PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: xander32 op augustus 13, 2012, 21:20:48
Nee joh, echt niet  :no:. Maar het hangt er van af wat jij voornaam vindt bij de aanschaf van een versterker voor een x-budget;

Die PM 17 van een paar jaartjes terug heeft meer controle, is meer degelijk gebouwd en jij hebt deze als muzikaler ervaren, ..., ...
De PM 7004 daarentegen is geheel nieuw, zijn design idem, heeft nog een volledige garantie, ..., ...


Of de 17 of de 7004 de meeste hardware voor de euris zal bieden gaat m.i. geheel afhangen van de verwachtingen in deze van koper 8-).


Had vroeger de PM7000 set en ik kan maar besluiten: Ones you heare the premium series you never want back.    :-D :-D :-D :-D

xander32

Citaat van: AkTeVox op augustus 13, 2012, 21:25:39

Had vroeger de PM7000 set en ik kan maar besluiten: Ones you heare the premium series you never want back.     :-D :-D :-D :-D
Dat zal zeker ik niet gaan ontkennen :-D.

Cornelis1921

#122
Citaat van: AkTeVox op augustus 13, 2012, 20:27:48
Mijn zoon heeft vandaag zijn nieuwe PM7004 ontvangen, online aangekocht via Bestekeus.nl voor 499,00.
De PM heeft deze middag al een paar uurtjes kunnen "inspelen" en moet zeggen dat deze vrij goed klinkt.
Als vergelijk heb ik eens mijn net 2de hands aangekochte PM17 MKIIM op de zelfde speakers en bron aangesloten.
Het verschil was verbijsterend in het dikke nadeel van de 7004 deze klonk na het vergelijk absoluut niet muzikaal tegenover de PM17 die ongeveer het zelfde 2de hands kost .

Laat de PM7004 of Lite links liggen en ga voor een 2de hands PM17 !!!  :wink:
Dat is bijna appels met peren vergelijken, AkTeVox. Natuurlijk twijfel ik niet aan jouw beoordelingsvermogen en/of jouw bevindingen maar wat al door anderen met zoveel woorden is gezegd dat de PM17mkII en PM7004 (oorspronkelijk) uit geheel andere prijsklassen komen en dusdanig anders van opbouw en kwaliteit zijn. Is mijn PM7200 t.o.v. PM11S2 dan zo'n slechte versterker? Neen, natuurlijk niet. Ware het niet dat een PM7200 €499,00 kostte en de PM11S2 zeven maal zoveel: alle waar naar zijn geld, AkTeVox. Maar als zij allebei doen wat zij moeten doen, wat is dan de slechte(re) versterker?
P.S. Ik heb nog nooit een versterker uit Premium Series aan het werk mogen horen. Misschien binnenkort, bij Janver, die heeft een PM15 staan.

Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 14, 2012, 05:21:35
Dat is bijna appels met peren vergelijken, AkTeVox. Natuurlijk twijfel ik niet aan jouw beoordelingsvermogen en/of jouw bevindingen maar wat al door anderen met zoveel woorden is gezegd dat de PM17mkII en PM7004 (oorspronkelijk) uit geheel andere prijsklassen komen en dusdanig anders van opbouw en kwaliteit zijn. Is mijn PM7200 t.o.v. PM11S2 dan zo'n slechte versterker? Neen, natuurlijk niet. Ware het niet dat een PM7200 €499,00 kostte en de PM11S2 zeven maal zoveel: alle waar naar zijn geld, AkTeVox. Maar als zij allebei doen wat zij moeten doen, wat is dan de slechte(re) versterker?
P.S. Ik heb nog nooit een versterker uit Premium Series aan het werk mogen horen. Misschien binnenkort, bij Janver, die heeft een PM15 staan.

Groetjes, Cor.

ik ervaar ook geen grote schokken met vergelijk in versterkers of eigenlijk geen, soms denk ik het omdat ik de volume regelaar verder of minder ver moet open zetten maar dat ligt dan net hoe die stappen zijn opgebouwd, vroeger kon je nog wel is op 1 uur 2 uur spelen nu haal je met een nieuwe vaak 9 uur voor een lekkere luister druk in mijn woonkamer


las op het HT forum wel iets interssants dat er steeds meer verandering is in gevoligheid van INGANGEN (zal het proberen terug te vinden)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: AkTeVox op augustus 13, 2012, 20:27:48
Mijn zoon heeft vandaag zijn nieuwe PM7004 ontvangen, online aangekocht via Bestekeus.nl voor 499,00.
De PM heeft deze middag al een paar uurtjes kunnen "inspelen" en moet zeggen dat deze vrij goed klinkt.
Als vergelijk heb ik eens mijn net 2de hands aangekochte PM17 MKIIM op de zelfde speakers en bron aangesloten.
Het verschil was verbijsterend in het dikke nadeel van de 7004 deze klonk na het vergelijk absoluut niet muzikaal tegenover de PM17 die ongeveer het zelfde 2de hands kost .

Laat de PM7004 of Lite links liggen en ga voor een 2de hands PM17 !!!  :wink:


Leest de PM-7004 de noten niet goed?
Oftewel klinkt vals?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Citaat van: AkTeVox op augustus 13, 2012, 21:25:39

Had vroeger de PM7000 set en ik kan maar besluiten: Ones you heare the premium series you never want back.    :-D :-D :-D :-D


Ach...valt wel mee hoor. De PM11 tov van een Onkyo 3008...weinig tot eigenlijk geen verschil. Met A/B vergelijk (Docubox) zelf vastgesteld.. Verschillen tussen versterkers worden zo overrated. Gaat om de match met je speakers. Zijn die onder controle dan maakt het imho niet veel uit, versterker A of B
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Ook overrated mijn beste........ :-D
Het gaat om de speaker,akoestiek en kwaliteit van de opname.
Tevens kan de akoestiek een speaker maken en breken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op augustus 14, 2012, 10:02:02

Leest de PM-7004 de noten niet goed ?
De noten niet goed ? Tijd voor een dokters consult.    :-D      clown1 :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

#128
Citaat van: SB_Marantz op augustus 14, 2012, 10:38:18
Ook overrated mijn beste........ :-D
Het gaat om de speaker,akoestiek en kwaliteit van de opname.
Tevens kan de akoestiek een speaker maken en breken.

Dan heb ik het dus optimaal hello. Standaard een goede akoestiek en met ADSY nog geoptimaliseerd, goede speakers...wel vaak brakke rock opnames. Met goede opnames hou ik me niet vaak bezig alleen bij luistersessie's eigenlijk. Led Zeppelin of AC/DC klinken overal goed... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

ja ja bla bla, de acoustiek, de speakers, de opname maken wat uit. maar de amp? nee die niet hoor.

1.) de opname blijft gelijk, want je luisterd naar dezlefde muziek als je amps vergelijkt
2.) de acoustiek, die is ook gelijk, want de gemiddelde luisteraar verbouwd niet om de 5 min zijn kamer. die acoustiek is meestal vrij statisch.
3.) de speakers, ja die hebben we natuurlijk bij bosjes staan in huis, om ze even te verwisellen. nee ook die blijven doorgaans gelijk. dus als een amp verwisseld of vergelijkt is ook de speaker de constante factor.

wat niet wil zeggen dat je eerst de eerste 3 voor elkaar moet hebben bij je smaak. en dan pas, eventueel, naar een ander amp moet gaan omkijken.

Wim, als het jou verder niets uitmaakt, ruilen we jou integra setje in voor mijn onkyo.
Kan jij zeggen dat het niks uitmaakt en het hele blauwe forum blij. en ik kan iedereen op de kast jagen door te zeggen dat je toch een echt een integra moet hebben  :evil: Iedereen blij  :-D



 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

#130
Je argumentie slaat nergens op.
Enfin.........

Gelieve het bla bla achterwege te  laten.

Je mag het gerust ergens niet mee eens zijn.
Dan zal ik op een duidelijke manier uitleggen hoe het zit.
Zo moeilijk is dat echt niet hoor!

Kennelijk heb je daar nog geen kennis meegemaakt.....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Dan vind ik het nog steeds fascinerend dat er 33% wel verschil hoort 33% niet en 33% twijfel








ps: ik ben 1% waai mee met de wind
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

#132
Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 11:01:41
ja ja bla bla, de acoustiek, de speakers, de opname maken wat uit. maar de amp? nee die niet hoor.

1.) de opname blijft gelijk, want je luisterd naar dezlefde muziek als je amps vergelijkt
2.) de acoustiek, die is ook gelijk, want de gemiddelde luisteraar verbouwd niet om de 5 min zijn kamer. die acoustiek is meestal vrij statisch.
3.) de speakers, ja die hebben we natuurlijk bij bosjes staan in huis, om ze even te verwisellen. nee ook die blijven doorgaans gelijk. dus als een amp verwisseld of vergelijkt is ook de speaker de constante factor.

wat niet wil zeggen dat je eerst de eerste 3 voor elkaar moet hebben bij je smaak. en dan pas, eventueel, naar een ander amp moet gaan omkijken.

Wim, als het jou verder niets uitmaakt, ruilen we jou integra setje in voor mijn onkyo.
Kan jij zeggen dat het niks uitmaakt en het hele blauwe forum blij. en ik kan iedereen op de kast jagen door te zeggen dat je toch een echt een integra moet hebben  :evil: Iedereen blij  :-D





Je hoort mij nergens zeggen dat Dac's, video chips, DSP, ADSY en noem maar op niks uitmaken. Voor de versterking heb ik de upgrade niet gedaan. Ik heb een tijdje lang de PM11s1 in mijn HT set gehad. Middels een switchbox geintegreerd. In die tijd heb ik menig maal een direct vergelijk kunnen maken. SB met coax op de Onkyo en optisch naar een Metrum Quad dac en die weer op de Marantz. Met de schakelkast kon ik in een fractie van een seconde schakelen tussen beide systemen. Met een DB meter de beide volumes gelijk gezet. Na 3 keer schakelen wist je echt niet meer naar welke set je zat te luisteren. Ik heb toen hier ook op het forum geschreven dat mensen welkom waren om het eens te komen testen. Nooit een reactie gehad. Nu ik de boel niet meer heb staan en het alleen nog maar kan vertellen komen er meteen weer de bekende reactie's. Durf het vergelijk ten alle tijden zo weer aan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Ah...nu begrijp ik  het............het blauwe forum.
Laten daar nu net wat mensen zitten met enorm veel kennis van zaken.
Ook niet mee eens Zoldar?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2012, 11:26:26
Dan vind ik het nog steeds fascinerend dat er 33% wel verschil hoort 33% niet en 33% twijfel

ps: ik ben 1% waai mee met de wind

kijk daar kan ik wat mee. bergijp het ook helemaal als mensen het niet horen. want ik hoor ook niet alles wat anderen weer wel horen.

waar ik moeite mee heb is dat groepje dat "niet hoord" de rest uimaakt voor mensen die het niet snappen, of nergens in verdiept hebben, of bl...ik bedoel natuurlijk. leven en laten leven.

ik heb de argumenten gehoord, gelezen en er veel van geleerd. (level matchen, niet blind staren op een component, dat cd spelers niet bijster veel van elkaar verschillen). at the end of the day zitten er, voor mij op die heerlijke muziek avonden, toch hier daar verschillen in amps.







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden