PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op augustus 14, 2012, 13:07:19
Klopt.Als je goed leest staat er ook in mijn eigen gecreerde setup.Ik schakel 2 linkerkanalen op 1 versterker en 2 rechterkanalen op de tweede met 2 identieke speakers links en 2 rechts ( in mijn geval 4 stuks Mission 762). Deze vergelijk je dan met 1 pm11s1 aangesloten op de 4 speakers.De volumeknop van alle versterkers op kwart voor zetten.Eens kijken of die duurdere versterker het prijsverschil daadwerkelijk in geluidskwaliteit waarmaakt tegen de 2 goedkopere exemplaren.

dat is onzin want elke volume meter is anders, sommige gaan de eerste stappen heel geleidelijk dan met grotere stappen

snap ook niet wat je zou moeten kunnen aantonen met jouw stelling, jij hebt het over geluids volume en dan is elke versterker geschikt voor in een woonkamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op augustus 14, 2012, 12:07:33


Les geven in wat JJ?

in verschillen waarnemen in een blinde test




ps: ik heb het niet verzonnen


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2012, 13:20:58
dat is onzin want elke volume meter is anders, sommige gaan de eerste stappen heel geleidelijk dan met grotere stappen

snap ook niet wat je zou moeten kunnen aantonen met jouw stelling, jij hebt het over geluids volume en dan is elke versterker geschikt voor in een woonkamer
Ok laten we de vaste stand vergeten van de volumeknop.Instellen naar eigen keus. Is de geluidskwaliteit van die ene pm11s1 amp beter dan 2 pm 7200 amp in mijn setup? Uiteraard blind testen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op augustus 14, 2012, 13:34:45
Ok laten we de vaste stand vergeten van de volumeknop.Instellen naar eigen keus. Is de geluidskwaliteit van die ene pm11s1 amp beter dan 2 pm 7200 amp in mijn setup? Uiteraard blind testen.

je kan gewoon instellen op db's  :-P

weet ik niet heb ze nooit gehoord naast elkaar maar ik heb liever de pm11 als de 7200, let op heb  :-D

maar ik doe ook niet zoveel moeite voor een versterker alleen voor speakers en als er verschil zou zijn is het voor mij in de marge na al die jaren, he weer die marge  :-D, wat ik niet als winst kan beschouwen.

ik koop versterkers blind net zoals cd spelers die standaard heeft al zo een hoge norm dat ik die winst te klein vind om daar al die moeite in te stoppen, lui  shutup en snel van muziek genieten

wel in speakers (soms) hoewel ik veel goed vind en veel klinkt anders   

mijn norm is altijd variabel net zoals mijn finacieel vermogen op dat moment om te investeren :wink:

maar als mensen die marge wel willen behalen is het voor mij ook prima, alleen vind ik die superlatieven vaak overdreven als een cd speler of versterker zoveel beter klinkt terwijl wij een kort termijn geheugen hebben iets langer als een goudvis daarom komen we nog net boven met duiken in het zwembad, ik ken wel mensen die blind dingen juist hebben en gewoon zeggen ooohhhh Accuphase oooohhh Hafler oooohhhh buizen


verschillen worden uit vergroot en dat komt denk ik ook door de ogen en het enthousiasme met hoe zei hun hobby beleven steeds weer, en daar kan ik op zich wel weer van genieten als iemand blij word met een nieuwe kabel of extra kabel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2012, 13:30:00
in verschillen waarnemen in een blinde test

ps: ik heb het niet verzonnen

be my guest john.

die 2 amps op delfde stand zetten is het niet. Je moet het uigangsniveau gelijk stellen (in mv of db).
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 14:16:09
be my guest john.

die 2 amps op delfde stand zetten is het niet. Je moet het uigangsniveau gelijk stellen (in mv of db).

waar zeg ik dat dan  :-P

weet wel hoe het moet  :wink:

maar als ik kom wil ik luisteren maar vooral slap lullen over die materie  :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

een vraag voor de technici

wat gebeurd er in een amp als je hem op mute zet. zowel de buizen amp als een sony tor laten een klik horen bij indrukken mute.

ik vraag dit omdat ik op DIY forums en van Wim (audio analoge) heb gehoord dat een buizen amp het liefst een load ziet aan de uitgangen. het ompluggen van spekers (of schakelen) is dus funest voor de amp die dan geen load ziet.

en de buizenamp om de paar minuten aan en uit zetten wordt ook afgeraden door audio analogue.

kun je de amp op mute zetten en daarmee de spanning eraf halen? of werkt dat niet zo.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Misschien deze laatste vraag posten in het board techniek!

In zijn algemeenheid: Back on topic!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Zoals eerder vermeld en iets aangepast :-D

Wat betreft de keuze tussen de twee versterkers:
1) heb je het geld er voor over om een in principe getweakte PM7004 te kopen, de KI-Pearl Lite?
2) zo ja: lekker de KI-Pearl Lite kopen en er van gaan genieten.
3) zo niet: lekker de PM7004 kopen. Is een hele mooie versterker, zeker voor €500, en er ook van gaan genieten.

benga

Ik ben in blije afwachting van mijn Pearl Lite. Is icm b&w 684 zuilen, ik hoop dat mijn upgrade honger hierna gestild is! Ik kom namelijk van een Sr 5005 die ik als stereo amp 'misbruikte'. Ik post asap mijn ervaringen hier! De bron is een Na7004. Wat is die sr eigenlijk nog waard? Amper 1 jaar oud, met bon, doos en garantie! Mint!  8-)

AkTeVox

#160
Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 11:01:41
ja ja bla bla, de acoustiek, de speakers, de opname maken wat uit. maar de amp? nee die niet hoor.

1.) de opname blijft gelijk, want je luisterd naar dezlefde muziek als je amps vergelijkt
2.) de acoustiek, die is ook gelijk, want de gemiddelde luisteraar verbouwd niet om de 5 min zijn kamer. die acoustiek is meestal vrij statisch.
3.) de speakers, ja die hebben we natuurlijk bij bosjes staan in huis, om ze even te verwisellen. nee ook die blijven doorgaans gelijk. dus als een amp verwisseld of vergelijkt is ook de speaker de constante factor.




100% mee eens , valt niks meer aan toe te voegen.
Voor mij (persoonlijk) klonk de PM7004 als een tinnenblik (lees koel), op dezelfde speakers (Quadral) met de zelfde bron (Cd17), zelfde speakerkabels, zelfde interlinks, in dezelfde ruimte.
Mogelijks de Marantz "range" sound die ik als onaangenaam ervaar zoals bij mijn vorige PM7000 die ik 2j terug van de hand heb gedaan.
En wie beweert dat een versterker alleen maar versterkt moet eens komen luisteren, die zal flink versteld staan. :wink:
Jullie zijn bij deze uitgenodigd om een vergelijk sessie tussen de PM7004 & PM17!!

WimPeu

Ik heb precies het tegenover gestelde waargenomen zoals ik al beschreef.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

AkTeVox

Citaat van: WimPeu op augustus 14, 2012, 17:05:28
Ik heb precies het tegenover gestelde waargenomen zoals ik al beschreef.
Met exact de zelfde config. als hierboven, op het zelfde moment de test uitgevoerd bij dezelfde dealer?

SB_Marantz

Citaat van: AkTeVox op augustus 14, 2012, 16:44:38
100% mee eens , valt niks meer aan toe te voegen.
Voor mij (persoonlijk) klonk de PM7004 als een tinnenblik (lees koel), op dezelfde speakers (Quadral) met de zelfde bron (Cd17), zelfde speakerkabels, zelfde interlinks, in dezelfde ruimte.
Mogelijks de Marantz "range" sound die ik als onaangenaam ervaar zoals bij mijn vorige PM7000 die ik 2j terug van de hand heb gedaan.
En wie beweert dat een versterker alleen maar versterkt moet eens komen luisteren, die zal flink versteld staan. :wink:
Jullie zijn bij deze uitgenodigd om een vergelijk sessie tussen de PM7004 & PM17!!


Wat doet een versterker dan meer dan alleen versterken?

Man ik ben 20 jaar aan het vergelijken geweest!

Ijken is het enige magische woord en inderdaad, je zult perplex staan!!  :schater:

En wat denk je van je gehoor?

Ik ben blij van dat gezever af te zijn en in die tijd ook veel technische kennis vergaard.
Voldoende om het e.e.a. te kunnen onderbouwen.

RUST!!  :gaap:

Ik luister liever naar muziek..............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

#164
Citaat van: AkTeVox op augustus 14, 2012, 17:12:27
Met exact de zelfde config. als hierboven, op het zelfde moment de test uitgevoerd bij dezelfde dealer?


:yes:  Beter nog...bij mij thuis op een set die ik als mijn broekzak ken.

Citaat van: WimPeu op augustus 14, 2012, 11:31:39
Je hoort mij nergens zeggen dat Dac's, video chips, DSP, ADSY en noem maar op niks uitmaken. Voor de versterking heb ik de upgrade niet gedaan. Ik heb een tijdje lang de PM11s1 in mijn HT set gehad. Middels een switchbox geintegreerd. In die tijd heb ik menig maal een direct vergelijk kunnen maken. SB met coax op de Onkyo en optisch naar een Metrum Quad dac en die weer op de Marantz. Met de schakelkast kon ik in een fractie van een seconde schakelen tussen beide systemen. Met een DB meter de beide volumes gelijk gezet. Na 3 keer schakelen wist je echt niet meer naar welke set je zat te luisteren. Ik heb toen hier ook op het forum geschreven dat mensen welkom waren om het eens te komen testen. Nooit een reactie gehad. Nu ik de boel niet meer heb staan en het alleen nog maar kan vertellen komen er meteen weer de bekende reactie's. Durf het vergelijk ten alle tijden zo weer aan.

byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES