Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Citaat van: Zoldar op november 30, 2011, 19:24:58
Rotterdam. Maar als ze ergens anders een groter aanbod hebben is een stukje rijden ook prima. Moet nog vragen of ze de contours ook hebben.

Moeten de Monitor Audio's wel ingespeeld zijn anders heeft het weinig zin.

Ben inderdaad benieuwd of ze de contours hebben. Ben er een paar jaar geleden geweest met een vriend die daar zijn SA-7001, PM-7001KI en een set dynaudio audience 72SE en een set dynaudio audience 42 heeft gekocht. Volgens mij hadden ze toen geen contours. Ik heb wel de S3.4 en S5.4 beluisterd in Den Bosch, maar of die ze nog hebben betwijfel ik. Laatst stonden die op MP volgens mij. Staat trouwens nog een setje S3.4 van een hobofiliaal op MP.

Succes met luisteren en we horen wel hoe het loopt.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Ze staan in het filiaal in den haag volgens de hobo site. FF kijken of ze ook Monitor audio's hebben staan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

minguel

Citaat van: Zoldar op november 30, 2011, 21:12:20
Ze staan in het filiaal in den haag volgens de hobo site. FF kijken of ze ook Monitor audio's hebben staan.

Anders van te voren even me ze bellen. Zo heb ik een halfjaar geleden een nieuw setje DYN beluisterd bij HOBO in Amersfoort. Oorspronkelijk stonden ze elders in het land. Even gebeld en een paar dagen later was ik welkom.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Marantz 81

Toen ik in Januarie dit jaar bij hobo hifi in rotterdam ben wezen luisteren hadden ze geen Contour staan

wel de Focus 220 II  ,hele mooie speaker met genoeg Punch  byebye al weet ik niet of dit jou smaak is gezien ze vrij gecontroleerd klinken ,wel echt audiofiel  :wink:

Zoldar


Ook mooi. Monitor Audio PL200 2de hands (nou ja uit 2011)


Wilson Benesch
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81


xander32

Citaat van: Zoldar op november 30, 2011, 23:34:52

Ook mooi. Monitor Audio PL200 2de hands (nou ja uit 2011)


Wilson Benesch
Beide prachtig betreft looks :yes:. Het muzikaal-presteren kan ik niet beoordelen.


Sander.

Zoldar

Vandaag getest:

Trangle Genese Quartet
Monitor Audio GX200

En het is er niet gemakkelijker op geworden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 10, 2011, 15:45:15
Vandaag getest:

Trangle Genese Quartet
Monitor Audio GX200

En het is er niet gemakkelijker op geworden.

zal het ook worden hoe meer je luistert er is zoveel moois


bij welk merk heb je een geveol dat je zegt van YES ?


ik heb het bij Marantz Sony ES Rotel Audiolab (speakers) Accuphase DENON Onkyo Etude
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Ben niet echt merken trouw. Maar Graaf dat is wel erg speciaal voor mij. Triangle heeft een bijzonder eigen sound en die bevalt bijzonder goed.

Maar vandaag is daar Monitor Audio bijgekomen.

Bij de hifi dealer een set Monitor Audio Gold GX200 geluisterd. Muziek: Pink Floyd - Delicate sound of thunder, Jason Mraz -beautiful mess live, Marillion - Holidays in Eden. 3 nummers per speaker. De GX200 zijn niet de speakers waar ik voor zou gaan maar de GX300 verschilt alleen qua bass drivers. Prima voor een eerste indruk. Amp en bron van Primare. 

De GX200 geven je een mooi, open een gedetailleerd plaatje. Het hoog is echt heel bijzonder, vol met detail, niet scherp, in mijn oren bijna smooth (niet een eigenschap die ik zoek). Het midden is mooi open, je kunt de vingers van david gilmour over de frets horen glijden. Het geheel is ook lekker dynamisch. Het laag is prima in proportie maar de speakers raakte de weg kwijt in de grote luisterruimte. (zeker meer dan 5x5). Stereobeeld en plaatsing is bijzonder geslaagd. Zelfs in een kamer vol met andere speakers alles moi aanwijsbaar en met diepte. Wat een mooie speaker. Alleen de kamer icm met de 14 cm woofers waren niet echt een match om hard te draaien.

Direct na deze sessie naar de volgende kandidaat. Een die ik wat beter ken. De Triangle Genese Quartet. Aangesloten op een Moon set van cd speler VV en EV. Wat een mooie statige verschijningen zo, 1,12m hoog. Wat mteen opvalt is het midden en hoog wat nog "bloter" is. Het hoog ligt er wat dikker bovenop. Maar wat met name opvalt is de dynamiek, een snare drum of cymbal spatten nu harder de kamer in, lijkt echter. (als ik me het concert van Marillion terug haal van een week geleden). Stemmen zijn oh zo mooi en levensecht. Maar de bass, die heeft zelfs in deze kleinere luisterrruimte veel minder slam.  Ook deze speakers zijn nieuw en moeten nog ingespeeld worden maar toch. De BK sub moet hier ook aan te pas komen. Verwacht ook geen warmte van deze speakers. Dat moet van de rest van je systeem komen. Het stereobeeld is geweldig, breed, hoog en diep. Je kunt het publiek bij pink floyd bijna individueel aanwijzen. Het zijn wat ruwe diamanten deze Geneses. En ze hebben hulp nodig van een sub. En van een buizenversterker :)

poeh poeh. Wat mooi allemaal. Ik moet dit nog horen in het nieuwe huis met de Graaf.

Short list so far
- Monitor Audio Gold GX200 (rond de 3800 euro)
- Triangle Genese Quartet (kan op MP voor 1700 euro)
- PMC Twenty.24 (ugh 4000 euro)

wildcards
- Magellan Cello (ook 4K)
- Monitor Audio Platinum PL200 (op MP voor 4K, maar weinig verschil met GX200 volgens sommigen)




p.s.
Ik heb ook een Dynaudio Xcite vloerstaander geprobeerd maar die haalde het niet qua dynamiek en transparantie bij beide speakers.





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Interresant luisterverslag  :-)

Laat die Excite serie maar staan van Dynaudio als ik je eisen zo lees  :wink:

Heb zelf destijds het verschil gehoord tussen Excite 36  en Focus 220 II ,dat is echt groot  :yes:

Ik zou echt de moeite nemen om de Focus 220 II te beluisteren ,en er de tijd voor te nemen het is geen speaker die je overdondert maar juist verrast en veel verborgen talenten heeft  byebye

xander32

Indien een speaker geen enkele warmte in diens genen heeft kunnen componenten die maar in zeer beperkte mate toevoegen (Triangle) en een bass-driver meer of minder en/of van een andere diameter kan heel veel uitmaken voor het totale geluidsbeeld, ook voor de mids en het hoog :yes: (MA).


Sander.

Zoldar

Ik ben ook niet op zoek naar warmte. Is niet mijn ding. En hier thuis met de Graaf/Triangle monitors kom ik dat ook niet tekort. Maar het valt wel op als de genese's aan het eind van een Moon combo hangen.

Wat wel zeker een rol gaat spelen is een wat vollere bass en slam. Dat is nu al een punt, wat ik redelijk in de smiezen heb met de Sub. Maar ik zou het mooier vinden als de speakers zelf de slam, de punch zouden leveren om een grotere kamer te vullen en de sub alleen het bereik wat verder door trok. Waar neem je anders vloerstaanders voor? 

De Contours stonden niet in dit filiaal dus die zal ik nog een keer in de den haag moeten opzoeken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden