Focal 826V i.c.m. SR6004

Gestart door pietr, juli 03, 2011, 22:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

still life


Citeermaar ik kan nog niet overtuigd worden dat als je de receiver uitpakt cd speler erop direct input en op stereo en spelen dat je dan dingen moet gaan regelen dan ga je een eigen sound maken lijkt mij ?

de TS had last van een verkeerde combi denk ik dat hij op een laag nivo geen laag had


come on overtuig me  :yes:

hij had last van een onafgestelde SR, zoals ik eerder al aangaf..
over zijn opstelling weten we voorlopig niks, hij heeft momenteel wsl zelfs geen speakers..

over eigen sound: die bekom je met kleurende spullen of bass/treble regeling

ADSY werkt op basis van testsignalen (freq sweeps) over alle kanalen
wat ervoor zorgt dat bvb 1kHz ook als dusdanig klinkt !

dus dat die cd ook klinkt zoals hij opgenomen is, niet van: ja maar ik hoor graag veel/vet laag

da's een eigen sound: ja maar die 1 kHz hoor ik liever als 800 Hz => waarop je dan vanalles kunt beginnen uithalen
om dat te bekomen (filter aanpakken/met snoeren gaan rommelen, etc..)


Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 17:56:53
Ik luister nu even niets, want ik heb mijn speakers net verkocht.

Ik had Monitor Audio RX6, maar ik vond dat het geluid niet goed los kwam van de boxen (het bleef in de speaker zitten, zeg maar).


kijk: denk dat je met ADSY die wel wat beter kon laten klinken..

zie:

Citeerbij een vlakke freq respons L/R zul je makkelijker diepte, breedte & hoogte ervaren
na een meting wordt D.EQ beschikbaar: dit zorgt dat ook bij lagere volumes alles nog balanced klinkt
ik heb het dan niet alleen over een bass kick (loudness van vroeger), maar het volledig spectrum

neem nou eens mijn eerder gelinkte topic door..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 18:07:40

Citeermaar ik kan nog niet overtuigd worden dat als je de receiver uitpakt cd speler erop direct input en op stereo en spelen dat je dan dingen moet gaan regelen dan ga je een eigen sound maken lijkt mij ?

de TS had last van een verkeerde combi denk ik dat hij op een laag nivo geen laag had


come on overtuig me  :yes:

hij had last van een onafgestelde SR, zoals ik eerder al aangaf..
over zijn opstelling weten we voorlopig niks, hij heeft momenteel wsl zelfs geen speakers..

over eigen sound: die bekom je met kleurende spullen of bass/treble regeling

ADSY werkt op basis van testsignalen (freq sweeps) over alle kanalen
wat ervoor zorgt dat bvb 1kHz ook als dusdanig klinkt !

dus dat die cd ook klinkt zoals hij opgenomen is, niet van: ja maar ik hoor graag veel/vet laag

da's een eigen sound: ja maar die 1 kHz hoor ik liever als 800 Hz => waarop je dan vanalles kunt beginnen uithalen
om dat te bekomen (filter aanpakken/met snoeren gaan rommelen, etc..)


Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 17:56:53
Ik luister nu even niets, want ik heb mijn speakers net verkocht.

Ik had Monitor Audio RX6, maar ik vond dat het geluid niet goed los kwam van de boxen (het bleef in de speaker zitten, zeg maar).


kijk: denk dat je met ADSY die wel wat beter kon laten klinken..

zie:

Citeerbij een vlakke freq respons L/R zul je makkelijker diepte, breedte & hoogte ervaren
na een meting wordt D.EQ beschikbaar: dit zorgt dat ook bij lagere volumes alles nog balanced klinkt
ik heb het dan niet alleen over een bass kick (loudness van vroeger), maar het volledig spectrum

neem nou eens mijn eerder gelinkte topic door..  :wink:

voordat ik me verder ga verdiepen jij zegt dat hij onafgestelde SR had maar heeft hij dat`

als hij het in derect zet staat alles toch flat 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

derect is direct   sorry
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ik snap niet wat dat topic (een hele ht set met sub center) te maken heeft met een set speakers cd speler en een receiver (die in direct staat)


als ik het niet door heb gaarne uw hulp


wil graag iets bij leren in deze HT DD BR DTS materie


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

#34

-
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 18:20:34
@jwx: je kunt je eigen posts editen.

Ik heb de spullen uitgepakt en aangesloten. Daarna alleen met bass en treble bijgeregeld. Ik denk dat de Monitor Audio RX6 bij nader inzien niet mijn speaker is. Ik hoorde vandaag ook een RX8 en die was het ook niet.

Dus: nu op zoek naar andere speakers en evt. een andere receiver (NR1602 of SR5005).

Nee kan ik niet ik heb een fout verleden hier sta onder curatele bij Maurice  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Wat is er mis met de SR6004 of gewoon iets nieuwers  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 13:06:12

:no: : ik vermoed dat pietr met manuele settings draait
zonder ADSY / D.EQ of in pure direct

john, neem alles nu eens voorzichtig door, er is al heel wat geschreven
& ik wil niet voortdurend in herhaling vallen..

mijn bovenstaand vermoeden werd i/h begin al bevestigd door de TS


Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 18:20:34

Dus: nu op zoek naar andere speakers en evt. een andere receiver (NR1602 of SR5005).

nu heb je toch een sr6004? gewoon houden jong..of je moet idd wat 'nieuws' willen hebben..

speakers? blijf alleszins weg van die kubus setjes met subje ala bose acoustimass & aanverwanten..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pietr

#38
Citaat van: still life op juli 05, 2011, 18:26:18
nu heb je toch een sr6004? gewoon houden jong..of je moet idd wat 'nieuws' willen hebben..

speakers? blijf alleszins weg van die kubus setjes met subje ala bose acoustimass & aanverwanten..

Ik heb een iPhone en koop binnenkort een tv met 3D, dan is het wel leuk om hdmi 1.4 te hebben en de gsm als afstandsbediening te kunnen gebruiken. En Airplay te kunnen gebruiken. Ik heb een aanbod van € 400,- inruil. Kost wel wat, maar ik kan het niet meenemen naar het hiernamaals (of wat er ook moge zijn). De SR5005 heeft deze functionaliteiten niet, dus dan wordt het eventueel de SR5006 of de NR1602.

Van dit alles lijkt me hdmi 1.4 het belangrijkst. Afstandsbediening op de telefoon is eerder een gadget.

Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 18:26:18
Citaat van: still life op juli 05, 2011, 13:06:12

:no: : ik vermoed dat pietr met manuele settings draait
zonder ADSY / D.EQ of in pure direct

john, neem alles nu eens voorzichtig door, er is al heel wat geschreven
& ik wil niet voortdurend in herhaling vallen..

mijn bovenstaand vermoeden werd i/h begin al bevestigd door de TS


Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 18:20:34

Dus: nu op zoek naar andere speakers en evt. een andere receiver (NR1602 of SR5005).

nu heb je toch een sr6004? gewoon houden jong..of je moet idd wat 'nieuws' willen hebben..

speakers? blijf alleszins weg van die kubus setjes met subje ala bose acoustimass & aanverwanten..

ik heb het nu 3 x doorgelezen maar ik zie nergens dat hij in dat menu heeft gezeten

er staat alleen wat ik kan lezen dat hij genoeg aan bass en treble heeft en ik zie nergens staan dat hij het bevestigt dat het in de Audyssy?


dit is niet om te zeuren zeiken maar ik lees er over heen dan  HLP

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

Voor alle duidelijkheid: ik heb de Audissey functie nooit gebruikt. Het is wel de bedoeling zodra ik een 5.1 speakerset heb.

Ik wil geen melkpak speakers. Ik hoop dat speakers zoals Canton CD 1000.2 of CD 1500.2 of Focal Sib & Co de melkpakkwaliteit ontstijgen. Sib & Co klonken niet beroerd (prijs en kwaliteit in acht genomen).
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 19:05:16
Voor alle duidelijkheid: ik heb de Audissey functie nooit gebruikt. Het is wel de bedoeling zodra ik een 5.1 speakerset heb.

Ik wil geen melkpak speakers. Ik hoop dat speakers zoals Canton CD 1000.2 of CD 1500.2 of Focal Sib & Co de melkpakkwaliteit ontstijgen. Sib & Co klonken niet beroerd (prijs en kwaliteit in acht genomen).

ik had het ook zo begrepen en word door Still helemaal  :cry: gemaakt

denk dat de combi jouw niet beviel/bevalt

tijd voor een MenG bij Still en een cursus HT voor dummies  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 19:05:16
Voor alle duidelijkheid: ik heb de Audissey functie nooit gebruikt. Het is wel de bedoeling zodra ik een 5.1 speakerset heb.

Still life vind het gewoon jammer en waarschijnlijk zelfs onlogisch dat je geen Audyssey gebruikt hebt; zelfs bij Stereo werkt het gewoon. Ik vind dat ook, je had allicht alle mogelijkheden kunnen testen om eventueel een beter geluid te krijgen.

Maar JWX heeft ook gelijk dat de combi moet bevallen!

Voor de rest is het eigenlijk nog off topic. Succes met de zoektocht naar nieuwe speakers. 826V zou als je op hoger volume laat spelen misschien niet meer mooi klinken. Vind de dynamiek bij hardere volumes omlaag gaan bij mijn 716W en Marantz combi.
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op juli 05, 2011, 19:22:20
Citaat van: pietr op juli 05, 2011, 19:05:16
Voor alle duidelijkheid: ik heb de Audissey functie nooit gebruikt. Het is wel de bedoeling zodra ik een 5.1 speakerset heb.

Still life vind het gewoon jammer en waarschijnlijk zelfs onlogisch dat je geen Audyssey gebruikt hebt; zelfs bij Stereo werkt het gewoon. Ik vind dat ook, je had allicht alle mogelijkheden kunnen testen om eventueel een beter geluid te krijgen.

Maar JWX heeft ook gelijk dat de combi moet bevallen!

Voor de rest is het eigenlijk nog off topic. Succes met de zoektocht naar nieuwe speakers. 826V zou als je op hoger volume laat spelen misschien niet meer mooi klinken. Vind de dynamiek bij hardere volumes omlaag gaan bij mijn 716W en Marantz combi.

doen wij 3 pagina's over bedankt Janver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 17:37:21
Citaat van: still life op juli 05, 2011, 17:34:30
neem deze hier bvb eens door:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,6764.msg99665.html#msg99665

maar dat heeft niks met stereo te maken maar met een soort van EQ


Dit gaat mij te ver dat je alleen met een programma de juiste balans zou kunnen krijgen in een set
Tja, kijk maar bij Stadium, dat maakte een hoop verschil, zelfs in stereo (als ik het goed las).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude