Hallo iedereen,
Voordat ik actief het forum kom helpen vullen wou ik mij toch eerst even voorstellen, en dan eigenlijk vooral mijn set.
Aangezien mijn *oude* Denon avr1909 een paar maand geleden opeens een eigenaardige fout had ontwikkeld, dacht ik dat ik misschien eens op zoek moest gaan naar een nieuwe receiver.
Ik had dus een surroundset opgebouwd rond die avr1909 met Wharfedale Diamond 10 speakers, Sony bdp-s370 Blu-ray speler en Mede8er 500X2 mediaspeler, Cambridge Audio DacMagic, een oude HP laptop mèt afstandsbediening als muuziekserver en een nog veel oudere Toshiba SR-F530 platenspeler met Denon DL110 cartridge. De logische keuze zou een nieuwe receiver zijn...
Tja, niet dus hé.
Aangezien ik altijd al meer naar muziek heb geluisterd dan naar films heb gekeken, dacht ik dat een stereo versterker misschien een betere oplossing zou zijn, vooral omdat er minder kan aan kapot gaan.
Na wat demos (Denon, Marantz, NAD, Arcam, ...) heb ik op 500meter van mijn deur de, voor mij dan toch, ideale versterker gevonden... samen met de ideale cd speler en ideale luidsprekers...
Je kent het wel, dan ga je op zoek naar een versterker en kom je met een hele set naar huis omdat al die componenten zo goed klonken samen.
Dus, dit heb ik nu staan:
Marantz PM-15S2 versterker
Marantz SA-15S2 cd speler
Monitor Audio RX8 luidsprekers
Samen met nog steeds de Sony Blu-ray speler, Mede8er mediaspeler, Toshiba SR-F530 platenspeler (mèt repeat knop!) en de Dacmagic, die nu nog enkel als switch gebruikt wordt aangezien de cdspeler ook als dac kan dienen.
Bedankt voor het lezen en kijken!
Kevin