Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Citaat van: John Wx op november 07, 2012, 15:13:36
of de nieuwe Yamaha wappers



Oei, dat zijn ook hele mooie wappers!!!

Hier kan uw reclame staan!

Janver

Citaat van: cz79 op november 10, 2012, 20:47:00
Paar plaatjes van gisteren, in de hoek achter de plant zie de tubes (oh en naast de boekenkast nog een)

Heel erg mooi de tube traps aanwezig zijn maar gewoon passend in het interieur! Het ziet er netjes uit!
Hier kan uw reclame staan!

Whisper.nl

Citeer
Oei, dat zijn ook hele mooie wappers!!!

Neheee die bedoelen we niet .

Deze bedoelen we

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Kun je de Bass tubes zomaar lukraak neerzetten in je ruimte ?  en welk frequentie gebied werken ze ?

Ziet er goed uit zo  :yes:

Janver

Citaat van: Whisper.nl op november 10, 2012, 20:59:37
Neheee die bedoelen we niet .

Deze bedoelen we

Groet Whisper

Ik mis iets blauws... Zoals Marantz 170DC!
Hier kan uw reclame staan!

cz79

#725
Citaat van: Marantz 81 op november 10, 2012, 21:01:12
Kun je de Bass tubes zomaar lukraak neerzetten in je ruimte ?  en welk frequentie gebied werken ze ?

Ziet er goed uit zo  :yes:
Jazeker in kan ze wel degelijk gewoon neerplanten in mijn kamer  :wink:, maar ik heb gelukkig wel eerst geconstateerd waar er een nagalm is (heel klein beetje maar toch...). Ze werken vanaf een Hz of 75, maar op de huidige plekken dempen ze gewoon galm en dat doen ze heel erg goed.

Ik ga ze nog wel afwerklen met een stof om ze wat mooier te maken.

Marantz 81

Bij mij zit het voornaamste probleem dat men laag wordt aangezet als het behoorlijk diep gaat ( zeg onder 45 hz ) gaan tot 32 hz volgens spec

Dus denk dat ik dan weinig heb aan basstubes , ik heb al demping in het mid en hoog aangebracht vorig jaar i.v.m teveel nagalm en dat werkt ook goed  :yes:

Het is bij mij met name dat het diepe laag wordt aangezet en dan gaat overheersen over de reset van het geluidsbeeld i.c.m met de beheerste weergave ( zonder dat je ook maar iets mist ) van men speakers wordt het dan nog meer laid back zeg maar en worden achtegrond instrumenten en details weggedrukt ,dat is zoals ik het ervaar

Proppen in de basspoorten knapt het geluid kwa weergave wel van op  :yes: kwa detail en openheid ,maar de kracht is eruit in het mid en laag is  byebye

cz79

Tube traps kunnen dan juist een heel handig hulpmiddel zijn, echter heb je op die frequenties een doorsnee nodig van ca 50cm, kijk anders eens op Soundscapes (site van Toine Dingemans/ Thingman) daar staat redelijk wat in uitgelegd vwb basbeheersing

Marantz 81

Ik ga me er aankomende week er eens in verdiepen en het nalezen ,acoustiek is hier  frusty betonnen bak  clown1

cz79


Cornelis1921

Beste Chris, Nr. 1: Bach's 'Magnificat' WEL meesturen! :-D byebye Cor. (zie PM)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#731
Citaat van: Marantz 81 op november 11, 2012, 00:13:35
Bij mij zit het voornaamste probleem dat men laag wordt aangezet als het behoorlijk diep gaat ( zeg onder 45 hz ) gaan tot 32 hz volgens spec

Dus denk dat ik dan weinig heb aan basstubes , ik heb al demping in het mid en hoog aangebracht vorig jaar i.v.m teveel nagalm en dat werkt ook goed  :yes:

Het is bij mij met name dat het diepe laag wordt aangezet en dan gaat overheersen over de reset van het geluidsbeeld i.c.m met de beheerste weergave ( zonder dat je ook maar iets mist ) van men speakers wordt het dan nog meer laid back zeg maar en worden achtegrond instrumenten en details weggedrukt ,dat is zoals ik het ervaar

Proppen in de basspoorten knapt het geluid kwa weergave wel van op  :yes: kwa detail en openheid ,maar de kracht is eruit in het mid en laag is  byebye
... een sub toevoegen, hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken, kan (enig) soelaas bieden. Hoe dat exact werkt weet ik eigenlijk niet, dat kunnen allicht anderen uitleggen, maar dat het werkt heb ik reeds meerdere keren mogen ervaren.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op december 22, 2012, 13:58:24
... een sub toevoegen, hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken, kan (enig) soelaas bieden. Hoe dat exact werkt weet ik eingenlijk niet, dat kunnen allicht anderen uitleggen, maar dat het werkt heb ik reeds meerdere keren mogen ervaren.

Tip van JRM, even naar de super een set rietjes aanschaffen. Doormidden knippen en in elke speaker een bundel in de baspoort stoppen.

@Xander
De Sub "tegendraads" aan sluiten. Maar dat kan CZ79 nog beter uitleggen dan ik.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Citaat van: Cornelis1921 op december 22, 2012, 13:07:39
Beste Chris, Nr. 1: Bach's 'Magnificat' WEL meesturen! :-D byebye Cor. (zie PM)

Die had je in eerste instantie ook zelf gekozen

cz79

Citaat van: Whisper.nl op december 22, 2012, 14:04:50
Tip van JRM, even naar de super een set rietjes aanschaffen. Doormidden knippen en in elke speaker een bundel in de baspoort stoppen.

@Xander
De Sub "tegendraads" aan sluiten. Maar dat kan CZ79 nog beter uitleggen dan ik.

Groet Whisper
Nee niet tegendraad aansluiten maar in tegengestelde fase laten speler, dat betekent dan wel weer dat andere laag gebeiden versterkt worden, met de PMC had ik de piek op 32Hx weg, maar de piek kwam dan op 65Hz weer twee keer zo hard terug.
Op 32Hz had ik de sub in tegengestelde fase als de PMC's maar die fase is (bij mij en in mijn kamer) geen constante dus op een bepaald gebied gaat de sub juist weer 'gas mee' geven en zodoende is het erg moeilijk een sub over het hele spectrum als 'problem solver' te gebruiken