Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Citaat van: xander32 op november 22, 2011, 12:17:26
Citaat van: Maurice op november 21, 2011, 20:27:07
Dit is natuurlijk ook enorm mooi  :kwijl:
Niet iets waar men snel aan denkt, maar is dus ook gewoon afgewerkt en afgebouwd te kopen:
http://speakerland.nl/paginas/vloerstaand-vanaf-600-/article/55-scan-speak-vertigo

De Scan- Speak Vertigo is echt veruit het meest neutrale systeem wat ik ooit gehoord heb naast de andere Scan-Speak modellen. In vergelijk met deze units klinkt mijn Scan-Speak Reference Monitor zelfs gekleurd en dof, terwijl die gekenmerkt wordt als helder, open en neutraal.






http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117655.0


Sander.

Mooie speaker met dito drivers. Eentje om beslist te horen. Zeker voor die prijs.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32



Smaken verschillen  :yes:. Roept bij mij direct "bling bling" op. Krijg er gedachtes bij van gouden kettingen, gouden tanden en een te dikke Mercedes of BMW met net die foute wielen ...

Echter zie ik wel dat deze erg netjes zijn afgewerkt, daar is aandacht aan besteed.


Sander.

xander32

Citaat van: Zoldar op november 23, 2011, 08:16:14
Citaat van: xander32 op november 22, 2011, 12:17:26
Citaat van: Maurice op november 21, 2011, 20:27:07
Dit is natuurlijk ook enorm mooi  :kwijl:
Niet iets waar men snel aan denkt, maar is dus ook gewoon afgewerkt en afgebouwd te kopen:
http://speakerland.nl/paginas/vloerstaand-vanaf-600-/article/55-scan-speak-vertigo

De Scan- Speak Vertigo is echt veruit het meest neutrale systeem wat ik ooit gehoord heb naast de andere Scan-Speak modellen. In vergelijk met deze units klinkt mijn Scan-Speak Reference Monitor zelfs gekleurd en dof, terwijl die gekenmerkt wordt als helder, open en neutraal.






http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117655.0


Sander.

Mooie speaker met dito drivers. Eentje om beslist te horen. Zeker voor die prijs.
Verkoper is woonachtig in de Achterhoek, volgens mij Borculo. Vanuit Enschede goed te doen (30 min.).


Sander.


Cornelis1921

 
Citaat van: Marco op november 23, 2011, 02:30:49


Ik weet niet hoe ze klinken maar ik weet wel dat ze er erg shabby uit zien ............. omg wat een kitscherige speakers zeg!  :-o
stupid byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Smaken verschillen zeker.
Ik ben alleen bang dat als ik deze tegen het lijf loop  :-P



ik toch echt voor gaas ga.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Snap ik heel erg goed , die speakers zijn ook om te  :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Kun je niet uitzoeken waar ze deze luidsprekers hebbe en dan ga je daar dus niet heen

JohnWx

Paar mooie Piega's te koop in het topic VERKOOP :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Ja das geen geld ,ook nog eens een Favoriet  :-D

om het te proberen kun je er geen bult aan vallen  pompom

Maurice

Dynaudio Contour 1.8, zeker ook erg mooi  notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

Eerste indruk PMC Twenty.23

Dit weekend naar de nieuwe PMC twenty.23 geluisterd. De dealer had ook mijn huidige speakers staan, Triangle Genese Trio, deze zijn als referentie gebruikt. Ik heb bij deze dealer ook vaak naar andere PMC's geluisterd zoals de FB1i.


PMC twenty.23 (2de van links)




Mooi slanke speaker om te zien. Strakke look. Zijn redelijk lage speakers, komen een beetje klein over tov andere zuil luidsprekers. Ze staan mooi zo, naar achteren kantelend. De mid bass unit is ook kleiner dan je gewend bent te zien.

Het meest opvallende bij PMC's blijft toch die mooie strakke bass. Voor zo'n kleine speaker en driver verwacht je dat niet. Het laag is mooi strak, goed aanwezig, punchy. Gaat ook veel verder door dan je verwacht. Dit geeft een mooi fundament aan alles wat je opzet. Het is niet wollig of boomy en zeker niet "warm". Dit zijn eigenschappen die je verwacht bij PMC en de twenty.23 doet daar nog een klein schepje bovenop, lijkt het. Zo diep gaat het. De kleine driver gaat zich wreken zodra je hard gaat draaien. Dan lijkt er als eerst het laag wat in te boeten. Dan draai je al ruim op ruzie met de buren niveau.

Het meest opvallende komt van de nieuwe tweeter. Het hoog sprankeld nu meer. Is duidelijk meer aanwezig met meer detail en kan hier en daar ook wat venijn laten zien.

In mindere mate geld dat ok voor het midden. Dit is meer open dan ik me herinner van de FB1i. Het geeft je een meer open en frisse blik op de muziek. Geluidsbeeld lijkt ook een fractie breder dan de oude PMC's.

Het droge character van de PMC's is gebleven. Geen kleuring of romantiek te bekennen.

De Triangle's zijn monitors. Triangle gebruikt dezelfde titanium tweeter met een hoorn en dezelfde middentoner als in de Quartet/Lyrr, maar dan met een rubber rolrand . Dit zorgt voor een ultra helder en gedeatileerd hoog en midden. Up front ook. cymbals op delicate sound of thunder hebben nog meer metaal en de inkijk op het stereobeeld is nog makelijker, alles weer een stap transparanter. De soundstage is groter, brede, hoger en met meer diepgang. Stemmen en gitaar licks kennen geen geheimen meer. Keerzijde is dat al dat detail en forwardheid met name sommige vertsterkers wat hard kan worden.
De midden/bass unit doet het prima als middentoner maar komt duidelijk tekort in de bass tov de PMC. Qua bereik valt het nog mee. Het is er wel maar lang niet genoeg om in balans te zijn met dat heerlijke hoog/midden. Sub is een noodzaak bij deze monitor. Er is hier en daar ook meer kast en kleuring te horen.


Volgende luister afspraak:
- Monitor Audio GX300
- PMC Twenty.24 (grotere broer 23)
- Magellan Cello SW2
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Goed hoe jij het aanpakt; door zelf te gaan luisteren  :yes:. En die PMC`s zien er nog goed uit ook (over die Triangle`s zal ik maar niets zeggen puke).


Veel plezier nog met jouw zoektocht, gaat vast goed komen.



Sander.

Zoldar



De nieuwe ruimte is ook bekend. 5m bij 5.10m. Er is een open keuken. Vrij fors allemaal. Aangezien er af en toe ook flink moet worden geblazen gaat de voorkeur uit naar hoog rendement speakers. 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

En was de champagne lekker..... :-D
Aankleding zal een belangrijke faktor gaan worden, liever een speaker die niet te "fel" is.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.