Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

ho ho santa is coming to town. HB

Kerstverhaal 2017. (echt gebeurt)

Ik krijg van een vriend 25 euri. Voor spulletjes uit 2010. Staat gisteren op mijn rekening. :angel:
Koop ik een fles Whikey voor.
Geef ik aan mijn kapper (die heeft 1 vd eerste Marantz cd spelers)
De gaat hele maal out. Ik hoor nu nog de oerkreet die hij slaakt als ik de winkel uitloop  pompom  notworthy

Gr Hans Aka Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Citaat van: Whisper.nl op december 24, 2017, 08:38:38
man wat maak je mij blij vriend.

Hi Hans, waarmee precies?

Whisper.nl

#1442
Citaat van: cz79 op december 24, 2017, 08:54:21
Hi Hans, waarmee precies?

Dat ik je weer tref.

Hier staat al 2,5 jaar een fles Connemera op je wachten.




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ierse whiskey  :kwijl: lekker zacht (triple distilled)

Rob46

Ha die Chirs, gaaf om weer eens iets van je te lezen! Jij hebt ook niet stil gezeten, fraaie set zo!  :yes:

cz79

Niet helemaal stilgezeten inderdaad :-D :-D

Versterking:

Ik had de Dion Audio buizen vpoprversterker en de twee UCD monoblokken en dat was meer dan prima, maar op een gegeven moment kreeg ik de kans in de eigen set een Krell te beluisteren (KAV400) en dat was echt andere koek, power, punch en dynamiek en van het een kwam het ander en dus ging ik op zoek naar een Krell versterker en liep tegen een mooie KAV300i aan (Dion en Eindblokken warne redelijk snel verkocht)
Er moest nog wel wat worden nagekeken (o.a. de Caps) en dat is gebeurd dopor Concep en Design in Almelo, dus alle caps zijn vervangen en de Krell is weer zo goed als nieuw.
Erg ander geluid en heeeeel erg veel meer controle, vooral in het laag goed merkbaar.

Streamer:

Weinig aan veranderd, de Mooon is erg goed in mijn set en bevalt me prima, wel heb ik wat gewisseld met verschllende lineaire voedingen en uiteindelijk is de keuze gevallen op een (handmade) Kingpin voeding (forumlid op buurforum) en deze bevalt bijzonder goed en blijft. Alle mzuiek staat op een QNAP NAS boven op zolder en gaat via de switches en Belden netwerkkabel naar de switches (één boven en één beneden)

Luidsprekers:

Tot ik de loterij win (waar ik  niet aan mee doe) zullen de Ava,lons geen plaats gaan maken voor andere speakers, ze bevallen erg goed en zijn in staat om een erg mooi breed en diep beeld neer te zetten, laag is strak en hoog is nooit scherp maar altijd in proportie.

DSP:

ook de TaCT RCS 2.0 staat hier nog als 'Room Correction' en ook deze gaat niet zomaar weg, wat ik hiermee kan doen en het uiteindelijke resultaat is in mijn situatie onmisbaar en niet zomaar te vervangen (tenzij ik de hele woonkamer akoestisch aanpas maar dat gaat niet gebeuren).

Kabels en accesoires:

Blijft leuk om mee te knutselen, heb zelf de netkabels en luidsprekerkabels gemaakt/in elkaar geflanst en die bevallen erg goed, soms probeer ik nog wel eens wat anders maar ga dan toch weer terug maar hetgeen ik had (solid core voor de LS kabels). De interlinks (XLR) vanuit de DAC (Wyred4Sound) zijn van Grimm en ook de kabel tussen de Streamer en de TaCT is een AES/EBU kabel van Grimm.

Stekkerblok, welke vanuit de aparte groep (met C&D houder en HiFi-tuning zekering) in de meterkast, wordt gevoed heb ik op maat laten maken door C&D en is voorzien van een DC blocker (ik had met de monoblokkken best wel last van DC op het net en dus was deze blocker een uitkomst).

Ik heb sinds kort ook een paar Nordost isoltaors onder de Krell, of het wat doet? Mmmm vast en zeker maar het staat erg leuk  :-D.

Muziek:

Veel en erg divers, alleen weinig tijd om echt ervoor te gaan zitten dus vaak aan maar dan als achtergrond tijdens werk (kan best wat thuiswerken) en in de avond, ik moet weer even de motivatie en tijd vinden er echt te voor gaan zitten.


cz79

Nog wat foto's en dan is iedereen hier weer helemaal up-to-date

Rob46

 :kwijl: :kwijl: Dat ziet er erg goed uit Chris. Een dijk van een versterker die Krell! Kan je ook weer jaren mee vooruit! Die isolators zullen ongetwijfeld 'iets' met de weergave doen  :-D Ik heb een paar keer de Avalons bij jou mogen beluisteren, en dat zijn mooie luidsprekers. Nu met de Krell zullen de Avalons helemaal swingen!

cz79

Het zijn de Ceraball van Finite Element zie ik net (dus geen Nordost)  :-D

Hoe het ook zij, ze staan prima en doen geen kwaad.
Ik heb nog een set Master Base, blokjes Padoek, Blokjes Maple, Soundcare Superspiked feet, Axedo Airbase, RVS Spikes, etc. Dus ik kan altijd nog eens wat rommelen mocht ik dat nodig vinden

Whisper.nl

nou nou ik ben onder de indruk hoor  notworthy

ik "draai " nog met de " oude" meuk. :mrgreen:

je weet wel cd 11 le en die vintage accu uit 1987.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Whisper.nl op december 24, 2017, 15:18:09
nou nou ik ben onder de indruk hoor  notworthy

ik "draai " nog met de " oude" meuk. :mrgreen:

je weet wel cd 11 le en die vintage accu uit 1987.

Alleen maar een andere ls snoertje achter de set gedaan.
de 230 doet het naar tevredenheid
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Citaat van: Whisper.nl op december 24, 2017, 15:18:09
nou nou ik ben onder de indruk hoor  notworthy

ik "draai " nog met de " oude" meuk. :mrgreen:

je weet wel cd 11 le en die vintage accu uit 1987.
Klonk altijd erg goed, dus ga er vanuit dat dat nog steeds het geval is.

cz79

Citaat van: Whisper.nl op december 24, 2017, 15:20:39
Alleen maar een andere ls snoertje achter de set gedaan.
de 230 doet het naar tevredenheid

Wat heb je nu dan voor LS kabel?

xander32

Welcome back Chris 👍🏻.

Citaat van: cz79 op december 24, 2017, 14:26:55
Het zijn de Ceraball van Finite Element zie ik net (dus geen Nordost)  :-D

Hoe het ook zij, ze staan prima en doen geen kwaad.
Ik heb nog een set Master Base, blokjes Padoek, Blokjes Maple, Soundcare Superspiked feet, Axedo Airbase, RVS Spikes, etc. Dus ik kan altijd nog eens wat rommelen mocht ik dat nodig vinden

jrm

Leuk om weer wat van je te horen!