Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

Komende week (hopelijk) komt mijn Teradak voeding binnen voor de Moon streamer, er zit nu een soort laptop voeding aan en dit is nog een verbeterpuntje, dus ik heb een mooie lineaire voeding besteld.
Deze komt samen met mijn, op maat en naar wens gemaakte, stekkerblok...Oh en ik koop bij dezelfde zaak nog even wat meters netkabel....

Hopelijk einde van de week helemaal klaar.....(voor zolang het kan duren bij mij :-))

cz79

Citaat van: Whisper.nl op mei 05, 2014, 22:13:08
A.s. Maandag 12 mei is prima. wordt ca 11.00 uur.

Past dat ?

byebye

Ja goed plan, ik reserveer de datum en tijd

Cornelis1921

Zeer fraai allemaal Chris: heel veel plezier ermee! hello pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op mei 06, 2014, 00:34:01
Zeer fraai allemaal Chris: heel veel plezier ermee! hello pompom byebye

stupid

audiof. zonder budget

Ik kan niet anders zeggen dan heel erg fraai allemaal.... notworthy notworthy
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

cz79

Dank je, ben er zelf erg tevreden mee en het maakt ook nog eens mooi geluid dus twee vliegen in één klap

audiof. zonder budget

#1386
Citaat van: cz79 op mei 06, 2014, 09:54:33
Dank je, ben er zelf erg tevreden mee en het maakt ook nog eens mooi geluid dus twee vliegen in één klap

Is een waarheid als een koe, natuurlijk wil het oog ook wat, maar uiteindelijk gaat het om de oren :wink:
Prettige bijkomstigheid is de looks van de avatars, ik vind het absolute parels om te zien. Zo ook het geluid, ondanks dat er ook nog wel wat meningsverschil over is, ik hou van het enigszins donkere karakter, de gesloten kast en de daarbij behorende bas en het nergens vermoeiende overall-geluid dat ze produceren. Kan me voorstellen dat de combi, zoals jij die hebt, gewoon heel erg fraai klinkt (en er zeker net zo fraai uitziet).
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

cz79

Thx, mooi omschreven maarre wat vindt jij een 'donker' karakter?

cz79

Afgelopen maandag is Whisper weer eens langsgeweest, redelijk lange tijd geleden en was weer even gezellig en leuk (eindelijk weer eens een mederoker en liefhebber).

Van 1100 - 1530 uur toch lekker aan het luisteren geweest met, zoals ieder keer, weer een grote verscheidenheid aan muziek, een paar New Age CD's zijn even geript en blijven in de collectie voor de 'zweefteef' momenten.

Het was erg gezellig en de set...tja....ik ben er erg happy mee, paar upgrades (kleintjes) nog en dan zijn we weer net even wat verder dan nu. Ik mag niet klagen en het streamen en de set in het algemeen bevallen me erg goed, kan uren luisteren en het verveelt geen moment.

Ook het streamen gaat me prima af en bevalt ook goed, dus niks te klagen hier en volgens mij vond Hans het ook meer dan prima klinken....Toch Hans??? :-D

xander32

Citaat van: cz79 op mei 14, 2014, 00:34:58
...

Van 1100 - 1530 uur toch lekker aan het luisteren geweest met, zoals ieder keer, weer een grote verscheidenheid aan muziek, een paar New Age CD's zijn even geript en blijven in de collectie voor de 'zweefteef' momenten.
...






... ook jij hebt er recht op om jouw vrouwelijke, gevoelige kant af en toe te laten gelden :-D..

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op mei 14, 2014, 06:49:33





... ook jij hebt er recht op om jouw vrouwelijke, gevoelige kant af en toe te laten gelden :-D..
...zolang die maar niet laat domineren... clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79


audiof. zonder budget

Citaat van: cz79 op mei 14, 2014, 00:31:02
Thx, mooi omschreven maarre wat vindt jij een 'donker' karakter?

Een enigszins donker karakter zoals bijv. Harbeth, KEF en Spendor hadden, in ieder geval toen ze nog in Engeland gemaakt werden. Donker zou je ook prima "warm" kunnen noemen omdat er nergens scherpte op puntigheid optreed. En voor de duidelijkheid, voor mij heeft donker geen negatieve bedoelingen, ik vind het persoonlijk heel erg prettig. :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

Citaat van: audiof. zonder budget op mei 14, 2014, 08:36:18
Een enigszins donker karakter zoals bijv. Harbeth, KEF en Spendor hadden, in ieder geval toen ze nog in Engeland gemaakt werden. Donker zou je ook prima "warm" kunnen noemen omdat er nergens scherpte op puntigheid optreed. En voor de duidelijkheid, voor mij heeft donker geen negatieve bedoelingen, ik vind het persoonlijk heel erg prettig. :yes: :yes:
Ondanks het feit dat zij "donker" en "warm" klinken, iets waar ik in het begin na Tannoy gehad te hebben, zijn zij toch nog neutraal te noemen. Alleen ligt bij hen het accent meer bij de middenfrequenties i.p.v. bij een meer  geprononceerd hoog en laag. Ik ervaar juist dat het "donkere" en "warme" niet ten koste hoeft te gaan van de helderheid, integendeel. Sommige luidsprekers met een uitgesproken hoog en laag kunnen soms heel goed een wat 'gemuffled' middengebied kennen, maar dan spreken wij doorgaans liever van slecht ontwerp. Ook Totem kan je in het bovengenoemde rijtje plaatsen, al zijn zij wat ik van Totem gehoord heb, Sttaf en Hawk, ook zeer transparant in hun geluidsbeeld te noemen, ondanks dat het twee-wegspeakers zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

KJlinkt echt totaal nioet als Avalon om heel eerlijk te zijn, ze zijn zeker niet warm te noemen...eerder 'niet warm', wel muzikaal (imo) maar zeker niet warm/donker. Wellicht met donkere versterkers.

Harbet/Spendor?tannoy is totaal niet te vergelijken met Avalon