Advies upgrade

Gestart door madevt, januari 25, 2012, 23:03:02

Vorige topic - Volgende topic

madevt

He hier een new-be met een vraagje, ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Ik heb : reseiver :  SR 6005, CD speler : SA 7001KI,  DVD : Pioneer DV-575A, B&W speakers

Nu wil mijn DVD vervangen voor Blu-ray en zit dus te denken aan UD5005 of UD7006, en dan evt ook de
cd-speler te verkopen.

Nu zijn mijn vragen
           1) hoe zijn deze spelers kwa stereo weergave tov de SA7001KI ?
           2) de verschillen tussen de UD5005 en UD7006 op CD en SACD weergave zijn die nu erg verschillend?
           3) ik heb voor de HD audio formaten die 7.1 uitgang niet nodig, maar bieden die wel veel verbetering
         voor SACD multikanaals weergave t.o.v. HDMI? ik begreep dat het DSD signaal niet word door
         gegeven via de HDMI en de speler er een "ander" digitaal signaal van maakt verlies je daar "veel"
         kwalitijd mee ?

Paar puntjes
Moet wel zeggen dat ik nu 9,5x van de 10x SACD's gewoon stereo luister ivp mulitkanaals via mijn pioneer maar dat komt mischien ook dat die pioneer natuurlijk niet in de buurt kan komen van de SA7001 die alleen SACD stereo kan weergeven.

ik nog wijnig Blu-ray schijfjes heb en dus voornamelijk DVD schijfjes ga kijken, en CD of SACD schijfjes er op ga luisteren.

Met andere woorden wat zouden jullie doen?

JohnWx

wat ik zou doen was de KI onder de arm meenemen naar de winkel gaan en vergelijken

en 9.5 kan niet of 10 of 9  :lol:

veel verschil (mocht het waarneembaar zijn) zit hem in de mogelijkheid om analoog 7.1 uit te gaan maar die optie zit ook op je SR6005

voor de KI kan je een mooie prijs vangen 2de hands blijft gewillig

voordeel van de BR is dat hij bijpassend de set is (als je dat mooi zou vinden) ipv de KI

en tuurlijk zal de een veel verschil horen en de ander weer minder of niks ik persoonlijk zou een speler blind kopen de standaard vandaag de dag is zo hoog

dus wat ik wil zeggen mmmmm zelf kiezen

succes

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: madevt op januari 25, 2012, 23:03:02
           1) hoe zijn deze spelers kwa stereo weergave tov de SA7001KI ?

hoe bevalt je weergave met de SR & de SA ?
& maak je gebruik v/d dsp of draai je analoog/pure direct ?

Citeer2) de verschillen tussen de UD5005 en UD7006 op CD en SACD weergave zijn die nu erg verschillend?

zal kort bijeen zitten: gebruik makend v/d EQ draai je over de dac in de SR
de 5005 aangesloten over hdmi is dan zo'n beetje de referentie

Citeer
           3) ik heb voor de HD audio formaten die 7.1 uitgang niet nodig, maar bieden die wel veel verbetering
         voor SACD multikanaals weergave t.o.v. HDMI?

zie vorige reply, ben je pure direct fanaat kan die output meerwaarde bieden
de SR doet/kan vrijwel hetzelfde, met room EQ (ADSY) erbovenop..

Citeer
Moet wel zeggen dat ik nu 9,5x van de 10x SACD's gewoon stereo luister ivp mulitkanaals via mijn pioneer maar dat komt mischien ook dat die pioneer natuurlijk niet in de buurt kan komen van de SA7001 die alleen SACD stereo kan weergeven.

volstaat ook meestal (voor jou 9/10) de multichannel mix is niet altijd de beste..

Citeerik nog wijnig Blu-ray schijfjes heb en dus voornamelijk DVD schijfjes ga kijken, en CD of SACD schijfjes er op ga luisteren.

tja, je bent er dan wel klaar voor (BR), zeg maar..  :-D

CiteerMet andere woorden wat zouden jullie doen?

5005, over hdmi & ADSY lekker afstellen: klaar..   :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

madevt

bedankt voor jullie berichtjes.

Reden van evt overstap naar UD is 1) past mooi bij RS en 2) 1 speler voor alles

1)
Ik luister de KI alleen analoog en mijn SR op pure direct, v/d hull kabeltje er tussen.
Dit bevalt me erg goed, veel vergelijk heb ik niet klinkt zoals ik al aangaf stuk beter als pioneer DVD-speler.

2)
je bedoeld dus als je alleen HDMI gebruikt er "geen" verschil zou zijn tussen 5005 en 7006, begrijp ik dat goed?

of ik wel klaar ben voor BR... tja twijvel wel, maar DVD is eigenlijk wel aan vervanging toe (al is er geen techiek defect) en om mooi in set te plaatsen en alles in 1 oplossing zijn eigenlijk de punten om evt overtestappen naar BR.
kan natuurlijk blijven werken met huidige spelers. mijn SR kan component (RGB) signaal van DVD upscalen  naar HD en dan via HDMI uitsturen.
Kan die 500 of 1000 euries die de 5005 of 7006 kosten ook in een nieuwe pc stoppen zodat ik BR kan streamen vanaf pc naar SR en LCD.

frusty  waarom ben ik een weegschaal   frusty

Sander

Ik vind de SA7001KI echt een super cd speler en kan haast niet geloven dat de ud5005 hetzelfde presteert

2e hands gaat die KI waarschijnlijk tussen de 300 en 400 eurotjes opleveren.
Dat zal over een half jaartje in mijn opinie nog precies hetzelfde zijn.

Dan mijn advies....

Als je het geld op de plank hebt liggen zou ik de UD5005 gewoon kopen zonder verkoop van de SA7001KI.
Dan kan je zelf over een langere periode 1 op 1 een vergelijking maken tussen de UD5005 en de SA7001KI
Mocht de UD5005 dan goed genoeg bevallen om de SA7001KI de deur uit te doen, dan kan dit altijd nog.

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

still life

Citaat van: madevt op januari 26, 2012, 23:35:37
bedankt voor jullie berichtjes.

Reden van evt overstap naar UD is 1) past mooi bij RS en 2) 1 speler voor alles

:yes:

Citeer1)
Ik luister de KI alleen analoog en mijn SR op pure direct, v/d hull kabeltje er tussen.
Dit bevalt me erg goed, veel vergelijk heb ik niet klinkt zoals ik al aangaf stuk beter als pioneer DVD-speler.

mooi, betekent dat je v/e leuke akoestiek kunt genieten..
mss toch eens kijken wat de dsp/adsy voor je weergave kan doen

Citeer2)
je bedoeld dus als je alleen HDMI gebruikt er "geen" verschil zou zijn tussen 5005 en 7006, begrijp ik dat goed?

:yes: al wat de 06 doet, kan je SR ook, mits goed ingeregeld/afgesteld

Citeer
of ik wel klaar ben voor BR...

was meer bedoeld als, het zit erop.. net als cd/sacd/dvd  :wink:

Citaat van: Sander Nolden op januari 26, 2012, 23:48:53
Ik vind de SA7001KI echt een super cd speler en kan haast niet geloven dat de ud5005 hetzelfde presteert

:evil:

sterk afh van hoe je luistert/aansluit/vergelijkt..

CiteerAls je het geld op de plank hebt liggen zou ik de UD5005 gewoon kopen zonder verkoop van de SA7001KI.

stupid

tenzij de verkoop, de ud moet financieren..  nopompom

sa ki's zijn toppertjes, vooral ook gezien de voorkeur qua cd weergave (ana/PD)

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

madevt

Citeer1)

mooi, betekent dat je v/e leuke akoestiek kunt genieten..
mss toch eens kijken wat de dsp/adsy voor je weergave kan doen

dsp/adsy heb ik wel geprobeerd, moet er nog maals voor gaan zitten wet nu beter hoe het nu klinkt en hoe de SR werkt etc. nu vind de klank verschil erg groot tussen PD of adsy.
Het laag in adsy vind ik nu vaak te veel aanwezig.

Citeer
of ik wel klaar ben voor BR...

was meer bedoeld als, het zit erop.. net als cd/sacd/dvd  :wink:

ok verkeerd begrepen  :-D, ja en BR schijfjes komen vanzelf wel meer toen ik DVD speler kocht had ik ook maar een enkele DVD schijf im huis..

CiteerAls je het geld op de plank hebt liggen zou ik de UD5005 gewoon kopen zonder verkoop van de SA7001KI.

stupid

tenzij de verkoop, de ud moet financieren..  nopompom

sa ki's zijn toppertjes, vooral ook gezien de voorkeur qua cd weergave (ana/PD)
[/quote]

De 5005 kopen en de ki houden was eigenlijk het eerste plan, heb het geld liggen dus daarvoor hoeft de ki niet weg, maar werd eigenlijk aan het twijvelen gebracht door derden om naar 7006 over tegaan en die dan mede tebetalen om ki te verkopen..

thx .. ok ga dan voor 5005 dat scheeld toch heel wat euries. die ik mooi dan in een nieuw scherm kan steken.

still life

Citaat van: madevt op januari 28, 2012, 01:04:47

dsp/adsy heb ik wel geprobeerd, moet er nog maals voor gaan zitten wet nu beter hoe het nu klinkt en hoe de SR werkt etc. nu vind de klank verschil erg groot tussen PD of adsy.
Het laag in adsy vind ik nu vaak te veel aanwezig.

typisch probleem v/e verkeerd afgestelde sub bvb, of verkeerde instellingen
(tips zat hieromtrent na te lezen op het forum)

de 2 mogen elkaar niet al te gek ontlopen..
indien goed uitgevoerd, vult de eq via dsp enkel aan & af waar nodig

Citeer
thx .. ok ga dan voor 5005 dat scheeld toch heel wat euries. die ik mooi dan in een nieuw scherm kan steken.

de ki voor muziek (PD) & de ud over hdmi voor het filmgebeuren (of sacd)
=> aan de slag dus met adsy  :-D

JohnWx

Audyssy verbeterd een produkt niet dus de klank van de KI zal naar mening een betere weergave geven dan de BR alleen zal de BR al een goed nivo hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 15:27:20
Audyssy verbeterd een produkt niet

is enkel actief aan output zijde idd & kan derhalve alle inputs naar een hoger niveau tillen

Citeerdus de klank van de KI zal naar mening een betere weergave geven dan de BR

vandaar: de ki voor muziek (PD)

Citeeralleen zal de BR al een goed nivo hebben

yep, & voor mooie surround ben je aangewezen op adsy
tenzij je het zelf (manueel) nog beter kunt afstellen..  :-D

JohnWx

Citaat van: still life op januari 28, 2012, 15:49:21
Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 15:27:20
Audyssy verbeterd een produkt niet

is enkel actief aan output zijde idd & kan derhalve alle inputs naar een hoger niveau tillen

Citeerdus de klank van de KI zal naar mening een betere weergave geven dan de BR

vandaar: de ki voor muziek (PD)

Citeeralleen zal de BR al een goed nivo hebben

yep, & voor mooie surround ben je aangewezen op adsy
tenzij je het zelf (manueel) nog beter kunt afstellen..  :-D

dat eerste mag je uitleggen

still life

daarom is kan vetjes geschreven..   :-D

Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 19:42:21

adsy doet idd niets aan input zijde, maar transformeert/past je speakers als het ware op maat aan
als je middels dsp een betere weergave kan bekomen, dan volgt je bronmateriaal gewoon suit..

keep us posted..

Marantz 81

Ik zou de SA700KI houden en een UD5005 kopen  :-)

Zelf heb ik ze vergeleken en mijn mening is dat de UD5005 een mooie speler is hele goede beeldkwaliteit doet ook gewone dvd,s upscalen en zet een mooi geluid neer met een muziek dvd of film , op de SA7001KI een cd luisteren ( hoeft geen sacd te zijn ) dat is toch wel een hele mooie speler ,als ik daarna dezelfde cd in de UD5005 stopte vondt het niet zo muzikaal in de zin van klinkt niet verkeerd maar geluid blijft gewoon bij de speakers het is een mooi allround apparaat en zijn geld zeker waard  :yes:

Maar als je ook van mooie muziek weergave wilt genieten niet wegdoen hoor die SA7001KI  nonono

JohnWx

Citaat van: still life op januari 29, 2012, 06:49:29
daarom is kan vetjes geschreven..   :-D

Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 19:42:21

adsy doet idd niets aan input zijde, maar transformeert/past je speakers als het ware op maat aan
als je middels dsp een betere weergave kan bekomen, dan volgt je bronmateriaal gewoon suit..

keep us posted..

Dus dan zou je met een BR speler van 100 hetzelfde kunnen krijgen als een van 500 euro ?

Hij past toch de speaker aan de akoestiek aan ?

still life

CiteerHij past toch de speaker aan de akoestiek aan ?

brengt altijd de grootste meerwaarde (net als een speaker upgrade)

Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 09:45:37Dus dan zou je met een BR speler van 100 hetzelfde kunnen krijgen als een van 500 euro ?

dat blijkt wel eens meer (bij ABX'en bvb)..  :-D