Daar ben helemaal voor in. Gisteravond Marillion live gezien in 013. Dan wordt je weer fijntjes eraan herinnert dat live muziek zo veel meer dynamiek bevat. In het geval van Marillion wordt er veel gebruik gemaakt van soundtrack-laag. Een heerlijke, fysieke geluidsbeleving.
Ik heb nog wat DVD's thuis liggen die op de huidige HT geen recht doen aan het live event.
Terug naar OT:
De zuilen worden in ieder geval bij gestaan door de BK sub voor al het laag wat de kamer moet doen trillen. presurize the room, zeg maar.
Dat betekend wel dat de zuilen de midbass of zeg maar de bass drums en toms een lekkere punch moeten kunnen geven.
Wat ik, na gisteravond, belangrijk blijf vinden is levendigheid. Triangle doet dat als geen ander (wat ik gehoord heb tenminste). Met live registraties geven ze de beste illusie dat er iemand in je kamer staat te spelen.
De PMC's doen dat iets minder maar hebben echt een killer bass. Bass om op te kauwen.
Volgende week komen de Monitor Audio GX300 aan de beurt. Ik ga bij Hobo er eens voor zitten. Als ik er toch ben: ze hebben ook Dynaudio Contours staan