De set van Exxar

Gestart door Exxar, januari 19, 2012, 21:32:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exxar

Ik denk dat ik jouw set hier al eens ben tegen gekomen. Is dat die met die grote vierkante Tannoys?  :-P

Marvin

Ja dat zou goed kunnen.  :-D

still life

Citaat van: Exxar op maart 07, 2012, 17:25:40
Het klinkt ook super. De RX8s worden in surround ook aangedreven door de PM15-S2.

hoe heb je dat voor elkaar gekregen (icm de NR)


CiteerEn eigenlijk heb ik niet meteen de behoefte om ook nog eens mijn sub aan te sluiten. Die RXen doen het meer dan goed genoeg om een lekker laag weer te geven  :yes:

je NR zou het wel liever hebben, kun je altijd eens mee testen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Exxar

De NR1402 (en de 1602 ook) heeft 1 stereo voorversterkeruitgang (en een sub pre out natuurlijk), en die kun je instellen als "Normal", wat dan eigenlijk surround back is, "Front Height" en "Front". En dat moet je dat gewoon aansluiten op de "power amp direct" ingang van de PM15-S2.

En de NR heeft geen last van de (vermogen vretende) lage tonen. Ik laat het center filteren op 80Hz (Audyssey zei 40Hz, maar ik luister niet altijd ;) ) en de surrounds op 120Hz. En aangezien dat die receiver maar 3 kanalen meer moet versterken, heeft ie ook al wat meer power in reserve.
Al het laag en het .1 signaal wordt dus door de PM15-S2 versterkt en door de RX8en weergegeven.

still life

Citaat van: Exxar op maart 08, 2012, 17:48:32
De NR1402 (en de 1602 ook) heeft 1 stereo voorversterkeruitgang (en een sub pre out natuurlijk), en die kun je instellen als "Normal", wat dan eigenlijk surround back is, "Front Height" en "Front". En dat moet je dat gewoon aansluiten op de "power amp direct" ingang van de PM15-S2.

I see.. dacht dat het enkel een surround pre-out betrof..

CiteerEn de NR heeft geen last van de (vermogen vretende) lage tonen. Ik laat het center filteren op 80Hz (Audyssey zei 40Hz, maar ik luister niet altijd ;) ) en de surrounds op 120Hz. En aangezien dat die receiver maar 3 kanalen meer moet versterken, heeft ie ook al wat meer power in reserve.
Al het laag en het .1 signaal wordt dus door de PM15-S2 versterkt en door de RX8en weergegeven.

geloof het graag, ligt er aan hoe de rx'en zich gedragen i/h laag & presteren in je ruimte..

mooie set, in elk geval: geniet ze..  :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Exxar

#35
Wel, ik heb er zonet eens mijn sub weer bij gezet en de boel opnieuw laten Audyssey-eren en dan L-C-R laten filteren op 80Hz en rear op 120Hz ('t zijn kleintjes). Audyssey zei Large voor de RX8, 40Hz filter op center en 120Hz op surrounds.

Zoveel verschil merk ik dus niet qua laagweergave. Ok, het klinkt misschien wel iets lager, maar het klinkt ook minder verspreid door de kamer. Misschien dat ik nog eens moet spelen met de positie van de sub.

En wat mij nu eigenlijk pas doorgedrongen is: De NR1402 regelt de center af op 0dB, de surrounds op +0,5dB links en +4dB rechts en de sub op +0,5.
Op mijn Denon 1909 (die toch een stukje krachtiger was met 90watt/ch) was dat +6 voor de center, +10 linker surround, +12 rechter surround en +12 voor de sub...
En de positie van die luidsprekers en gain van de sub zijn niet veranderd  :-o

Zouden ze bij Audyssey het "referentie niveau" wat naar beneden gehaald hebben op die 3 jaar verschil?

Edit: ofwel is dit juist omdat de NR minder krachtig is?

phsos

#36
Citaat van: Exxar op maart 07, 2012, 17:25:40
Het klinkt ook super. De RX8s worden in surround ook aangedreven door de PM15-S2.
En eigenlijk heb ik niet meteen de behoefte om ook nog eens mijn sub aan te sluiten. Die RXen doen het meer dan goed genoeg om een lekker laag weer te geven  :yes:

Maar is er eigenlijk iemand hier op't forum die ook werkelijk op "referentie niveau" (aka 0dB) naar een film kijkt/luistert?

Hahah ik heb hem is Surround combinatie staan

RX8,
RX1
RX Centre

En nog hoef je geen Sub gebruiken, RX8 heb genoeg lage toon om de hele film goed te bekijken!

(aka 0dB) nee gaat mijn buren zeiken sta rond de 40 / 35 dB  :-D


Ik heb ook de NR1601 staan, maar bij mij was snel de conclusie dat de serie te licht is voor de RX8 mitst dat je BI-AMP gebruik!



Exxar

Vandaag is het hifirek van Jouw Hifi binnengekomen.
Ziet er nu toch een stukje beter uit 







Alleen is de PM15S2 te diep om de banaanstekkers op de "gewone" manier aan te sluiten. Dan maar langs boven.
Maar nu kan ik wel de sub niet meer via de high level aansluitingen gebruiken. Daar ga ik morgen nog iets voor zoeken.

Marvin

Goeie lijm ook zo te zien....

:schater:


--Verstuurd zonder netwerk--

WilliamB

Erg netjes, mooi afgewerkt. notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Exxar

Citaat van: marvin op januari 14, 2013, 20:18:32
Goeie lijm ook zo te zien....

:schater:


--Verstuurd zonder netwerk--

Ja hè, maar alleen bij iPhone en iPad staat die foto ondersteboven  :?

Exxar

Citaat van: wbrands op januari 14, 2013, 22:04:54
Erg netjes, mooi afgewerkt. notworthy

Vind ik ook. En 't was een koopje voor iemand met de juiste apparaten  :-D