Focal 826V i.c.m. SR6004

Gestart door pietr, juli 03, 2011, 22:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 14:34:44
Ik speel tot nu toe in stereo en niet afgesteld in het Marantzmenu. Ik dacht dat dat alleen noodzakelijk was in hometheater opstelling.

Je hebt helemaal gelijk want als je hem in Pure-Direct schakelt hoef je niks in te stellen voor stereo. Sterker nog, alle gemaakte instellingen worden dan omzeild. Dan moet het gewoon goed klinken anders is er iets niet goed in je set.

Het menu voor HT is feitelijk alleen maar bassmanagement.

still life

Citaat van: drees62 op juli 05, 2011, 14:49:36
Dan moet het gewoon goed klinken anders is er iets niet goed in je set.


jammer genoeg is dat enkel bij uitzondering het geval..

CiteerHet menu voor HT is feitelijk alleen maar bassmanagement.

het doet wel wat meer imho: het stelt je oa een 7 bands/multichannel EQ ter beschikking
 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pietr

Ik lijk wel erg naïef, maar ik dacht dat als ik de speakers als 2.0 aansluit en gewoon op stereo speel, ik dan voldoende heb aan bass en treble. Ik kan er via het on screen menu dus meer uithalen in stereo? En ik neem aan dat de Audissey module alleen van pas komt als je 5.1 speelt?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

ja bij pure direct omzeil je alles en komen de specs van een gewone versterker om de hoek kijken

maar ik weet het nu niet meer met al dat HT DD TRUE BR HD  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 15:28:54
Ik lijk wel erg naïef, maar ik dacht dat als ik de speakers als 2.0 aansluit en gewoon op stereo speel, ik dan voldoende heb aan bass en treble. Ik kan er via het on screen menu dus meer uithalen in stereo? En ik neem aan dat de Audissey module alleen van pas komt als je 5.1 speelt?

:no:

ook in stereo kan je uw geluidsbeeld/weergave sterk verbeteren !

je kan bvb makkelijk zat tss uw fronts onderling enkele db verschil (geluidsdruk) hebben => scheef stereo beeld
ook de freq respons onderling kan totaal verschillend zijn, bvb R een serieuze piek i/h laag (hoekopstelling)
ADSY kijkt ook nog of alles in fase is..

bij een vlakke freq respons L/R zul je makkelijker diepte, breedte & hoogte ervaren
na een meting wordt D.EQ beschikbaar: dit zorgt dat ook bij lagere volumes alles nog balanced klinkt
ik heb het dan niet alleen over een bass kick (loudness van vroeger), maar het volledig spectrum

voor een goeie ADSY meting/afstelling verwijs ik naar andere topics op dit board
hierna heb je geen nood meer aan kleurende spullen/speakers voor een goed geluidje..  :angel:




The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 17:17:53
Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 15:28:54
Ik lijk wel erg naïef, maar ik dacht dat als ik de speakers als 2.0 aansluit en gewoon op stereo speel, ik dan voldoende heb aan bass en treble. Ik kan er via het on screen menu dus meer uithalen in stereo? En ik neem aan dat de Audissey module alleen van pas komt als je 5.1 speelt?

:no:

ook in stereo kan je uw geluidsbeeld/weergave sterk verbeteren !

je kan bvb makkelijk zat tss uw fronts onderling enkele db verschil (geluidsdruk) hebben => scheef stereo beeld
ook de freq respons onderling kan totaal verschillend zijn, bvb R een serieuze piek i/h laag (hoekopstelling)
ADSY kijkt ook nog of alles in fase is..

bij een vlakke freq respons L/R zul je makkelijker diepte, breedte & hoogte ervaren
na een meting wordt D.EQ beschikbaar: dit zorgt dat ook bij lagere volumes alles nog balanced klinkt
ik heb het dan niet alleen over een bass kick (loudness van vroeger), maar het volledig spectrum

voor een goeie ADSY meting/afstelling verwijs ik naar andere topics op dit board
hierna heb je geen nood meer aan kleurende spullen/speakers voor een goed geluidje..  :angel:

dat zou dus betekenen dat je voor een optimaal resultaat alleen maar goed uit de voeten komt met een receiver die een microfoon heeft om te meten ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 17:34:30
neem deze hier bvb eens door:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,6764.msg99665.html#msg99665

maar dat heeft niks met stereo te maken maar met een soort van EQ


Dit gaat mij te ver dat je alleen met een programma de juiste balans zou kunnen krijgen in een set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Luistert de TopicStarter eigenlijk Stereo of HT
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 17:17:53
Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 15:28:54
Ik lijk wel erg naïef, maar ik dacht dat als ik de speakers als 2.0 aansluit en gewoon op stereo speel, ik dan voldoende heb aan bass en treble. Ik kan er via het on screen menu dus meer uithalen in stereo? En ik neem aan dat de Audissey module alleen van pas komt als je 5.1 speelt?

:no:

ook in stereo kan je uw geluidsbeeld/weergave sterk verbeteren !

je kan bvb makkelijk zat tss uw fronts onderling enkele db verschil (geluidsdruk) hebben => scheef stereo beeld
ook de freq respons onderling kan totaal verschillend zijn, bvb R een serieuze piek i/h laag (hoekopstelling)
ADSY kijkt ook nog of alles in fase is..

bij een vlakke freq respons L/R zul je makkelijker diepte, breedte & hoogte ervaren
na een meting wordt D.EQ beschikbaar: dit zorgt dat ook bij lagere volumes alles nog balanced klinkt
ik heb het dan niet alleen over een bass kick (loudness van vroeger), maar het volledig spectrum

voor een goeie ADSY meting/afstelling verwijs ik naar andere topics op dit board
hierna heb je geen nood meer aan kleurende spullen/speakers voor een goed geluidje..  :angel:

jij weet hier meer van Still life, dan zou je dus je speakers (beetje overdreven) gewoon ergens neerzetten en Harry Audessey regelt het wel?

of werkt het zo niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

nope,

kijk maar eens naar alle leden hier met een mooie stereo set/spullen & een goeie klank

daar is dikwijls een ganse zoektocht aan vooraf gegaan
of men heeft de akoestiek aangepakt op een andere wijze & alles optimaal opgesteld in de ruimte..

schuiven met speakers alleen doet bvb al zoveel.. nog gezwegen van IC's & LS snoeren

al wat ik zeg is dat een AVR een zeer krachtige tool (ADSY) aan boord heeft,
die bvb van een brakke speaker opstelling nog het beste kan maken..

of dat peperdure gear zomaar samenzetten geen garantie is op een goed geluid
er komt wel wat meer bij te kijken dan enkel uw treble/bass een tandje hoger/lager zetten..

dit is imho een groot misverstand in stereoland, men denkt al te makkelijk:
als het maar genoeg gekost heeft zal het wel klinken..

:no:


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 17:48:07
nope,

kijk maar eens naar alle leden hier met een mooie stereo set/spullen & een goeie klank

daar is dikwijls een ganse zoektocht aan vooraf gegaan
of men heeft de akoestiek aangepakt op een andere wijze & alles optimaal opgesteld in de ruimte..

schuiven met speakers alleen doet bvb al zoveel.. nog gezwegen van IC's & LS snoeren

al wat ik zeg is dat een AVR een zeer krachtige tool (ADSY) aan boord heeft,
die bvb van een brakke speaker opstelling nog het beste kan maken..

of dat peperdure gear zomaar samenzetten geen garantie is op een goed geluid
er komt wel wat meer bij te kijken dan enkel uw treble/bass een tandje hoger/lager zetten..

dit is imho een groot misverstand in stereoland, men denkt al te makkelijk:
als het maar genoeg gekost heeft zal het wel klinken..

:no:

oke

nee dat peperdure is geen garantie

maar ik kan nog niet overtuigd worden dat als je de receiver uitpakt cd speler erop direct input en op stereo en spelen dat je dan dingen moet gaan regelen dan ga je een eigen sound maken lijkt mij ?

de TS had last van een verkeerde combi denk ik dat hij op een laag nivo geen laag had


come on overtuig me  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ps: met de beste bedoeling zeg ik het voordat we weer ..... verkeerde
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

Ik luister nu even niets, want ik heb mijn speakers net verkocht. Ik had Monitor Audio RX6, maar ik vond dat het geluid niet goed los kwam van de boxen (het bleef in de speaker zitten, zeg maar). Nu ben ik naarstig op zoek naar andere speakers, maar twijfel elke dag over wat het zal worden. Weer zuilen? Een 5.1 set? Ik heb vandaag naar Paradigm geluisterd, de SE3, maar ik weet niet of ze dat worden. De Focal Sib & Co set beviel me uitermate goed, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ook een Canton set wil ik nog gaan beluisteren: Movie CD 1000.2. Ik denk dat het prijsverschil met de 1500.2 niet gelijk is aan het hoorbare verschil.

Mijn gebruik van de set: veel radio, af en toe cd en met enige regelmaat een film, zodra er een 5.1 (of 2.1) opstelling is.
Doordat ik binnenkort een nieuwe tv ga kopen, twijfel ik er zelfs over om de nieuwe NR1602 aan te schaffen. Ik heb dan ook Airplay en hdmi 1.4. Ik heb voldoende aan 50 Watt per kanaal denk ik.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 17:56:53
Ik luister nu even niets, want ik heb mijn speakers net verkocht. Ik had Monitor Audio RX6, maar ik vond dat het geluid niet goed los kwam van de boxen (het bleef in de speaker zitten, zeg maar). Nu ben ik naarstig op zoek naar andere speakers, maar twijfel elke dag over wat het zal worden. Weer zuilen? Een 5.1 set? Ik heb vandaag naar Paradigm geluisterd, de SE3, maar ik weet niet of ze dat worden. De Focal Sib & Co set beviel me uitermate goed, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ook een Canton set wil ik nog gaan beluisteren: Movie CD 1000.2. Ik denk dat het prijsverschil met de 1500.2 niet gelijk is aan het hoorbare verschil.

Mijn gebruik van de set: veel radio, af en toe cd en met enige regelmaat een film, zodra er een 5.1 (of 2.1) opstelling is.
Doordat ik binnenkort een nieuwe tv ga kopen, twijfel ik er zelfs over om de nieuwe NR1602 aan te schaffen. Ik heb dan ook Airplay en hdmi 1.4. Ik heb voldoende aan 50 Watt per kanaal denk


Snap in wat voor impasse je zit

Je zou eventueel voor weinig 2de hands wat kunnen kopen en daar mee verder gaan en rustig kijken wat je wil of niet


Je koopt voor 100 - 150 euro speakers 2 de hands die de strijd met de RX6 en de Focal volgens mij wel aan kunnen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.