Citeermaar ik kan nog niet overtuigd worden dat als je de receiver uitpakt cd speler erop direct input en op stereo en spelen dat je dan dingen moet gaan regelen dan ga je een eigen sound maken lijkt mij ?
de TS had last van een verkeerde combi denk ik dat hij op een laag nivo geen laag had
come on overtuig me
hij had last van een onafgestelde SR, zoals ik eerder al aangaf..
over zijn opstelling weten we voorlopig niks, hij heeft momenteel wsl zelfs
geen speakers..
over eigen sound: die bekom je met kleurende spullen of bass/treble regeling
ADSY werkt op basis van testsignalen (freq sweeps) over alle kanalen wat ervoor zorgt dat bvb 1kHz ook als dusdanig klinkt !
dus dat die cd ook klinkt zoals hij opgenomen is, niet van: ja maar ik hoor graag veel/vet laag
da's een eigen sound: ja maar die 1 kHz hoor ik liever als 800 Hz => waarop je dan vanalles kunt beginnen uithalen
om dat te bekomen (filter aanpakken/met snoeren gaan rommelen, etc..)
Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 17:56:53
Ik luister nu even niets, want ik heb mijn speakers net verkocht.
Ik had Monitor Audio RX6, maar ik vond dat het geluid niet goed los kwam van de boxen (het bleef in de speaker zitten, zeg maar).
kijk: denk dat je met ADSY die wel wat beter kon laten klinken..
zie:
Citeerbij een vlakke freq respons L/R zul je makkelijker diepte, breedte & hoogte ervaren
na een meting wordt D.EQ beschikbaar: dit zorgt dat ook bij lagere volumes alles nog balanced klinkt
ik heb het dan niet alleen over een bass kick (loudness van vroeger), maar het volledig spectrum
neem nou eens mijn eerder gelinkte topic door..