Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Barok klinkt niet zo voorspelbaar en zo friool (meestal niet tenzij het van Vivaldi is), Middeleeuwen klinkt meer als de kasteelmuziek en renaissance wordt het al iets ingewikkelder met meer modulatie, je merkt vanaf daar de weg naar de vroegbarok en barok....tijdens de barok wordt de muziek pas geniaal (daarna is dat weer helemaal over imo  :-D)

Rob46

Gisterenavond nog 'even' op de koffie bij Chris geweest. Naast hoog bijklepgehalte natuurlijk ook de set aan het werk gezien en gehoord. Prachtige kwaliteit. Klinkt zeer goed in de oren, in iedergevL wel in mijn oren. De set is onvermoeibaar en ik wilde de ene na de andere cd (of hoe noem je dit nu?) luisteren. Streamen gaat eenvoudig. Hoog gehalte gebruiksgemak in combi met een zeer goede kwaliteit. Ik kan weer terug kijken op een geslaagde avond!  :yes:

xander32

Citaat van: Rob46 op mei 16, 2014, 21:34:39
Gisterenavond nog 'even' op de koffie bij Chris geweest. Naast hoog bijklepgehalte natuurlijk ook de set aan het werk gezien en gehoord. Prachtige kwaliteit. Klinkt zeer goed in de oren, in iedergevL wel in mijn oren. De set is onvermoeibaar en ik wilde de ene na de andere cd (of hoe noem je dit nu?) luisteren. Streamen gaat eenvoudig. Hoog gehalte gebruiksgemak in combi met een zeer goede kwaliteit. Ik kan weer terug kijken op een geslaagde avond!  :yes:
Hoe staat het met jouw eigen streaming plannen?

Rob46

Dat is een goede vraag Xander! Zoals ik er op dit moment over denk blijven de cd's in ieder geval nog in huize Rob. Wellicht een combi. Gewoon om te proberen. Ik heb immers al een irDac. Er zijn echter nu al vele mogelijkheden in bijvoorbeeld streamers, de keuze hierin vind ik nog erg lastig, met name omdat ik niet gelijk een topcomponent wil hebben met een hoofdprijs. Enfin.......hmmmm........ violent1 HLP

xander32

Citaat van: Rob46 op mei 16, 2014, 21:45:48
Dat is een goede vraag Xander! Zoals ik er op dit moment over denk blijven de cd's in ieder geval nog in huize Rob. Wellicht een combi. Gewoon om te proberen. Ik heb immers al een irDac. Er zijn echter nu al vele mogelijkheden in bijvoorbeeld streamers, de keuze hierin vind ik nog erg lastig, met name omdat ik niet gelijk een topcomponent wil hebben met een hoofdprijs. Enfin.......hmmmm........ violent1 HLP
Ach, het doel is dat je geniet van muziek, of dat nou via een cdp, draaitafel of streamer loopt doet er eigenlijk niet toe, toch :-).

Zelf maak ik gebruik van zowel een cdp als streamer, in toenemende mate is het die laatste.

cz79

Je bent me voor Rob, maar het was zeker gezellig en ik heb erg genoten. Niet te vergeten het doel waarvoor je ook kwam, de subwoofer!
De BK Gemini II doet goed zijn werk, een heel klein tikje aan zorgde voor meer gelaagdheid, niet allen laag maar ook het mid knapte er van op, beeld werd gewoon net even iets voller (so to speak). De subwoofer gaat dus wel blijven zeker omdat we met meerdere tests (sub aan/uit) iedere keer goed doorhadden wat de sub meespeelt in de hele keten, zonder sub ook erg mooi maar met sub net even wat mooier, krachtiger, voller.

Ook leuk wat highres muziek direct met normaal (16/44) muziek kunnen vergelijken, ook dit gaf redelijk verschil, met name de triangel en belletjes klonken beter en galmden meer, ook was er een duidelijkere scheiding tussen de artiesten en instrumenten, even muzikaal als normale files maar toch net even wat audiofieler :-D

Een zeer geslaagde avond en een hoop wijzer geworden.

Ergo de sub blijft en highres klinkt net even wat mooier (afhankelijk van de opname uiteraard).

Bedankt Rob!

Ps mijn vrouw vond het ook erg gezellig (net zo'n kletsjurk als ikzelf) :-D

fjdewolf

Citaat van: WimPeu op mei 16, 2014, 09:04:34
Geef mij deze Blackmore periode maar

Fantastische muziek van Rainbow  hello hello Dagelijks onderweg naar mijn werk in de trein een portie Rainbow en mijn dag kan niet meer stuk!

Florus Jan
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

Marvin

Streamen?
Neem een simpele PC van MP voor 3 tientjes, frot daar een degelijke geluidskaart in en een opslag capaciteit naar behoefte. 
Zet Foobar op die PC en bedien dat kreng met je iPad.
Kom op mannen, anno 2014 hoeft dit echt geen duizenden Euro's te kosten. 

Just my 2cents......

cz79

Wat een tijd geleden dat er iets is gepost in dit topic, al een beste tijd geen noemenswaardige wijzigingen in mijn set (zie forumprofiel). Bijna saai die rust :gaap:

pameijer

Citaat van: cz79 op november 01, 2015, 07:57:23
Wat een tijd geleden dat er iets is gepost in dit topic, al een beste tijd geen noemenswaardige wijzigingen in mijn set (zie forumprofiel). Bijna saai die rust :gaap:
Ach, post gewoon weer eens wat fotootjes, laat horen waar je naar luistert of anders gaan we het over bier of cognac hebben  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op november 01, 2015, 07:57:23
Wat een tijd geleden dat er iets is gepost in dit topic, al een beste tijd geen noemenswaardige wijzigingen in mijn set (zie forumprofiel). Bijna saai die rust :gaap:

Vriend ik mis je.  HLP

:gp: byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


cz79

Ik zie net dat mijn Forumprofiel ernstig out of date is, ten opzichten dan die gegevens is er wel een en ander gewijzigd.

Ik heb de buizenvoorversterker en eindblokken ingewisseld voor wen Krell geïntegreerde versterker en heb nog een erg mooie separate power supply voor de Moon streamer

cz79

En profiel ook aangepast

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op december 24, 2017, 08:31:19
En profiel ook aangepast

man wat maak je mij blij vriend.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet