Ik had een CD6002, wat ook geen slechte CD speler is. Mijn UD7006 is toch een heel stuk beter dan de CD6002. Er is veel meer detail aanwezig. (Beiden analoog aangesloten, want dat klint toch beter hier dan digitaal).
Dan wil ik toch even het volgende kwijt, ik heb audio bestanden op een netwerk harde schijf staan (dus geen loopwerk), als ik die afspeel met men Apple TV, PopCorn C200, HDI Dune HD Max of via de SR7005, is de kwaliteit telkens verschillend, de AppleTV klinkt het slechtst, en de kwaliteit neemt toe in de volgorde dat ik ze opsom, en klinkt het best via de Marantz (Upnp). Dus de manier dan waarop het digitale bestand gelezen en digitaal aangeboden wordt aan de receiver worden toch beïnvloed. Zeker op de AppleTV, is het opvallend hoe slecht die klinkt.
Ik heb verder ook ooit iets gelezen of over jitter op de digitale uitgang die de kwaliteit beïnvloed en de gebruikte klok (quartz ?), o om nog te zwijgen van de voeding.
De menigen over al dan niet DSP (Audessey) zijn de meningen hier op het forum ook uiteenlopend. Ik verkies ook Pure Direct boven Stereo met DSP. Al heb ik gisteren gespeeld met de sub en deze op 12Hz getuned. En bij stereo gaat die wel veel lager dan in pure direct, maar ik mis detail in stereo die er wel is in Pure Direct.
de pro inregeling zou misschien een verbetering zijn, maar zolang ik mijn sub niet definitief heb geïnstalleerd (ik zou die elders willen voor meer plaats te hebben) wil ik er niet aan denken.