2 x 40 Watt buizenamp plus buizen preamp.

Zie topic vintage Marantz vs nieuw op blauw.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Citaat van: SB_Marantz op augustus 14, 2012, 11:57:48
@wim,

Elke versterker die tegen "zijn" voedingspanning aanloopt gaat over zijn spreekwoordelijke nek.
Het max uitgangsvermogen is ook weer zwaar overrated.

Ook dit gegeven staat hier op het forum tot in den treure  vermeld.
l

Weet ik. Een goed gebouwde versterker van 2 maal 80 watt zal in elke huiskamer ruim voldoende zijn. Brakke 80 watt versterkers niet. Ik kijk ook nooit naar vermogens eigenlijk. Ik ben meer van de mogelijkheden van een receiver. Meestal gaat dat gelijk op...meer mogelijkheden en je hebt er ook meestal meer vermogen bij. De oudere top receivers (hoe goed ook) boeien me daarom eigenlijk ook niet zo. SR9600 ed, niet vanwege hun klank of vermogen...want dat zit wel goed maar vanwege de (on)mogelijkheden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 14, 2012, 05:21:35
Dat is bijna appels met peren vergelijken, AkTeVox. Natuurlijk twijfel ik niet aan jouw beoordelingsvermogen en/of jouw bevindingen maar wat al door anderen met zoveel woorden is gezegd dat de PM17mkII en PM7004 (oorspronkelijk) uit geheel andere prijsklassen komen en dusdanig anders van opbouw en kwaliteit zijn. Is mijn PM7200 t.o.v. PM11S2 dan zo'n slechte versterker? Neen, natuurlijk niet. Ware het niet dat een PM7200 €499,00 kostte en de PM11S2 zeven maal zoveel: alle waar naar zijn geld, AkTeVox. Maar als zij allebei doen wat zij moeten doen, wat is dan de slechte(re) versterker?
P.S. Ik heb nog nooit een versterker uit Premium Series aan het werk mogen horen. Misschien binnenkort, bij Janver, die heeft een PM15 staan.

Groetjes, Cor.
Ik durf het wel aan om met 2 van die pm7200 amps in mijn eigen gecreerde setup het op te nemen tegen 1 pm11s2 amp.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op augustus 14, 2012, 11:50:59
@ Zoldar :wav:Jezus wat een drama queen..... :-o

Je weet het leuk te draaien.

Voor dingen open blijven staan zal je zeker helpen.
Het heeft mij 4 jaar terug de oogjes geopend iig.
Bij mij een paar maandjes geleden!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2012, 09:30:15
ik ervaar ook geen grote schokken met vergelijk in versterkers of eigenlijk geen, soms denk ik het omdat ik de volume regelaar verder of minder ver moet open zetten maar dat ligt dan net hoe die stappen zijn opgebouwd, vroeger kon je nog wel is op 1 uur 2 uur spelen nu haal je met een nieuwe vaak 9 uur voor een lekkere luister druk in mijn woonkamer


las op het HT forum wel iets interssants dat er steeds meer verandering is in gevoligheid van INGANGEN (zal het proberen terug te vinden)
9 uur= bij mij kwart voor!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WimPeu

Citaat van: mountainbiker op augustus 14, 2012, 12:48:03
Ik durf het wel aan om met 2 van die pm7200 amps in mijn eigen gecreerde setup het op te nemen tegen 1 pm11s2 amp.

Waarom nou 2 7200's? Kan 1 het niet aan? Het gaat niet om DB's maar om de klank.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mountainbiker

#149
Citaat van: WimPeu op augustus 14, 2012, 12:52:30
Waarom nou 2 7200's? Kan 1 het niet aan? Het gaat niet om DB's maar om de klank.
Klopt.Als je goed leest staat er ook in mijn eigen gecreerde setup.Ik schakel 2 linkerkanalen op 1 versterker en 2 rechterkanalen op de tweede met 2 identieke speakers links en 2 rechts ( in mijn geval 4 stuks Mission 762). Deze vergelijk je dan met 1 pm11s1 aangesloten op de 4 speakers.De volumeknop van alle versterkers op kwart voor zetten.Eens kijken of die duurdere versterker het prijsverschil daadwerkelijk in geluidskwaliteit waarmaakt tegen de 2 goedkopere exemplaren.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1