Focal 826V i.c.m. SR6004

Gestart door pietr, juli 03, 2011, 22:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: pietr op augustus 15, 2011, 20:29:44
De volgende speakers zijn het geworden: Tannoy Revolution Signature DC6T in de kleur Espresso. In de winkel (met goede akoestiek) klonken ze erg indrukwekkend.
Mooie keuze  notworthy. Marantz - Tannoy = steevast een prettige match.

Genieten maar.

Sander.


pietr

Sander, dit is de gewone lijn. Ik heb de Revolution Signature. Die schijnt nog iets verfijnder te zijn. Enne... genieten gaat wel lukken.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T


WimPeu

Mooie speakers hoor..hebben wel iets van KEF weg...of zeg ik nou iets geks?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pietr

#79
Nee hoor, ik las op een Engelse site dat de techniek van KEF en Tannoy (tweeter in de middentoon speaker) ongeveer hetzelfde zijn. Citaat:

Move upwards to the mid-range and treble and the Tannoy's trademark Dual Concentric driver arrangement comes into effect. It's similar to KEF's Uni-Q arrangement in that it helps with the drivers' time alignment and promotes a greater sweetspot for the listener.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

WimPeu

Citaat van: pietr op augustus 15, 2011, 21:08:25
Nee hoor, ik las op een Engelse site dat de techniek van KEF en Tannoy (tweeter in de middentoon speaker) ongeveer hetzelfde zijn. Citaat:

Move upwards to the mid-range and treble and the Tannoy's trademark Dual Concentric driver arrangement comes into effect. It's similar to KEF's Uni-Q arrangement in that it helps with the drivers' time alignment and promotes a greater sweetspot for the listener.

Zijn eigenlijk gewoon Bose speakers.... :schater:

sorry hoor kon het even niet laten...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pietr

Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

QuattroNL

Hmm...naar die Tannoys zit ik ook te gluren. Bij H&C gekocht? Zij adverteren veel op MP.

Ik neem aan dat je ze nog in moet spelen? Dus het echte geluid moet nog komen.
Ik ben heel benieuwd hoe ze icm Marantz klinken.
(ik heb een 12 jaar oude SR.....zou dat anders klinken dan de hedendaagse SR's?)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pietr

Idd, bij H&C voor een mooie prijs  :-D. Ze moeten nog inspelen. Hij heeft nog een aantal sets, maar op = op. Ik heb daar mijn SR6004 ook gehaald voor weinig.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 15, 2011, 22:33:08
Hmm...naar die Tannoys zit ik ook te gluren. Bij H&C gekocht? Zij adverteren veel op MP.

Ik neem aan dat je ze nog in moet spelen? Dus het echte geluid moet nog komen.
Ik ben heel benieuwd hoe ze icm Marantz klinken.
(ik heb een 12 jaar oude SR.....zou dat anders klinken dan de hedendaagse SR's?)

die zijn vanaf Tannoy zelf al ingespeeld middels 48 uur programma
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 15, 2011, 22:33:08
Hmm...naar die Tannoys zit ik ook te gluren. Bij H&C gekocht? Zij adverteren veel op MP.

Ik neem aan dat je ze nog in moet spelen? Dus het echte geluid moet nog komen.
Ik ben heel benieuwd hoe ze icm Marantz klinken.
(ik heb een 12 jaar oude SR.....zou dat anders klinken dan de hedendaagse SR's?)

en je gaat er echt geen ander geluid van krijgen na 2 dagen inspelen tegen over elkaar en bij de een de plus en de min omdraaien
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

#86
Citaat van: WimPeu op augustus 15, 2011, 22:15:53
Citaat van: pietr op augustus 15, 2011, 21:08:25
Nee hoor, ik las op een Engelse site dat de techniek van KEF en Tannoy (tweeter in de middentoon speaker) ongeveer hetzelfde zijn. Citaat:

Move upwards to the mid-range and treble and the Tannoy's trademark Dual Concentric driver arrangement comes into effect. It's similar to KEF's Uni-Q arrangement in that it helps with the drivers' time alignment and promotes a greater sweetspot for the listener.

Zijn eigenlijk gewoon Bose speakers.... :schater:

sorry hoor kon het even niet laten...

Durf je wel hè van achter de computer :evil:

@Pietr: heel veel luisterplezier met de "Bose's" 8-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Cornelis1921

 byebye :yes:  pompom
@Pietr, Tannoy is Schots voor: wij zijn net zo goed als KEF, alleen minder pretentieus en minder duur.
Nu moet gezegd worden dat KEF een pionier is, maar dat een luidsprekerbouwer als Tannoy de kunst uitstekend afkijkt tegen een lager prijskaartje. Al betekent duurder natuurlijk in audiofiele kringen ook tamelijk weinig. Wat al eerder tot discussie heeft geleid: muziek=emotie en muziekbeleving is subjectief. Hetgeen je misschien niet ontgaan is.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: pietr op augustus 15, 2011, 20:29:44
De volgende speakers zijn het geworden: Tannoy Revolution Signature DC6T in de kleur Espresso. In de winkel (met goede akoestiek) klonken ze erg indrukwekkend.

8-)



voorlopig enkel de zuilen ? of een full set met deze center & sides ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pietr

#89
@still life: voorlopig alleen deze zuilen. Ik kom van een 5.1 en weet niet of ik dat weer wil. 2.1 of 3.1 kan ook. Als ik voor 5.1 ga denk ik dat de center een LCR4 wordt en achter ook DC4 of DC4T, anders wordt het veel te groot in mijn huiskamer.

@Cor: bedankt voor de toelichting. Gelukkig is het allemaal persoonlijk. Vooralsnog klinkt het goed (nog niet ingespeeld).

@John Wx: ik wist niet dat ze in de fabriek al zijn ingespeeld. In de gebruikershandleiding staat wel dat de speakers na 24 uur spelen nog wat beter kunnen gaan klinken.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T