Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

jrm

Ik heb ook een siltech 12 en 18 netkabel aan den versterker en cd speler zitten. :yes:

cz79

Ah OK, dat wist ik geen eens.
Mooie kabels wel, beetje stug maar goed... :-D

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op januari 12, 2013, 20:23:27
Eindelijk is mijn verwachtte MIT kabel binnen, ik heb deze aangeschaft van W&W Audio, ze hebben er een keurige prijs van gemaakt en als die niet bevalt dan stuur ik hem terug en krijg ik mijn geld terug.

MIT MI-330 Series 3 (RCA Interconnect), ik heb hem zojuist aangesloten tussen de CD speler en de voorversterker en nu maar eens gaan beluisteren.

Ik zal mijn bevindingen hier posten :-D :-D :-D
hello pompom Gefeliciteerd Chris. Maar wat doen deze kabels preceies en beter dan standaard interlinks?
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Daar gaan we achterkomen, maar Avalon en MIT is wel vaker een goede match dus we gaan het meemaken

cz79

DNM was al erg goed en neutraal maar kreeg nu een mooie ans om de MIT eens te proberen. Ik weet dat de (betere series) van MIT nog wel eens kunnen zorgen voor een betere plaatsing van instrumenten en het geheel nog ruimtelijker kunnen laten klinken en dit leek me de uitgelezen manier om daar achter te komen.

jrm

Citaat van: cz79 op januari 12, 2013, 22:50:45
Ah OK, dat wist ik geen eens.
Mooie kabels wel, beetje stug maar goed... :-D

Ik heb even een plaatje in mijn set geplaatst....

cz79

jrm

Check, wat zag ik op MP?
Beviel de kabel niet?

cz79

De MIT staat er niet op, hoor! Die bevalt me prima en geeft een nog fijnere plaatsing en stage dus die blijft (voorlopig  :-D). De DNM heb ik te koop gezet

Exxar

Ik heb mij altijd al afgevraagd wat er eigenlijk in die MIT doosjes zit....  :roll:

Marvin

Volgens mij zijn ze op audiofreaks weleens open geschroefd.
Of het waren wat weerstandjes of leeg.
Weet het eigenlijk niet meer, je kan het daar eens opzoeken.

--Verstuurd zonder netwerk--

cz79

Die lege waren volgens mij Chinese imitaties, volgens mij zitten er idd wat weerstandjes etc in, maar goed hoe het ook zei ik ben er erg tevreden mee

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 16, 2013, 07:23:48
Die lege waren volgens mij Chinese imitaties, volgens mij zitten er idd wat weerstandjes etc in, maar goed hoe het ook zei ik ben er erg tevreden mee

er zit iets in, wat weinig waarde heeft aan prijs maar voor vele wel in klank en dat is nu net de truuk om dat goed te researchen en uit te vinden

nogmaals bij geen gebruik netjes in vitrine etaleren  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SMarcel

Mooie kabel om te zien, maar om te horen zijn er goedkopere alternatieven. Weet dit uit ervaring van/met een vriend van mij.

Op zijn set van Electrocompaniet (VV en EV) op Thiel speakers had hij de MIT MH-750 Plus Series Two zitten totdat er de mogelijkheid bestond om van een collega audioliefhebber de W&M van (schrik niet) € 100,00 uit te proberen.

Deze speelde de tienvoudig duurdere MIT geheel van zijn voetstuk. Dus heeft hij de MIT verkocht en de W&M ter vervangen aangeschaft en speelt daar nog steeds tot volle tevredenheid mee. Zelfs nu zijn hoofdset is gewijzigd in Menno van der Veen versterking en Zingali spealers.

By the way, in de originele MIT ontbreekt soms ook de inhoud van dit imposante kastje, is pure marketing.

Groeten,

Marcel

Zoldar

wat is wegspelen? kun je niet beter uitleggen waarom hij het mooier vond in zijn set/kamer? ik kan het me overigens best voorstelen.

Ik heb hier een tijdje met een standaart dropveter gespeeld omdat ik dat mooier vond dan de 455 euro kostende the rock van van den hul. de dropveter heeft een wat glazig, feller hoog, iets waar ik naar op zoek was na een verhuizing (andere akoustiek).

de prijs van een kabel zegt mij heel weinig t.o.v. de gevraagde eigenschappen. je kunt veel van die eigeschappen vinden in goedkopere kabels.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden