Goed gezien.
Veel geprobeerd maar de uitkomst is niet helemaal wat ik wil.
Piek op 33Hz krijg ik wel weggepoetst, maar de 40-65Hz band dipt dan met een gemiddelde van 20dB, ik ben daaropvolgend toch weer aan het schuiven geweest met de luidsprekers en zitplek en toch weer winst weten te behalen.
Paar nadelen van de sub:
1 beperkte plaatsingsmogelijkheid, kinderen en woonkamer
2 Piek op 33Hz weg (enkel die freuentie, niet 32 en niet 34Hz) rest ook omlaag
Mijn vrouw heeft me geholpen en vond direct dat het met sub, minder klonk. Alleen een testtoon van een minuut op 33Hz geeft nog wel een best geluid, maar weining muziek waar één enkele frequentie zo lang te horen is, zelfs met de Dynamic Experience 2 (track 14) blijft de bas mooi...mooier dan met sub.
De verandereing (klein, echt centimeter werk) heeft wel wat goeds gedaan, want de bas is minder hoorbaar op de zitplek (piek en omliggende gebieden) terwijl mijn stage en diepte zijn toegenomen, dus probleem vooralsnog getackeld en ik ben tevreden (ben benieuwd voor hoe lang?
)
Leuk om met de sub gestoeid te hebben en leuk om met deze materie bezig te zijn, nu proberen hem voor een goede prijs te verkopen en dan koop ik er lekker een paar CD's van.
OOh ja vandaag even een brandwerende binnendeur ophalen voor in de woonkamer, dan kan ik harder mzuiek draaien terwijl boven iedereen ligt te slapen
Nu zit er een gewone boarddeur in en dat werkt als één grote klankkast (wellicht dat dat ook wat doet met het geluidin de woonkamer).