PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: marvin op augustus 15, 2012, 05:52:51
En het ziet er natuurlijk gewoon erg stoer uit, leuk voor de eksters onder ons.... :-D


--Verstuurd zonder netwerk--


Dat wel maar wat dat betreft prefereer ik toch de toppers uit de Esotec serie.  :evil:

SM-700/800 en 1000.
TT-1000
SC-1000
SM-11
SC-11
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AkTeVox

Citaat van: SB_Marantz op augustus 15, 2012, 12:54:30

Dat wel maar wat dat betreft prefereer ik toch de toppers uit de Esotec serie:evil:

SM-700/800 en 1000.
TT-1000
SC-1000
SM-11
SC-11


hello hello hello hello hello hello hello hello

Marvin

You can't see fancy in the dark. 


--Verstuurd zonder netwerk--

benga

Jongens, hoe off topic kan je gaan. Het onderwerp boeit me enorm, maar ik kom + 5 pagina's tegen van interne woordenwisselingen en in the end gaat het over veel duurdere exotische spullen ...

Jammer gewoon, de hamvraag blijft voor mij nog steeds: Hoe uit zich het geluidsverschil tss een PM 7004 & een Pearl Lite? Merk je daar iets van met b&w 684's bijvoorbeeld?

Marvin

Heb je al geprobeerd ergens te gaan luisteren?


--Verstuurd zonder netwerk--

benga

Citaat van: marvin op augustus 23, 2012, 20:11:18
Heb je al geprobeerd ergens te gaan luisteren?

Wel ik heb pm 5004 vs pm 7003 vs Rotel RA06 gehoord  :-)  De pm 7003 & Rotel bliezen de pm 5004 omver op b&w 685 bookshelves, ook op een bepaalde Tannoy speaker. (ik heb thuis de 684's) Ik hield toch iets meer van de 7003 ... ik had een cd met elektronische muziek bij en de Rotel leek wat scherper / standaard meer treble precies. De Pearl Lite was niet in stock om te testen ....

JohnWx

Citaat van: benga op augustus 23, 2012, 20:17:44
Wel ik heb pm 5004 vs pm 7003 vs Rotel RA06 gehoord  :-)  De pm 7003 & Rotel bliezen de pm 5004 omver op b&w 685 bookshelves, ook op een bepaalde Tannoy speaker. (ik heb thuis de 684's) Ik hield toch iets meer van de 7003 ... ik had een cd met elektronische muziek bij en de Rotel leek wat scherper / standaard meer treble precies. De Pearl Lite was niet in stock om te testen ....

Hoe moet ik me dat voorstellen omver blazen alle 3 de speakers moeten deie B&W makkelijk aansturen  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Lees het eens even terug John wat je schrijft.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 23, 2012, 20:53:55
Lees het eens even terug John wat je schrijft.

ik kan werkelijk waar niks vinden wat omver blazen is hoe je dat merkt of hoort

alleen het woordje "leek" ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: benga op augustus 23, 2012, 20:04:15
Jongens, hoe off topic kan je gaan. Het onderwerp boeit me enorm, maar ik kom + 5 pagina's tegen van interne woordenwisselingen en in the end gaat het over veel duurdere exotische spullen ...

Jammer gewoon, de hamvraag blijft voor mij nog steeds: Hoe uit zich het geluidsverschil tss een PM 7004 & een Pearl Lite? Merk je daar iets van met b&w 684's bijvoorbeeld?

ik zeg naar mijn mening dat je helemaal geen verschil hoort


als je echt een andere klank/sound wil moet je op zoek gaan naar andere speakers


het grappige is dat de "kenners" tijdens de Marantz show met Kennie himself die ook een demo gaf met een CD 5004 en een PM 5004 werd er gezegd (music emotion) dat dit setje van een zeer hoog nivo was en menig high end merk erg moeilijk zou maken zo niet evenaren  :-o

dan zeg ik wat is weg blazen  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

tjsa. bij de dealer heb je waarschijnlijk niet de niveaus gematched dus je kunt er niet helamaal van op an det het niet daar door kwam. Aan de andere kant luister je meestal wel op verschillende volumes en luister je op welk volume je het nog lekke vind klinken.

Ik zou toch probern die ki-pearl ergens proberen te checken. Leuk hoor zo bezig zijn met die spullekes.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Citaat van: John Wx op augustus 23, 2012, 23:00:54


het grappige is dat de "kenners" tijdens de Marantz show met Kennie himself die ook een demo gaf met een CD 5004 en een PM 5004 werd er gezegd (music emotion) dat dit setje van een zeer hoog nivo was en menig high end merk erg moeilijk zou maken zo niet evenaren  :-o



Dat was met de introductie van de PM/CD5003.
Vele mensen dachten dat het om de duurdere serie ging. Mooi compliment voor de instap van Marantz!
Maar daar gaat het hier niet om.

@Benga: probeer ergens anders een vergelijk te regelen. Vertrouw alleen op je eigen gehoor, laat je niets wijsmaken door verkopers.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#192
Citaat van: benga op augustus 23, 2012, 20:04:15
Jongens, hoe off topic kan je gaan. Het onderwerp boeit me enorm, maar ik kom + 5 pagina's tegen van interne woordenwisselingen en in the end gaat het over veel duurdere exotische spullen ...

Jammer gewoon, de hamvraag blijft voor mij nog steeds: Hoe uit zich het geluidsverschil tss een PM 7004 & een Pearl Lite? Merk je daar iets van met b&w 684's bijvoorbeeld?
Joe'r on ze marantzforum joe noo... Ofwel, de sfeer van Café De Dikke Elco is nooit ver weg. :-D But you are awfully right in your complaint. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Niber op augustus 23, 2012, 23:37:12
Dat was met de introductie van de PM/CD5003.
Vele mensen dachten dat het om de duurdere serie ging. Mooi compliment voor de instap van Marantz!
Maar daar gaat het hier niet om.

@Benga: probeer ergens anders een vergelijk te regelen. Vertrouw alleen op je eigen gehoor, laat je niets wijsmaken door verkopers.

1 cijfertje  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

benga

Citaat van: John Wx op augustus 23, 2012, 22:56:09
ik kan werkelijk waar niks vinden wat omver blazen is hoe je dat merkt of hoort

alleen het woordje "leek" ?
Hoi John, mijn omschrijving was nogal subjectief uitgedrukt. Ik begrijp wat je bedoeld en veel zit tussen de oren wat audio betreft. Ik had het gevoel dat mid en laag iets meer body had bij de 7003. Ik weet idd niet of volumes toch niet stiekem luider stonden oid. Ook de illusie die ik had dat de luidsprekers dichter bij elkaar stonden met de pm5004 kan ik moeilijk negeren.  :-)