Focal 826V i.c.m. SR6004

Gestart door pietr, juli 03, 2011, 22:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

 :yes:
Dynamic EQ uit maakte bijzonder veel verschil, zeker in stereo, tijdens de M&G onlangs bij stadiumIII
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietr

Dit topic heeft me toch flink wat informatie opgeleverd, ook al was er een en ander off-topic. De 826V zal het waarschijnlijk niet meer worden, terwijl die wel de aanleiding vormden voor mijn vraag.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 21:28:10
Dit topic heeft me toch flink wat informatie opgeleverd, ook al was er een en ander off-topic. De 826V zal het waarschijnlijk niet meer worden, terwijl die wel de aanleiding vormden voor mijn vraag.

Wat gaat er nu rond in het hoofd ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maurice op juli 05, 2011, 20:33:22
Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 17:37:21
Citaat van: still life op juli 05, 2011, 17:34:30
neem deze hier bvb eens door:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,6764.msg99665.html#msg99665

maar dat heeft niks met stereo te maken maar met een soort van EQ


Dit gaat mij te ver dat je alleen met een programma de juiste balans zou kunnen krijgen in een set
Tja, kijk maar bij Stadium, dat maakte een hoop verschil, zelfs in stereo (als ik het goed las).

okee het maakt veel uit zo te horen en lezen

maar is de basis dan wel goed afgesteld / afgeregeld als je in stereo moet gaan bij regelen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 22:28:56
okee het maakt veel uit zo te horen en lezen

maar is de basis dan wel goed afgesteld / afgeregeld als je in stereo moet gaan bij regelen ?

Dynamic EQ UIT in stereo! Dus daar wordt dan niets meer bij geregeld.  8-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 22:49:43
Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 22:28:56
okee het maakt veel uit zo te horen en lezen

maar is de basis dan wel goed afgesteld / afgeregeld als je in stereo moet gaan bij regelen ?

Dynamic EQ UIT in stereo! Dus daar wordt dan niets meer bij geregeld.  8-)

dat probeer ik al 3 pagina's te zeggen bedankty LO maar Still Life had het over EQ aan in stereo dat begreep ik al niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 22:58:42
Citaat van: lo op juli 05, 2011, 22:49:43
Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 22:28:56
okee het maakt veel uit zo te horen en lezen

maar is de basis dan wel goed afgesteld / afgeregeld als je in stereo moet gaan bij regelen ?

Dynamic EQ UIT in stereo! Dus daar wordt dan niets meer bij geregeld.  8-)

dat probeer ik al 3 pagina's te zeggen bedankty LO maar Still Life had het over EQ aan in stereo dat begreep ik al niet

Er zit een verschil in Audyssey equalizer en Dyn. Equalizer. Een groot verschil! De Audyssey corrigeert de kamer met de equalizer(eventueel meer Bas aanzetten en minder hoog) en de Dyn. Equalizer zorgt ervoor dat de explosies op min of meer hetzelfde geluidsniveau zijn als de dialogen bij films.

Dyn equalizer uit en Audyssey equalizer kan aan indien gewenst.
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op juli 05, 2011, 23:14:20
Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 22:58:42
Citaat van: lo op juli 05, 2011, 22:49:43
Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 22:28:56
okee het maakt veel uit zo te horen en lezen

maar is de basis dan wel goed afgesteld / afgeregeld als je in stereo moet gaan bij regelen ?

Dynamic EQ UIT in stereo! Dus daar wordt dan niets meer bij geregeld.  8-)

dat probeer ik al 3 pagina's te zeggen bedankty LO maar Still Life had het over EQ aan in stereo dat begreep ik al niet

Er zit een verschil in Audyssey equalizer en Dyn. Equalizer. Een groot verschil! De Audyssey corrigeert de kamer met de equalizer(eventueel meer Bas aanzetten en minder hoog) en de Dyn. Equalizer zorgt ervoor dat de explosies op min of meer hetzelfde geluidsniveau zijn als de dialogen bij films.

Dyn equalizer uit en Audyssey equalizer kan aan indien gewenst.

Dank je Janver maar nu haak ik af Dyn Aud EQ  violent1

Mavo en Havo hebben niks bijgedragen voor mij in deze materie  :no:

Dank Still en Janver maar ik  pompom

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

complexe hap.. zo'n receiverken..  clown1

de gelinkte topic, ging uiteindelijk ook over het goed laten inmeten van ADSY
denk dat de TS daar, nog steeds tevreden is met de bekomen resultaten..

naast ADSY kun je dus optioneel nog D.EQ aanleggen & D.vol waar janver over sprak..
     
voor de rest: ik vind helemaal niks jammer hoor, iedereen is vrij om voor eigen keuzes te gaan
& er zijn keuzes zat te maken met een AVR

wat ik wel een beetje simpel vind is zomaar even stellen:
die AVR klinkt voor geen meter  nopompom  buiten ermee & we gaan voor puur stereo


Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 18:36:22Ik heb een iPhone en koop binnenkort een tv met 3D, dan is het wel leuk om hdmi 1.4 te hebben en de gsm als afstandsbediening te kunnen gebruiken. En Airplay te kunnen gebruiken. Ik heb een aanbod van € 400,- inruil. Kost wel wat, maar ik kan het niet meenemen naar het hiernamaals (of wat er ook moge zijn). De SR5005 heeft deze functionaliteiten niet, dus dan wordt het eventueel de SR5006 of de NR1602.

Van dit alles lijkt me hdmi 1.4 het belangrijkst. Afstandsbediening op de telefoon is eerder een gadget.




de 5006, met de looks v/e SR7005..  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 23:48:49
complexe hap.. zo'n receiverken..  clown1

wat ik wel een beetje simpel vind is zomaar even stellen:
die AVR klinkt voor geen meter  nopompom  buiten ermee & we gaan voor puur stereo





O nee zo bedoel ik het niet  :no:
Het is zeer indrukwekkend wat zo een ding kan zie jij en Marco
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

Pfff... veel is mogelijk met zo'n receiver. Zodra ik speakers heb, probeer ik Audissey om alles in te regelen en Dyn. eq. om bij gebruik van de subwoofer bij een film ervoor te zorgen dat de bastonen in verhouding blijven met de andere tonen.

Ik heb op dit moment mijn zinnen gezet op een set van Canton: CD 1500.2. Het bestaat uit twee aluminium font zuilen. De gevoeligheid ligt op 88 dB. In een vorig leven heb ik eens een Canton surround set gehad met een passieve subwoofer en vooral bij films was ik daarvan erg onder de indruk. Omdat ik voornamelijk radio luister en af en toe een cd opzet, lijkt me dit een goed compromis tussen audio en filmgeluid.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

still life



da's een mooie surround set  :yes:

ik ben evenwel altijd meer te vinden voor mooie vloerstaanders,
mede omdat je dan wegkomt zonder sub maar vooral ook het stereo verhaal..

CiteerOmdat ik voornamelijk radio luister en af en toe een cd opzet, lijkt me dit een goed compromis tussen audio en filmgeluid.

stupid
wel terugkoppelen he ? ben benieuwd..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 07, 2011, 13:02:34


da's een mooie surround set  :yes:

ik ben evenwel altijd meer te vinden voor mooie vloerstaanders,
mede omdat je dan wegkomt zonder sub maar vooral ook het stereo verhaal..

CiteerOmdat ik voornamelijk radio luister en af en toe een cd opzet, lijkt me dit een goed compromis tussen audio en filmgeluid.

stupid
wel terugkoppelen he ? ben benieuwd..  8-)

volgens mij kan je met deze set en natuurlijk Audyssey equalizer en Dyn. Equalizer hemels genieten


Heb je vragen over deze EQ je kan mij altijd dingen vragen erover  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

De keuze is nog niet gemaakt. De Canton 1500.2 heeft drivers van slechts 8 cm, dit i.c.m. niet al te hoge gevoeligheid geeft weinig subtiliteit bij laag vulume, denk ik. Misschien ook Boston Acoustic A-serie bij mijn keuze betrekken.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op juli 16, 2011, 23:48:03
De keuze is nog niet gemaakt. De Canton 1500.2 heeft drivers van slechts 8 cm, dit i.c.m. niet al te hoge gevoeligheid geeft weinig subtiliteit bij laag vulume, denk ik. Misschien ook Boston Acoustic A-serie bij mijn keuze betrekken.

daar is sub toch voor ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.