Gisteren even wat gestoeid met mijn sub en de resultaten zijn er voor wat betreft de 'baspieken', ook weer wat geschoven met de luidsprekers en op een enkel dipje op de 51 en 52 Hz (60dB) kom ik in het geheel niet verder dan 80dB (90-94Hz).
Dus mijn piek op 32/33Hz was rond de 98dB en is nu 79dB
(pink noise = 70dB), dan kakt de bas op 51 en 52Hz een beetje in naar 60 á 62dB en dan heb ik nog wel een versterking op de 90-94Hz naar 80 á 81dB, maar al met al heb ik de pieken van 98dB in het echte laag met -17dB kunnen dempen en is het gehele verloop (met uitzondering van de piekjes en dipjes) best netjes, gemeten op 70dB kom ik tot 80dB piek en gemiddeld 64dB dip (dus maar een verloop van laag naar hoog van 16dB in plaats van 32dB).
Ik ben er niet meer aan toe gekomen om echt muziek te gaan luisteren maar dat doe ik van de week even, kijken of alle gemeten waardes ook hun positieve effect hebben in de luisterervaring en de muzikaliteit.
PS als ik echt een testtoon opzet van 33Hz en ik doe de sub uit dan wordt je helemaal nettergek van het geluid, terwijl ik voor mijn gevoel er al bijna geen last meer van had, gemeten waardes zeggen niet alles maar theoretisch zou het nu beter moeten zijn, ik hou jullie op de hoogte...
TBC