Focal 826V i.c.m. SR6004

Gestart door pietr, juli 03, 2011, 22:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

pietr

De Focal speakers hebben een impedantie van 8 Ohm, maar ze kunnen tot 3,9 Ohm. Kan de SR6004 hier goed mee omgaan, zonder te gaan clippen?

Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

pietr

Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Stadium III

Geen probleem op normale volume's !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op juli 04, 2011, 20:13:13
Geen probleem op normale volume's !
stupid
Verder blijft het uitproberen, op het volume wat jij maximaal draait.
3,9 is niet schrikbarend, maar het hangt er een beetje vanaf hoe hard je draait. Een halvering van de impedantie vraagt om een verdubbeling van het vermogen, en als de receiver dat niet kan leveren, dan gaat het doods klinken of vervormen.
Op "normale" volumes worden echter maar een beperkt deel van het vermogen gebruikt, dus dan is de verdubbeling makkelijk te realiseren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pietr

De enige keren dat de volumeknop richting -5 tot 0 gaat, is overdag om te kijken hoeveel deze receiver in huis heeft en dan niet meer dan enkele seconden. Normaal draai ik maximaal tot -30 (denk ik). Ik begrijp dat het dus geen problemen gaat geven.

Nu nog nadenken of ik deze 826V of de 816W wil. Of de Paradigm monitor 11, maar ik moet uitzoeken waar ik die kan beluisteren.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Maurice

Citaat van: pietr op juli 04, 2011, 21:29:23
De enige keren dat de volumeknop richting -5 tot 0 gaat, is overdag om te kijken hoeveel deze receiver in huis heeft en dan niet meer dan enkele seconden. Normaal draai ik maximaal tot -30 (denk ik). Ik begrijp dat het dus geen problemen gaat geven.

Nu nog nadenken of ik deze 826V of de 816W wil. Of de Paradigm monitor 11, maar ik moet uitzoeken waar ik die kan beluisteren.
Volgens mij heb jij nog veel leuke luistersessies te gaan ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pietr

#6
Zekers! De voorpret is ook erg leuk. Maar... het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Al hoop ik dat ik na de aanschaf van nieuwe speakers vermaakt blijf worden.

Hopelijk komen de Focals goed tot hun recht. De voorganger, de Cobalt, vond ik al erg goed klinken. Hiervoor had ik Monitor Audio RX6 en die vielen toch wat tegen. Op laag volume was het laag helemaal weg en de muziek kwam niet los van de speakers.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marantz 81

#7
dat je op laag volume nog maar weinig laag hebt duit meestal erop dat de versterker gewoon niet genoeg kan leveren

ik zou eerder voor Paradigim/Klipsch gaan dit zijn hoog rendement speakers  :-) heel makkelijk aan te sturen

of hou gewoon de RX6 en hang er een extra eindversterker aan voor de RX6  :yes: deze kunnen genoeg laag weergeven tenzij je een hele grote woonkamer hebt

pietr

De RX6-speakers zijn verkocht. Er moeten dus nieuwe speakers komen.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

still life

Citaat van: Marantz 81 op juli 04, 2011, 23:37:56
dat je op laag volume nog maar weinig laag hebt duit meestal erop dat de versterker gewoon niet genoeg kan leveren


:no: : ik vermoed dat pietr met manuele settings draait
zonder ADSY / D.EQ of in pure direct


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 13:06:12
Citaat van: Marantz 81 op juli 04, 2011, 23:37:56
dat je op laag volume nog maar weinig laag hebt duit meestal erop dat de versterker gewoon niet genoeg kan leveren


:no: : ik vermoed dat pietr met manuele settings draait
zonder ADSY / D.EQ of in pure direct

Maar als je hem zo uit de doos haalt aansluit als stereo moet het toch goed zijn alles staat dan neutraal lijkt mij ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 14:06:58

Maar als je hem zo uit de doos haalt aansluit als stereo moet het toch goed zijn alles staat dan neutraal lijkt mij ?

nope, grote kans dat het dan erg dun klinkt of all mids..

een AVR moet m.i. altijd afgesteld worden, (zeker naar HT toe moeten je channels level zijn)
tenzij de speakers erg goed afgestemd of perfect uitgezocht zijn op je akoestiek (bvb met een aangezet laag)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 14:20:38
Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 14:06:58

Maar als je hem zo uit de doos haalt aansluit als stereo moet het toch goed zijn alles staat dan neutraal lijkt mij ?

nope, grote kans dat het dan erg dun klinkt of all mids..

een AVR moet m.i. altijd afgesteld worden, (zeker naar HT toe moeten je channels level zijn)
tenzij de speakers erg goed afgestemd of perfect uitgezocht zijn op je akoestiek (bvb met een aangezet laag)

oke

ik dacht gewoon als hij zo uit de doos komt staat hij op 0, niet dus




Dank voor je reaktie DD/DTS  :wink:



vr gr Stereo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

Ik speel tot nu toe in stereo en niet afgesteld in het Marantzmenu. Ik dacht dat dat alleen noodzakelijk was in hometheater opstelling.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

still life

Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 14:25:12


ik dacht gewoon als hij zo uit de doos komt staat hij op 0, niet dus


ik zie het zo: het is net als bouwen/klussen: je koopt een pak stenen/tegels/planken
standaardmaten waar je mee verder moet: de afwerking is altijd maatwerk & aanpassen aan wat er is..

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 14:34:44
Ik speel tot nu toe in stereo en niet afgesteld in het Marantzmenu. Ik dacht dat dat alleen noodzakelijk was in hometheater opstelling.

mooi dat je terugkoppelt: zoals je leest moet je dringend a/d slag met deze klus..  clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300