Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 14, 2014, 00:34:58
Afgelopen maandag is Whisper weer eens langsgeweest, redelijk lange tijd geleden en was weer even gezellig en leuk (eindelijk weer eens een mederoker en liefhebber).

Van 1100 - 1530 uur toch lekker aan het luisteren geweest met, zoals ieder keer, weer een grote verscheidenheid aan muziek, een paar New Age CD's zijn even geript en blijven in de collectie voor de 'zweefteef' momenten.

Het was erg gezellig en de set...tja....ik ben er erg happy mee, paar upgrades (kleintjes) nog en dan zijn we weer net even wat verder dan nu. Ik mag niet klagen en het streamen en de set in het algemeen bevallen me erg goed, kan uren luisteren en het verveelt geen moment.

Ook het streamen gaat me prima af en bevalt ook goed, dus niks te klagen hier en volgens mij vond Hans het ook meer dan prima klinken....Toch Hans??? :-D

Yep, het gemak waarmee je door je muziek collectie heen gaat is echt relaxed.

Genoten van de muziek en de set. M.i. klinkt de set meer dan uitstekend.
Een voorbeeld, ( toch kijken of ie dat heeft) The Royal Scottish Gard Pipers and Drums.
Ships heeft ie dat ook nog op cd (rip natuurlijk) staan.  hello
Bij de drums zit je er midden tussen in en kun je genieten van de sound.

Oke, ik ben me ervan bewust dat ik een "afwijkende" muziek smaak heb.
Wereld muziek en m.n. de New Age (Chinees, Japans enz) kan ik gewoon erg mooi vinden.

Maar het was weer een hernieuwde kennismaken met de (vernieuwde) set van Chris.  pompom
Kleine upgrades ? Welke dan ? Valt er dan nog wat te verbeteren Chris. ?

Maar per saldo het was weer gezellig en de zon scheen en we hebben kunnen genieten

Groet Whisper  byebye


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Er komen nog wat netkabels aan en er komt nog een stabiele lineaire voeding voor de streamer.
Tevens is er een 'op maat' gemaakte stekkerblok voor me gebouwd en die komt er ook aan

cz79

Dus ja in mijn set is zeker ruimte voor verandering/verbetering

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 14, 2014, 16:01:46
Dus ja in mijn set is zeker ruimte voor verandering/verbetering

pompom  HLP notworthy  pompom

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Wellicht een keer een setje Totems  :-D in plaats van Avalons....










Nee hoor geintje, gaat niet gebeuren :-D

audiof. zonder budget

Citaat van: cz79 op mei 14, 2014, 13:10:59
KJlinkt echt totaal nioet als Avalon om heel eerlijk te zijn, ze zijn zeker niet warm te noemen...eerder 'niet warm', wel muzikaal (imo) maar zeker niet warm/donker. Wellicht met donkere versterkers.

Harbet/Spendor?tannoy is totaal niet te vergelijken met Avalon

Laat ik het donkere dan beter toelichten. Mijn eigen luidsprekers (Floating Audio Cameleon Princess III) heb ik ook als donker betiteld in de review van mijn set, terwijl die voor velen erg helder klinken. Donker betekent voor mij dat het hoog  en mid nergens een scherpe kant heeft, velen zouden het juist neutraal vinden klinken.

De Avatars luidsprekers die, pro memorie, erg neutraal klinken, betitel ik als enigszins donker vanwege juist het ontbreken van enige scherpte, op welk nivo dan ook. Neutraal dat licht neigt naar analytisch maar nooit vervelend en zeker niet kil of koud, maar eerder warm. In het verleden heb ik bij luistertests het woord "saai" gehoord bij de Avatars, terwijl ik ze juisrt niet zo zou noemen.  Natuurlijk heeft het karakter van de gebruikte powerplant een bijdrage in het resultaat van de combinatie zoals jij die hebt staan.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

xander32

Citaat van: audiof. zonder budget op mei 14, 2014, 20:11:05
Laat ik het donkere dan beter toelichten. Mijn eigen luidsprekers (Floating Audio Cameleon Princess III) heb ik ook als donker betiteld in de review van mijn set, terwijl die voor velen erg helder klinken. Donker betekent voor mij dat het hoog  en mid nergens een scherpe kant heeft, velen zouden het juist neutraal vinden klinken.

De Avatars luidsprekers die, pro memorie, erg neutraal klinken, betitel ik als enigszins donker vanwege juist het ontbreken van enige scherpte, op welk nivo dan ook. Neutraal dat licht neigt naar analytisch maar nooit vervelend en zeker niet kil of koud, maar eerder warm. In het verleden heb ik bij luistertests het woord "saai" gehoord bij de Avatars, terwijl ik ze juisrt niet zo zou noemen.  Natuurlijk heeft het karakter van de gebruikte powerplant een bijdrage in het resultaat van de combinatie zoals jij die hebt staan.
Analytisch zegt m.i. niets over klankkleur maar meer over de resolutie, het oplossend vermogen. Niets lastiger dan het ervaren van geluid in woorden te vatten :yes:.

Marvin

Nee daar is geen beginnen aan, wat de één helder noemt is voor weer een ander schel en de derde noemt het analytisch.

cz79

Citaat van: audiof. zonder budget op mei 14, 2014, 20:11:05
Laat ik het donkere dan beter toelichten. Mijn eigen luidsprekers (Floating Audio Cameleon Princess III) heb ik ook als donker betiteld in de review van mijn set, terwijl die voor velen erg helder klinken. Donker betekent voor mij dat het hoog  en mid nergens een scherpe kant heeft, velen zouden het juist neutraal vinden klinken.

De Avatars luidsprekers die, pro memorie, erg neutraal klinken, betitel ik als enigszins donker vanwege juist het ontbreken van enige scherpte, op welk nivo dan ook. Neutraal dat licht neigt naar analytisch maar nooit vervelend en zeker niet kil of koud, maar eerder warm. In het verleden heb ik bij luistertests het woord "saai" gehoord bij de Avatars, terwijl ik ze juisrt niet zo zou noemen.  Natuurlijk heeft het karakter van de gebruikte powerplant een bijdrage in het resultaat van de combinatie zoals jij die hebt staan.

Ik snap de beschrijving die je geeft.

Heb ik een powerplant?

xander32

Citaat van: marvin op mei 14, 2014, 21:17:15
Nee daar is geen beginnen aan, wat de één helder noemt is voor weer een ander schel en de derde noemt het analytisch.
.... "Schel" heeft voor mij een negatieve lading, dat i.t.t. "helder".
Analytisch past m.i. niet in dat rijtje.

Marvin

De beleving van ieder individu is anders doordat we wat anders horen, daarbij geven we ook nog eens een andere benaming aan het gehoorde.

Nou, succes!

xander32

Citaat van: marvin op mei 14, 2014, 21:36:02
De beleving van ieder individu is anders doordat we wat anders horen, daarbij geven we ook nog eens een andere benaming aan het gehoorde.

Nou, succes!
... jij laat je afschrikken door slechts een paar variabelen :-D.

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op mei 14, 2014, 13:10:59
KJlinkt echt totaal nioet als Avalon om heel eerlijk te zijn, ze zijn zeker niet warm te noemen...eerder 'niet warm', wel muzikaal (imo) maar zeker niet warm/donker. Wellicht met donkere versterkers.

Harbet/Spendor?tannoy is totaal niet te vergelijken met Avalon
:yes: Maar mooi zijn die Avalons wel. :roll: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Citaat van: cz79 op mei 14, 2014, 21:31:40
Ik snap de beschrijving die je geeft.

Heb ik een powerplant?

Powerplant is voor mij een (eind)versterker die voldoende vermogen levert.... de UcD400 zou ik hier wel onder scharen :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

cz79

Aha, ja dat doen ze, echter zijn ze binnenin niet geheel standaard/origineel meer :-D Klinkt ook'iets' anders dan de gebruikelijk Hypex UCD eindversterkers