De set van Exxar

Gestart door Exxar, januari 19, 2012, 21:32:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

TTIWWP
Is vanuit mij bezien natuurlijk bedoeld als een grapje gezien mijn track record in deze. Maar dat had je hopelijk reeds begrepen. Nu bij deze dan... byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Exxar

Natuurlijk Maiden! Mijn schoonvader heeft zelfs de allereerste Maiden plaat origineel gekocht, en aan ons meegegeven!  HB

En er volgens wel nog foto's hoor.


Vandaag nog een beetje goedkope luidsprekerkabel gekocht, en ik vond die daarnet nogal "dof" klinken. Na een beetje opzoekingswerk heb ik zonet gezien dat die kabel "copper-clad aluminium" is.
WTH, bestaat dat ook al! Alu is een minder goede geleider dan koper. Geen wonder dat het op z'n zachts gezegd "anders" klinkt.

jakob

Dat van de bekabeling, dat binnenkort wel in orde, daar kennen wij juist de man voor.

Grappig dat je ook de weg naar hier gevonden hebt ;)

Exxar

Tuurlijk Jakob!
Morgen komt hier een hele zak interlinks en luidsprekerkabels toe, dus ik zal nog werk hebben :wink:

Exxar

Update sinds gisteren.


WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Exxar

Het klinkt ook super. De RX8s worden in surround ook aangedreven door de PM15-S2.
En eigenlijk heb ik niet meteen de behoefte om ook nog eens mijn sub aan te sluiten. Die RXen doen het meer dan goed genoeg om een lekker laag weer te geven  :yes:

Maar is er eigenlijk iemand hier op't forum die ook werkelijk op "referentie niveau" (aka 0dB) naar een film kijkt/luistert?

Zoldar

Netjes! Goed gedaan zo, elk apparaat zijn eigen plank.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Citaat van: Exxar op maart 07, 2012, 17:25:40
Maar is er eigenlijk iemand hier op't forum die ook werkelijk op "referentie niveau" (aka 0dB) naar een film kijkt/luistert?
Ja, -en dat gaat die rx in het laag niet trekken denk ik.
Maar als je dat nooit doet maakt dat geen donder uit natuurlijk.
Hier piekt het nog weleens ruim boven de 110db.





Zoldar

Non deju 110db?  zal zo is ff wat opzetten en meten maar dan lig ik waarschijnlijk achter de bank.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

#26
Doe ik niet dagelijks natuurlijk.
Maar het gebeurd weleens.

Ik heb hier ergens nog een foto gepost, dacht m'n eigen topicje, waar een piek van over de 118db op staat.

Granaat in m'n nek met Call of Duty MW2 als ik het goed herinner...

Zoldar

ben nog bezig een maatje van me een Tannoy Pro audio aan te smeren met een Onkyo  :mrgreen: kan die jongen ook een keer zijn kinderen overstemmen.  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Damn, 110dB  :-o

Mijn Denon 1909 heeft in zijn 3 jaar trouwe dienst nooit luider dan -15dB gespeeld...

En ik denk dat de NR1402 ook wel wat ademnood zou krijgen moest hij zo gepusht worden.

Marvin

110db op de decibellen meter, niet op de volumeknop uiteraard. Zover gaat die niet.

Er staat hier een beest van een receiver en een stel zeer gevoelige PA-luidsprekers opgesteld.
Dat kan aardig bulderen....