Advies upgrade

Gestart door madevt, januari 25, 2012, 23:03:02

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: still life op januari 29, 2012, 11:29:17
CiteerHij past toch de speaker aan de akoestiek aan ?

:yes:

brengt altijd de grootste meerwaarde (net als een speaker upgrade)

Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 09:45:37Dus dan zou je met een BR speler van 100 hetzelfde kunnen krijgen als een van 500 euro ?

dat blijkt wel eens meer (bij ABX'en bvb)..  :-D

dat laatste vind ik onzin de klank van een ud5005 is beter dan een lifetec van 65 euro of wil je het tegen overgestelde beweren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 18:35:21
Citaat van: still life op januari 29, 2012, 11:29:17dat blijkt wel eens meer (bij ABX'en bvb)..  :-D

dat laatste vind ik onzin de klank van een ud5005 is beter dan een lifetec van 65 euro of wil je het tegen overgestelde beweren

nog 1x dan..

een speler leest enkel uit (als loopwerk) & vertaalt de bitstream door zijn analoog circuit/dac
welke aangeboden wordt op de output (L/R) als spanning

balans- & grootte verschillen L vs R zijn daarbij kwalitatief de meest bepalende factoren
die je via versterking & door je speakers te horen kunt krijgen  :-o
(bij vergelijkend luisteren zonder lvl-matching)

een lifetec zal goedkoper uitgevoerd zijn (over gans de lijn) maar verder gewoon doen wat moet
als loopwerk icm met een HT-bak/aparte dac, ga je die 2 blind nooit uit elkaar halen

over een ud wordt overigens ook al eens vrij neerbuigend gedaan, als zijnde 'maar' een multiplayer 
klinkt dan ook maar platjes, geen dynamiek/muziekbeleving  :oops:

die doet alles, ergo eigenlijk niets echt goed..  (salespitch voor veel duurdere cdp's)

straks koopt de TS nog een lifetec zeg.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op januari 31, 2012, 17:08:56
Citaat van: still life op januari 29, 2012, 11:29:17dat blijkt wel eens meer (bij ABX'en bvb)..  :-D

nog 1x dan..

een speler leest enkel uit (als loopwerk) & vertaalt de bitstream door zijn analoog circuit/dac

balans- & grootte verschillen L vs R zijn daarbij kwalitatief de meest bepalende factoren

een lifetec zal goedkoper uitgevoerd zijn (over gans de lijn) maar verder gewoon doen wat moet
als loopwerk icm met een HT-bak/aparte dac, ga je die 2 blind nooit uit elkaar halen

over een ud wordt overigens ook al eens vrij neerbuigend gedaan, als zijnde 'maar' een multiplayer 

die doet alles, ergo eigenlijk niets echt goed..  (salespitch voor veel duurdere cdp's)

als jij zo kan genieten is het prima toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: still life op januari 31, 2012, 17:08:56

nog 1x dan..

dus loopwerk heeft geen effect op de weergave volgens jouw oke prima

still life

Citeerals jij zo kan genieten is het prima toch

wees gerust..
prima spelertje, zo'n UD..  8-)

Citaat van: John Wx op januari 31, 2012, 17:16:09dus loopwerk heeft geen effect op de weergave volgens jouw oke prima

dat is de beste uitlezing v/h bronmateriaal..
klankmatig kan de analoge ouput aardig verschillen, maar dat is enige posts terug reeds beschreven  :wink:

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SB_Marantz

In amplitude bedoel je hoop ik?  :-D
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: still life op januari 31, 2012, 17:21:55

Citeerals jij zo kan genieten is het prima toch

wees gerust..
prima spelertje, zo'n UD..  8-)

Citaat van: John Wx op januari 31, 2012, 17:16:09dus loopwerk heeft geen effect op de weergave volgens jouw oke prima

dat is de beste uitlezing v/h bronmateriaal..
klankmatig kan de analoge ouput aardig verschillen, maar dat is enige posts terug reeds beschreven  :wink:

dus een digitaal signaal heeft nergens invloed van oke tegen over gestelde staat ook her en der beschreven ? nou weet ik het niet meer

SB_Marantz

Kijk op pas uit!

Dadelijk brand je vleesch weer aan!  :-D
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

still life

Citaat van: John Wx op januari 31, 2012, 17:51:37staat ook her en der beschreven ? nou weet ik het niet meer

je moet niet alles geloven wat je leest..  :evil:

Citaat van: SB_Marantz op januari 31, 2012, 17:49:38
In amplitude bedoel je hoop ik?  :-D

jij hebt VU-meters in bezit..  :-D

SB_Marantz

Ik kom niets tekort nee.  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op januari 31, 2012, 17:52:36
Kijk op pas uit!

Dat beetje vleesch, daar begint de kilo slager om te lachen.  :-D :-o
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 31, 2012, 18:09:22
Citaat van: SB_Marantz op januari 31, 2012, 17:52:36
Kijk op pas uit!

Dat beetje vleesch, daar begint de kilo slager om te lachen.  :-D :-o

effe laag zetten het vuur

still life

Citaat van: John Wx op januari 31, 2012, 18:24:25effe laag zetten het vuur

of source direct: even dichtschroeien kort bij de vlam..  :-D

JohnWx

Citaat van: still life op januari 31, 2012, 18:30:36
Citaat van: John Wx op januari 31, 2012, 18:24:25effe laag zetten het vuur

of source direct: even dichtschroeien kort bij de vlam..  :-D

en dan rustig garen in de oven mmmmmmmmm

dmeerpa

Ik had een CD6002, wat ook geen slechte CD speler is. Mijn UD7006 is toch een heel stuk beter dan de CD6002. Er is veel meer detail aanwezig. (Beiden analoog aangesloten, want dat klint toch beter hier dan digitaal).

Dan wil ik toch even het volgende kwijt, ik heb audio bestanden op een netwerk harde schijf staan (dus geen loopwerk), als ik die afspeel met men Apple TV, PopCorn C200, HDI Dune HD Max of via de SR7005, is de kwaliteit telkens verschillend, de AppleTV klinkt het slechtst, en de kwaliteit neemt toe in de volgorde dat ik ze opsom, en klinkt het best via de Marantz  (Upnp). Dus de manier dan waarop het digitale bestand gelezen en digitaal aangeboden wordt aan de receiver worden toch beïnvloed. Zeker op de AppleTV, is het opvallend hoe slecht die klinkt.

Ik heb verder ook ooit iets gelezen of over jitter op de digitale uitgang die de kwaliteit beïnvloed en de gebruikte klok (quartz ?), o om nog te zwijgen van de voeding.

De menigen over al dan niet DSP (Audessey) zijn de meningen hier op het forum ook uiteenlopend. Ik verkies ook Pure Direct boven Stereo met DSP. Al heb ik gisteren gespeeld met de sub en deze op 12Hz getuned. En bij stereo gaat die wel veel lager dan in pure direct, maar ik mis detail in stereo die er wel is in Pure Direct.
de pro inregeling zou misschien een verbetering zijn, maar zolang ik mijn sub niet definitief heb geïnstalleerd (ik zou die elders willen voor meer plaats te hebben) wil ik er niet aan denken.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150