De set van Exxar

Gestart door Exxar, januari 19, 2012, 21:32:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exxar

Hallo iedereen,

Voordat ik actief het forum kom helpen vullen wou ik mij toch eerst even voorstellen, en dan eigenlijk vooral mijn set.

Aangezien mijn *oude* Denon avr1909 een paar maand geleden opeens een eigenaardige fout had ontwikkeld, dacht ik dat ik misschien eens op zoek moest gaan naar een nieuwe receiver.
Ik had dus een surroundset opgebouwd rond die avr1909 met Wharfedale Diamond 10 speakers, Sony bdp-s370 Blu-ray speler en Mede8er 500X2 mediaspeler, Cambridge Audio DacMagic, een oude HP laptop mèt afstandsbediening als muuziekserver en een nog veel oudere Toshiba SR-F530 platenspeler met Denon DL110 cartridge. De logische keuze zou een nieuwe receiver zijn...

Tja, niet dus hé.
Aangezien ik altijd al meer naar muziek heb geluisterd dan naar films heb gekeken, dacht ik dat een stereo versterker misschien een betere oplossing zou zijn, vooral omdat er minder kan aan kapot gaan.
Na wat demos (Denon, Marantz, NAD, Arcam, ...) heb ik op 500meter van mijn deur de, voor mij dan toch, ideale versterker gevonden... samen met de ideale cd speler en ideale luidsprekers...
Je kent het wel, dan ga je op zoek naar een versterker en kom je met een hele set naar huis omdat al die componenten zo goed klonken samen.

Dus, dit heb ik nu staan:

Marantz PM-15S2 versterker
Marantz SA-15S2 cd speler
Monitor Audio RX8 luidsprekers

Samen met nog steeds de Sony Blu-ray speler, Mede8er mediaspeler, Toshiba SR-F530 platenspeler (mèt repeat knop!) en de Dacmagic, die nu nog enkel als switch gebruikt wordt aangezien de cdspeler ook als dac kan dienen.



Bedankt voor het lezen en kijken!

Kevin

Whisper.nl

Welkom Kevin,

Ziet er erg strak uit hoor die set van jou.  :kwijl:

Graag nog meer plaatjes daar zijn we hier dol op.

Veel luister kijk en schrijf plezier.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Mooie set, leuk verhaal.
Welkom hoor!

WilliamB

Welkom Kevin.
Erg mooie SET.
Veel luisterplezier, Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Hallo Welkom hier  :-)

Mooie set heb je staan veel muzikale momenten gewenst  :yes:

pameijer

Zo! Dat is nog eens een doortastende aanschaf zo in 1 keer!  notworthy  notworthy

Maar uhm, hoe krijg jij je platenspeler open? Is het niet handiger die bovenop te zetten en je laptop in de onderste plank te schuiven? Just my 2 cents  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Exxar

Bedankt iedereen :-)

De platenspeler wordt eigenlijk niet zoveel gebruikt, vandaar dat hij zo onderaan staat. Maar de kap is afneembaar dus een plaat opleggen is geen probleem. Misschien dat ik hem toch eens moet aansluiten nu ik een deftige versterker heb met (naar 't schijnt) een goeie MM/MC voorversterker. Maar dan moet ik ook eerst weer de Okki Nokki uit de doos halen om de platen eerst weer te wassen.
Morgen misschien, eerst nog wat genieten van een cd'tje;)


Dit heb ik trouwens nog in mijn "motowerkkot" staan:



aangesloten op een setje Celestion Ditton 33 die mijn pa jaren geleden gered heeft uit een container op't containerpark...

Marantz 81

Ken ik nog wel van vroeger Sanyo bestaat dat merk nog ?

Rij je motor ?

Exxar

Tjah, Sanyo. Nog zo'n prachtig merk dat in de problemen geraakt is, opgekocht werd en nu eigenlijk enkel nog wat prullen maakt. Heel soms zie je nog eens iets daarvan voorbij komen. Goedkope prullen dan. Jammer  :no:

En ja, ik heb hier een moto staan  8-)

Marantz 81

Ja zonde is dat  :-)

mijn brommer  :-P staat nu in de stalling opgeslagen kan niet wachten om haar weer eens uit te laten  :-D

Exxar

Ik ken het gevoel!
Maar, hier is het gestopt met vriezen en weer beginnen regenen, dus misschien dat ik een van de komende dagen mijn beest nog eens uitlaat. Kan ik meteen ook eens verder de injectie regelen...

Exxar


Cornelis1921

 hello Kevin, welkom hier! En thx voor je bijdragen totnutoe. Mooie set man! Ik, wij, hoop(en) nog veel van je te 'horen' en te zien natuurlijk.
TTIWWP
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Kevin, bedankt voor je leuke bijdrage van je set.

Komt mij erg bekend voor.....(heb zelf ook de pm15, sa15 en de st15)

cz79

Mooie set en welkom op het leukste forum van internet en omstreken!  pompom hello :yes: