Streaming voor en tegens

Gestart door WimPeu, november 15, 2010, 09:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Voor iemand die zo negatief over downloaders praat heb je er wel erg veel verstand van Pjotr27 Je hebt duidelijk een FTD account aan gemaakt maar gebruikt het niet.... Yeah right.... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Wim heeft hier wel een belangrijk punt te pakken.
Ikzelf koop mijn cd´s en draai zelfs plaatjes. Ik vind het fijn om iets in mijn handen te hebben, maar ken ook gelijk het gemak van streamen.
Veel sneller, makkelijker muziek luisteren. Ideaal voor het lekkere luie luisteren, maar ook met verjaardagen etc.
Artwork wordt via de tv getoond, en wil je toch een concert bekijken, dan klik klik en je kijkt een concert.

Ik deel de mening dat de muziekindustrie niet meegaat met de behoefte van de markt en daardoor zelf, hoe kwalijk ook, illegaal verspreiden in hand werkt.
Een thuiskopie maken is legaal, maar voor veel mensen teveel werk. Dan is downloaden een stuk sneller. Het aanbod van muziek via internet is ook te mager, en van te lage kwaliteit. Idem voer voor illegaal verspreiden.
Ook ik download muziek (is voor de Nederlandse wet overigens NIET illegaal), maar dan om te beluisteren. Vind ik het wat, dan loop ik de lokale cd-boer binnen of bestel de cd via hun webwinkel.

Ik denk ook dat het belangrijk is om te beseffen dat mensen die downloaden en er niet voor willen betalen, ook niet voor de muziek zouden betalen als downloaden niet mogelijk zou zijn of juist wel voor een laag bedrag.

Streaming is denk ik de toekomst, en het lijkt mij verstandig dat de muziekindustrie een business model ontwikkelt die een marktvraag bedient, waarbij wel wordt geborgd dat er voor de productie en artiesten betaald wordt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: Maurice op november 15, 2010, 22:36:11
Wim heeft hier wel een belangrijk punt te pakken.
Ikzelf koop mijn cd´s en draai zelfs plaatjes. Ik vind het fijn om iets in mijn handen te hebben, maar ken ook gelijk het gemak van streamen.
Veel sneller, makkelijker muziek luisteren. Ideaal voor het lekkere luie luisteren, maar ook met verjaardagen etc.
Artwork wordt via de tv getoond, en wil je toch een concert bekijken, dan klik klik en je kijkt een concert.

Ik deel de mening dat de muziekindustrie niet meegaat met de behoefte van de markt en daardoor zelf, hoe kwalijk ook, illegaal verspreiden in hand werkt.
Een thuiskopie maken is legaal, maar voor veel mensen teveel werk. Dan is downloaden een stuk sneller. Het aanbod van muziek via internet is ook te mager, en van te lage kwaliteit. Idem voer voor illegaal verspreiden.
Ook ik download muziek (is voor de Nederlandse wet overigens NIET illegaal), maar dan om te beluisteren. Vind ik het wat, dan loop ik de lokale cd-boer binnen of bestel de cd via hun webwinkel.

Ik denk ook dat het belangrijk is om te beseffen dat mensen die downloaden en er niet voor willen betalen, ook niet voor de muziek zouden betalen als downloaden niet mogelijk zou zijn of juist wel voor een laag bedrag.

Streaming is denk ik de toekomst, en het lijkt mij verstandig dat de muziekindustrie een business model ontwikkelt die een marktvraag bedient, waarbij wel wordt geborgd dat er voor de productie en artiesten betaald wordt.


Amen! notworthy byebye

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Pjotr27

CiteerHet is niet een vrijbrief maar het is gewoon de hedendaagse realiteit.
Mee eens, niet aanbieden zal ook niet helpen, het maakt het alleen iets lastiger...
En de kwaliteit van de drager zal je zoals we het nu doen nooit kunnen benaderen...
Maar om daar de mensen die wel geld ervoor over hebben te straffen???
Aan de andere kant kan je ook een cd van STS kopen, de cd rippen en hem 2de hands weer verkopen..
Is goedkoper als 0,99 eurocent per track.. :wink:
Wie weet komt er later een manier om de boel zo te beveiligen dat downloaden kan zonder dat ze het weer kunnen aanbieden, nu is er wel DRM maar of dat nu zo prettig is...
Verder zal het kostenplaatje ook wel een rol gaan spelen, kortom voorlopig niet maar wie weet komt het er ( gedwongen) ook bij Fritz ooit nog wel van... 

Ik weet heel veel van downloaden , heb zelf ook een FTD account....Ik weet drommels goed dat als de juiste content gratis ( illegaal) beschikbaar is je niet meer dat geld uitgeeft voor diezelfde content..
Ik zie dat maar bij mijn kinderen, die kopen zelden nog muziek of films...
Kan ik wel een zielig verhaal ophangen  maar dat helpt niets..
Er is maar 1 manier om ze aan de koop te krijgen en dat is kwaliteit...
En dat probeert Fritz aan te bieden met zijn ( zeer goede) opname`s
IK heb verder geen zakelijke belangen bij Fritz, hij is alleen maar een zeer goede vriend van ons en ik verricht weleens hand en spandiensten bij zijn bedrijf...

Pjotr27

CiteerStreaming is denk ik de toekomst, en het lijkt mij verstandig dat de muziekindustrie een business model ontwikkelt die een marktvraag bedient, waarbij wel wordt geborgd dat er voor de productie en artiesten betaald wordt.

Mee eens, de ontwikkelingen gaan heel hard , ook aan de afspeelkant...
Toch wint de normale cd het nog makkelijk , maar hoelang nog..
Sprak vorige week de eigenaar van Channel Classics ( klassiek cdlabel) en zij verkopen al bijna evenveel content in de download als op drager...
Voordeel voor hun is dat klassiek nauwelijks te vinden is in de illegale circuits.
Er is wel wat te krijgen maar dat is nog wel erg beperkt in vergelijk met de top40 en aanverwante stuff..

WimPeu

Citaat van: Pjotr27 op november 15, 2010, 22:44:25
Ik weet heel veel van downloaden , heb zelf ook een FTD account....Ik weet drommels goed dat als de juiste content gratis ( illegaal) beschikbaar is je niet meer dat geld uitgeeft voor diezelfde content..

Ik download wel veel maar als dat niet kon dan had ik die muziek niet en kende het niet. Je moet niet onderschatten dat downloaden ook een positief effect kan hebben. Vooral jonge beginnende bands hebben daar nu al veel voordeel van. Ook gaan mensen na het downloaden sneller na een concert waar je tegenwoordig een waar kapitaal voor neerteld omdat dat de slinkende CD verkopen gecompenseerd moeten worden. Betalen we alsnog voor de (zij het indirect) CD. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Citaat van: Pjotr27 op november 15, 2010, 22:48:54
Mee eens, de ontwikkelingen gaan heel hard , ook aan de afspeelkant...
Toch wint de normale cd het nog makkelijk , maar hoelang nog..
Is nu al niet meer. Er zijn echt schittende oplossingen met een goede DAC aan boord. Of een losse DAC toevoegen.

CiteerSprak vorige week de eigenaar van Channel Classics ( klassiek cdlabel) en zij verkopen al bijna evenveel content in de download als op drager...
Voordeel voor hun is dat klassiek nauwelijks te vinden is in de illegale circuits.
Er is wel wat te krijgen maar dat is nog wel erg beperkt in vergelijk met de top40 en aanverwante stuff..
Een mooi voorbeeld van hoe het kan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: Pjotr27 op november 15, 2010, 22:48:54
Toch wint de normale cd het nog makkelijk , maar hoelang nog..

Bull....er wordt in vergelijk met 10 jaar geleden geen CD meer verkocht! En een EAC download is niet van orgineel te onderscheiden. Ten minste op mijn modale set. Op welk vlak wint de CD dan nog steeds?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 22:54:21
Bull....er wordt in vergelijk met 10 jaar geleden geen CD meer verkocht! En een EAC download is niet van orgineel te onderscheiden. Ten minste op mijn modale set. Op welk vlak wint de CD dan nog steeds?
Toch kan er met EAC wel verschil in zitten. Staat deze standaard niet op MP3 afgesteld?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Zou kunnen, ik maak ze zelf niet. Maar de albums die ik in EAC binnen trek zijn altijd min. 500 MB. Zelf rip in Wav en dan heb je gewoon de 600 of 700 Mb versie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 22:51:19
Ik download wel veel maar als dat niet kon dan had ik die muziek niet en kende het niet. Je moet niet onderschatten dat downloaden ook een positief effect kan hebben. Vooral jonge beginnende bands hebben daar nu al veel voordeel van. Ook gaan mensen na het downloaden sneller na een concert waar je tegenwoordig een waar kapitaal voor neerteld omdat dat de slinkende CD verkopen gecompenseerd moeten worden. Betalen we alsnog voor de (zij het indirect) CD. :-D

Zonder downloaden had ik nog steeds een enorm beperkte muzieksmaak omdat ik het simpelweg nooit was tegengekomen.
En dus nooit met hifi begonnen....

Stadium III

Downloaden tov cd kopen is idd al lang overstegen

De doelgroep waar men nu al op dient is toch de top 40
Waar iedereen mee rond loopt zijn de mp3 speler Iphone's end en daar zal de download markt legaal en illigaal lekker op blijven groeien

Ik ben er zelf ook van om te downloaden niet veel maar doe het wel dit is makkelijk en als ik CD kwaliteit pak ben ik tevreden zoals bijna heel NL
Mijn films koop ik wel orgineel voor de kwaliteit en de heb zeg maar

Dus ik snap de voor en tegens wel maar het zal straks allemaal zoals aangegeven digitaal gaan worden en dan ben ik benieuwd hoe het met de betsaande cd zaken zal aflopen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

CiteerBull....er wordt in vergelijk met 10 jaar geleden geen CD meer verkocht! En een EAC download is niet van orgineel te onderscheiden. Ten minste op mijn modale set. Op welk vlak wint de CD dan nog steeds?

Jij hoort het misschien niet, ik ( en Fritz) wel, de enige keer dat ik het gelijkwaardig of beter ( met 24 bit download`s) heb gehoord is bij A10Audio in Amsterdam, maar alleen de DAC kost al meer dan 6000 euro...