Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

Ne hoor! Wordt een weggever, maar dan moet Rob mij (zoals beloofd) maar eens bellen  :wink: :wink: :wink:

cz79

Tijdje geleden sinds de laatste update, maar hier in het kort wat er gebeurd is:

1. CD speler na 7 maanden defect, er zat5 een nieuw loopwerk in maar deed vreemd, dus nieuwe laser wordt besteld door een Meridian dealer in het noorden.

2. 8 weken laten is de CD speler gereed en wordt opgestuurd, bij aankomst blijkt de buitenkant heeeeeel erg beschadigd te zijn

3. terug naar de dealer en oplossing wordt door hem geboden, ik kan een streamer voor erg weinig overnemen, het is de Simaudio Moon180 MiND

Me happy, veel cd's gaan weg en ik ga het digitaal doen. Ik zal het niet snel toegeven maar dat het 'zuiverder' klinkt dan de cd is een feit, het is kristalhelder en de combi met de Meridian DAC is ook erg goed.
Bediening gaat via de IPAD en alles staat op een Raidsonic storage (2x1.5Tb in RAID 1).   

Ben nu bezig de collectie te rippen en dat kost een hoop tijd maar de voordelen zullen weldra zichtbaar en hoorbaar zijn.

Cornelis1921

 stupid Jammer en gefeliciteerd Chris. Ik hoop dat deze wijze van muziekbeluisateren jou zal bevallen.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Gefeliciteerd. Heb zelf ook goede ervaringen met moon.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Geluk bij een ongeluk, ik heb de Moon voor errug weinig kunnen krijgen (met inruil van de CD speler) en toen kwam het streaming wel binnen handbereik, voor het geld wat ik terug kreeg voor mijn defecte Meridian transport kon ik geen andere CD speler kopen (niet naar mijn zin) dus...



Zoldar

Kun je naar hartelust een DAC uit gaan zoeken en in de duistere wereld van streaming gaan begeven. Ik had vanochtend een NAS die niet mee wilde werken dus ik hou een goede SACD speler aan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Heb geen NAS komt er ook niet, De Meridian DAC voldoet voorlopig prima (mooi muzikaal vloeiend geluid), de Moon werkt het best met Asset UPnP en dat draait weer alleen op een Windows of MAC omgeving en die heeft een gemiddelde NAS niet.

Ik heb nu gewoon een PC draaien (stond toch altijd aan) met een RAIDSonic met 3Tb (2x1.5tb in RAID 1) en de UPnP server draait op de PC

Zoldar

heb je dan geen last van fan noise?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Van wat? De PC staat twee verdiepingen hoger en de RAIDsonic ook, via het netwerk wordt alles benaderd

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jrm

Waaatttt, streamin'   HLP

Maar het leest wel als super eenvoudig en handig, ben benieuwd naar het geluid.

Gefeliciteerd met je verandering.

cz79

Zuiverder dan CD, in eerste instantie dacht ik dat het magerder klonk maar de bas is iets slanker waardoor het detail meer naar voren komt.
Geluid kan ik niet anders omschrijven dan kristalhelder

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op februari 15, 2014, 14:23:47
Zuiverder dan CD, in eerste instantie dacht ik dat het magerder klonk maar de bas is iets slanker waardoor het detail meer naar voren komt.
Geluid kan ik niet anders omschrijven dan kristalhelder
Maar toch gaat er (voor mij) niets boven ouderwets plaatjesdraaien, ondanks de bezwaren. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Zo dacht ik er ook over maar dit is wel gemak en klinkt ten minste net zo goed als de CD, jammer is wel dat het uitzoeken en boekjes doorlezen (vooral bij klassiek) nu ophoud, maar goed)

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op februari 15, 2014, 14:40:22
Zo dacht ik er ook over maar dit is wel gemak en klinkt ten minste net zo goed als de CD, jammer is wel dat het uitzoeken en boekjes doorlezen (vooral bij klassiek) nu ophoud, maar goed)
Maar dan kun je je wel beter op de muziek concentreren... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *