Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VANZOMERENG

Je zegt, dat je genoeg ruimte heb voor speakers in 2012 maar niet hoeveel ??

Het risico bestaat om te grote speakers te nemen, immers vele staanders hebben niet
alleen een (grotere) ruimte nodig maar willen ook graag vrij opgesteld worden
(je moet als het ware een kringetje om je speakers kunnen lopen)

Gewoon wat verschillende speakers van verschillende klanksignatuur thuis proberen.
Navolgende speakers hebben allemaal een zeer goed prijs/kwaliteitsverhouding
- Sonus Faber Liuto
- Usher Mini Dancer I
- Dynaudio Focus serie
- Kef R700, R900
- Naim Ovatar 400
- Triangle Genese Quartet of Lyrr
  (deze zijn al wat langer op de markt en moeten voor aanzienlijk minder dan de adviesprijs nieuw te krijgen zijn)

Whisper.nl

#16
Mis er nog eentje in het rijtje.

Totem Hawk zou ook een optie kunnen zijn.

Groet whisper

ps is dat nog te weinig kan je nog een stap(je) hoger naar de Forest.

http://totemacoustic.com/en/hi-fi/columns/forest/

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: Marco op november 20, 2011, 12:57:50
Jamo R909 ,let op de nieuwprijs en de gevraagde prijs waarvan ik denk dat ze nog flink kunnen zakken met de prijs aangezien Jamo haast onverkoopbaar is in de topklasse ,je kan wellicht proberen deze super speakers voor 4k te bemachtigen  :-)

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=7029&merk=Jamo&type=909


stupid :kwijl:
Toendertijd op de VAD show beetje weggeduwd tussen andere zooi, vertegenwoordiger verbaasd dat wij wilden luisteren. Repentence van Dream Theater stevig aangezet, en gelijk liep de stand vol. Waren speakers die enorm indruk maakten qua geluid. Inderdaad enorm ondergewaardeerd, toch jammer, Jamo heeft ook altijd erg mooie audiofiele speakers gemaakt naast de goedkope boomboxen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

aan de bovenkant van het budget. Wislon Benesch Curve. Ervaringen?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Dit is natuurlijk ook enorm mooi  :kwijl:
Niet iets waar men snel aan denkt, maar is dus ook gewoon afgewerkt en afgebouwd te kopen:
http://speakerland.nl/paginas/vloerstaand-vanaf-600-/article/55-scan-speak-vertigo

De Scan- Speak Vertigo is echt veruit het meest neutrale systeem wat ik ooit gehoord heb naast de andere Scan-Speak modellen. In vergelijk met deze units klinkt mijn Scan-Speak Reference Monitor zelfs gekleurd en dof, terwijl die gekenmerkt wordt als helder, open en neutraal.

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pameijer

#20
ProAc Response D18, die hebben een WhatHifi Award man  :schater: .
Wel serieus mooie speakers, heb zelf de voorganger, de D15.



Hier nog een reviewtje.

Zijn te beluisteren bij Hifistudio Weerdinge.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op november 21, 2011, 19:10:49
aan de bovenkant van het budget. Wislon Benesch Curve. Ervaringen?


Niet om het een of ander hoor ....maar deze Wilson's hebben eigenlijk best wel een gedateerde Scan-Speak ls bezetting en op zich is daar helemaal niets mis mee ,echter voor minder koop je meer up to date speakers voor veel minder geld (zie het voorbeeld wat Maurice aangaf)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Citaat van: Maurice op november 21, 2011, 20:27:07
Dit is natuurlijk ook enorm mooi  :kwijl:
Niet iets waar men snel aan denkt, maar is dus ook gewoon afgewerkt en afgebouwd te kopen:
http://speakerland.nl/paginas/vloerstaand-vanaf-600-/article/55-scan-speak-vertigo

De Scan- Speak Vertigo is echt veruit het meest neutrale systeem wat ik ooit gehoord heb naast de andere Scan-Speak modellen. In vergelijk met deze units klinkt mijn Scan-Speak Reference Monitor zelfs gekleurd en dof, terwijl die gekenmerkt wordt als helder, open en neutraal.




http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117655.0


Sander.

JohnWx

Citaat van: Marco op november 22, 2011, 02:39:22
Citaat van: Zoldar op november 21, 2011, 19:10:49
aan de bovenkant van het budget. Wislon Benesch Curve. Ervaringen?


Niet om het een of ander hoor ....maar deze Wilson's hebben eigenlijk best wel een gedateerde Scan-Speak ls bezetting en op zich is daar helemaal niets mis mee ,echter voor minder koop je meer up to date speakers voor veel minder geld (zie het voorbeeld wat Maurice aangaf)

Marco vintage is toch helemaal in weer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Tja alleen voor de looks zou ik al verkocht zijn  notworthy notworthy :kwijl: :kwijl: hello

Italiaans ?

Zoldar

 :-P Magellan Cello by Triangle Manufacture d'électroacoustique

dat ligt net boven Parijs :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: xander32 op november 22, 2011, 12:17:26
Citaat van: Maurice op november 21, 2011, 20:27:07
Dit is natuurlijk ook enorm mooi  :kwijl:
Niet iets waar men snel aan denkt, maar is dus ook gewoon afgewerkt en afgebouwd te kopen:
http://speakerland.nl/paginas/vloerstaand-vanaf-600-/article/55-scan-speak-vertigo

De Scan- Speak Vertigo is echt veruit het meest neutrale systeem wat ik ooit gehoord heb naast de andere Scan-Speak modellen. In vergelijk met deze units klinkt mijn Scan-Speak Reference Monitor zelfs gekleurd en dof, terwijl die gekenmerkt wordt als helder, open en neutraal.




http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117655.0


Sander.
Uitgaande vd prijs als zijnde bouwpakket ex afwerking cq uren die daar in zitten is dit een hele nette prijs  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco



Ik weet niet hoe ze klinken maar ik weet wel dat ze er erg shabby uit zien ............. omg wat een kitscherige speakers zeg!  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Ja vindt je? Ik vindt ze echt om te  :kwijl: :kwijl: :kwijl: zo mooi!