Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Vanaf 2012 heb ik eindelijk weer de ruimte voor vloerstaande luidsprekers.

Ben op zoek naar redelijk felle, dynamische speakers. Grote soundstage. Mooie stevige bass, niet boomy maar zeker wel aanwezig. Midden zo doorzichtig als Lady Gaga's outfits. Er wordt wel eens stevig gespeeld dus hard moet ook zuiver kunnen. Amp kan veel aan maar het moeten geen 86db-in de 2ohm - duikelende stroomvreetes zijn.

Shortlist
Triangle Genese Quartet (uitgebreid beluisterd, mooi, mischien iets te weinig bass)


PMC Twenty.23 (net eerste indruk opgedaan, mooi!)


Monitor Audio Gold GX200 (nog luisteren)


Suggesties?!

Usher zijn ook erg mooi maar heb ik nog nooit gehoord. Vooral de BE en DMD lijken me mooi open.
Budget is tot 4K.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


JohnWx

Er is zoveel dat het eigenlijk niet meer leuk is

Maar jouw kennende hoe ik dat kan inschatten ga jij voor de "apartere" merken


KEF Q700
Audio Note
Elipson
Cabasse
Opera
MC Mirage
Master
Sonus Faber
Zingali
ProAc
Xanadu
JM Reynaud
Xavian
Audiophysic


en Piega natuurlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


WimPeu

Mooi budget..kun je wel wat moois voor kopen...Speakers is gewoon nogal persoonlijk dus luisteren is het beste advies wat ik kan geven..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Jamo R909 ,let op de nieuwprijs en de gevraagde prijs waarvan ik denk dat ze nog flink kunnen zakken met de prijs aangezien Jamo haast onverkoopbaar is in de topklasse ,je kan wellicht proberen deze super speakers voor 4k te bemachtigen  :-)

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=7029&merk=Jamo&type=909

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Citaat van: Zoldar op november 20, 2011, 12:31:31
Vanaf 2012 heb ik eindelijk weer de ruimte voor vloerstaande luidsprekers.

Ben op zoek naar redelijk felle, dynamische speakers. Grote soundstage. Mooie stevige bass, niet boomy maar zeker wel aanwezig. Midden zo doorzichtig als Lady Gaga's outfits. Er wordt wel eens stevig gespeeld dus hard moet ook zuiver kunnen. Amp kan veel aan maar het moeten geen 86db-in de 2ohm - duikelende stroomvreetes zijn.

Budget is tot 4K.

Idd tot 4 K kun je toch wel iets heel moois vinden schat ik zo.
Vergeet ook niet dynaudio te beluisteren, passen helemaal binnen de beschrijving zoals jij hem hebt gedaan.

Zijn wel forse speakers maar bijv. deze:

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=occasions&s=0334&item=109013
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op november 20, 2011, 12:43:10
http://www.focal.com/en/home-audio-loudspeakers/hifi-speakers/floorstanding-speakers/electra-1028-be.php

Dank voor de tip. Als je het zo leest past het binnen het plaatje. Geen allemans vriendjes en zeker geen muurbloempjes qua sound.

Maar uhhmm 4700 GPB is wat meer dan ik kan uitgeven. En die 4K hoeft niet op he. Een setje Triangle Genese Quartet's kan ik voor 1300 euro ophalen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81


Zoldar

Citaat van: John Wx op november 20, 2011, 12:51:27
Er is zoveel dat het eigenlijk niet meer leuk is

Maar jouw kennende hoe ik dat kan inschatten ga jij voor de "apartere" merken


KEF Q700
Audio Note
Elipson
Cabasse
Opera
MC Mirage
Master
Sonus Faber
Zingali
ProAc
Xanadu
JM Reynaud
Xavian
Audiophysic


en Piega natuurlijk

Heb maar weinig ervaring met speaker merken. De Triangle's en PMC's naast elkaar bij de dealer geluisterd. Daarvoor kende ik de merken niet eens. Daarvoor zelf B&W's, Mission en Tannoy gehad.
Uit jou rijtje wel opera's geluisterd maar vond ze wat te lief en vlak. PMC ook eigenlijk. Verschil zit em vooral in de tweeter verwacht ik. PMC (FBi) en opera waren soft dome en triangle een titanium met hoorn.

Maar goed, die nieuwe twenty.23 van PMC die ik gisteren heb beluisterd gingen wel helemaal open en fel door in het hoog. Daar gaat mijn theorie meteen aan digellen.

Ga met de suggesties aan de slag en lekker luisteren. Dank tot zo ver mannen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marco op november 20, 2011, 12:57:50
Jamo R909 ,let op de nieuwprijs en de gevraagde prijs waarvan ik denk dat ze nog flink kunnen zakken met de prijs aangezien Jamo haast onverkoopbaar is in de topklasse ,je kan wellicht proberen deze super speakers voor 4k te bemachtigen  :-)

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=7029&merk=Jamo&type=909



HB HB HB HB

ik hoop niet dat ik daar op ga vallen want dan heb ik een echtscheiding te pakken  HLP

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Die berillium tweeter doet dat wel van Focal , div malen bij hifi gek wezen luisteren die had de 1038be

Ik hou meer van Softdome tweeters mag best fel zijn ,maar dat hele felle hou ik niet van

Zoldar

Dat trekt me wel.

Ik moet zeggen dat die titanium hoorn tweeter van Triangle alleen aan het eind van een buizen versterker werkt.

De eerste ervaring met Triangle was aan net eind van een Decco versterker. Koude rillingen, verscheurde trommelvliezen en 2 paracetamol later had ik ze afgeschreven. (na 10 minuten dus)
Komt daar een Cary buizenbak tussen te hangen en ik was (en ben) verkocht. Kippenvel en vele -are u f#in kidding me?! - momenten later, gaan we op zoek naar een speaker met ongeveer dat signatuur.

De Graaf blijft voorlopig. De kamer en de speakers zijn straks nieuw.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

#14


SF Liuto




Naim Ovator 400-S




Audio Physic Tempo 25


notworthy


Sander.