het verschil in mastering cd prijsvraag

Gestart door viceadmiraal61, december 24, 2011, 10:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viceadmiraal61

Heren we zoeken nu nog twee nummers van de GEMASTERDE CD STS..nummer 8 klinkt chinees...
nummer 10 klinkt japans.

cz79

#76
OK nou wordt het een ander verhaal, de STS CD.....De zoektocht gaat voort.

Whisper.nl

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 11, 2012, 16:21:07
Heren we zoeken nu nog twee nummers van de GEMASTERDE CD STS..nummer 8 klinkt chinees...
nummer 10 klinkt japans.

Kan niks beloven maar dat is meer mijn smaak. :-)

Chinees heb ik er meer dan 10  staan.
Japans maar een paar.

Hou jullie op de hoogte.

Groet Whisper




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op januari 11, 2012, 16:49:04
Citaat van: viceadmiraal61 op januari 11, 2012, 16:21:07
Heren we zoeken nu nog twee nummers van de GEMASTERDE CD STS..nummer 8 klinkt chinees...
nummer 10 klinkt japans.

Kan niks beloven maar dat is meer mijn smaak. :-)

Chinees heb ik er meer dan 10  staan.
Japans maar een paar.

Hou jullie op de hoogte.

Groet Whisper

Even een tip jullie moeten het zoeken in Noord Europa er komt geen loempia of kroepoek aan te pas
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 11, 2012, 17:34:49
Citaat van: Whisper.nl op januari 11, 2012, 16:49:04
Citaat van: viceadmiraal61 op januari 11, 2012, 16:21:07
Heren we zoeken nu nog twee nummers van de GEMASTERDE CD STS..nummer 8 klinkt chinees...
nummer 10 klinkt japans.

Kan niks beloven maar dat is meer mijn smaak. :-)

Chinees heb ik er meer dan 10  staan.
Japans maar een paar.

Hou jullie op de hoogte.

Groet Whisper

Even een tip jullie moeten het zoeken in Noord Europa er komt geen loempia of kroepoek aan te pas
Mijn kinderen keken ook altijd naar Bassie en Adriaan / Op reis ................  wie is er niet groot mee geworden.  clown1  :roll: :|
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op januari 11, 2012, 17:34:49
Citaat van: Whisper.nl op januari 11, 2012, 16:49:04
Citaat van: viceadmiraal61 op januari 11, 2012, 16:21:07
Heren we zoeken nu nog twee nummers van de GEMASTERDE CD STS..nummer 8 klinkt chinees...
nummer 10 klinkt japans.

Kan niks beloven maar dat is meer mijn smaak. :-)

Chinees heb ik er meer dan 10  staan.
Japans maar een paar.

Hou jullie op de hoogte.

Groet Whisper

Even een tip jullie moeten het zoeken in Noord Europa er komt geen loempia of kroepoek aan te pas

Dan dan bedoel je vast en zeker Gjallarhorn ??

http://www.youtube.com/watch?v=bg9aSAHgpZA&feature=related

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Trommelaars uit Nederland:

Circle percussion of Drums United (met Lucas van Merwijk!)

cz79

Die ken ik wel, is ontzetten goed maar volgens mij zijn dat ze niet.
Ik dacht aan een bekend duo uit Noord Europa (nummer 8 dan), maar ik kan ook bij hun geen nummer vinden wat er op lijkt.


Grrrrr wat moeten we allemaal wel niet doen om een CD'tje te winnen zeg  clown1 nopompom

Janver

Helaas ben ik nu te verkouden(neus verstopt, pijnlijke oren & hoofdpijn) om echt te kunnen luisteren. Ik heb gisteren een aantal nummers geluisterd, de meeste waren positieve verbeteringen t.o.v. het origineel.

Nummering naar originele cd;

nummer 12; simpelweg een lekker nummer,  Het nummer klinkt in het origineel goed, de bas klinkt een beetje dun. Bij de Master cd komt een mooie volle bas uit de speaker, en de stem komt er lekker uit.

nummer 13; alweer een lekker nummer; helemaal naar mijn smaak en lekker opgenomen. De zang komt in het origineel veel sterker naar voren dan de instrumenten. Bij de Master cd versie; vrouwenstem komt ietwat liever over, misschien te lief. Beide versies hebben voordelen; nog geen keuze kunnen maken welke ik liever lusiter, maar naar haar(Jennifer Warnes) luister ik graag!

nummer 22; wat een saaie piano zeg; Master versie; jammie, wat een lekkere piano wordt daar bespeeld!


Trouwens CZ, jij weet het wel erg goed te omschrijven wat je hoort. Ik vind dat nog best moeilijk te omschrijven.

Trouwens er staan best mooie kunstwerkjes op, helaas zit ik te veel te snotteren momenteel.
Hier kan uw reclame staan!

cz79

Normaal gesproken ouwehoer ik wel eens wat veel (vraag maar aan JRM, Whisper en Lo), nu kan ik het lekker opschrijven wat ik hoor, het is alleen zelden kort en bondig bij mij.
Ik heb ieder nummer beluisterd en van de fijne nummers exact opgeschreven wat ik hoorde en wat ik eventueel mistte (zoals teveel bas, versmering etc) vervolgens de MW versie erin en nogmaals de nummers waarbij ik aantekeningen heb gemaakt luisteren.
Zo hoef ik het ook niet allemaal te onthouden (is ook onmogelijk).

Beterschap

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op januari 11, 2012, 21:52:05
Normaal gesproken ouwehoer ik wel eens wat veel (vraag maar aan JRM, Whisper en Lo  :yes: :yes: :yes:), nu kan ik het lekker opschrijven wat ik hoor, het is alleen zelden kort en bondig bij mij.
Ik heb ieder nummer beluisterd en van de fijne nummers exact opgeschreven wat ik hoorde en wat ik eventueel mistte (zoals teveel bas, versmering etc) vervolgens de MW versie erin en nogmaals de nummers waarbij ik aantekeningen heb gemaakt luisteren.
Zo hoef ik het ook niet allemaal te onthouden (is ook onmogelijk).

Beterschap

Zit met smart op de cd's te wachten zodat ik ze ook eens kan be-luisteren.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Citaat van: cz79 op januari 11, 2012, 21:52:05
Normaal gesproken ouwehoer ik wel eens wat veel (vraag maar aan JRM, Whisper en Lo), nu kan ik het lekker opschrijven wat ik hoor, het is alleen zelden kort en bondig bij mij.
Ik heb ieder nummer beluisterd en van de fijne nummers exact opgeschreven wat ik hoorde en wat ik eventueel mistte (zoals teveel bas, versmering etc) vervolgens de MW versie erin en nogmaals de nummers waarbij ik aantekeningen heb gemaakt luisteren.
Zo hoef ik het ook niet allemaal te onthouden (is ook onmogelijk).

Beterschap

Hier idem, heb een matrixje gemaakt om de nummers te vergelijken totdat  violent1 de nummers niet overeen kwamen.

Nou, cz ik weet niet wat je met ouwe... bedoeld, maar je praat veel en snel..... :-D

cz79


jrm

Citaat van: cz79 op januari 12, 2012, 07:26:18
Veel praten = Ouwehoeren

Oeps, je had de  :-D gemist....

On topic: Ik heb de STS cd weer beluisterd en inderdaad 'leeft' de muziek veel meer ten opzichte van v.d. Pol cd.

cz79

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om één van de twee nummers te vinden, grrrrr :x, was een mooie kans om de Marantz 14e editie te 'winnen'  clown1