Streaming voor en tegens

Gestart door WimPeu, november 15, 2010, 09:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 byebye nonono
Citaat van: lemon op oktober 31, 2011, 17:57:11
Hoewel deze discussie al weer een paar maand oud is wil ik toch nog toevoegen dat ik streak over mijn huisnetwerk. Het voordeel is dat ik geen cd, dvd of blue ray schijven hoef te wisselen. die ook niet beschadigen en dat de kwaliteit behouden blijft.

Je streamt net zo makkelijk 192 kHz 24 bit files als eenvoudige mp3 tjes. Ik doe dit nu al enkele jaren met een WDTV speler. Maar onlangs met een Marantz NR 1602. De speler haalt zelf de files op van de madia server. Ik vind het een absolute aanrader en het er is echt geen sprake van audio gegevens die achteruit zouden gaan.

Wel heb ik ontdekt dat als ik VANAF de WDTV livehub stream NAAR de MARANTZ TOE. Dit verlies met zich meebrengt. De server verstuurd wel 24 bit 192 kHz files maar die zijn dan al half uitgepakt als PCM signaal.

Beter is het om de Marantz die WAV of FLAC files te laten 'ophalen'. De hub is dan enkel passief. Met mijn NR 1602 kan ik hoogstens 24 bit 96 Khz ophalen. Hij kan wel 192 kHz ontvangen maar zoals gezegd gaat daarbij iets van de kwaliteit verloren.

Een blue Ray speler die kan streaken kan waarschijnlijk wel 192 kHz files ophalen. Dat is dus mijn volgende stap. Ook de NA 7004 moet dat kunnen doen.

Streamen is dus echt iets voor de audio liefhebber!
Volgens mij, js streamen voornamelijk voor mensen (kunnen ook audioliefhebbers zijn), die gemak zoeken. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Citaat van: Cornelis1921 op november 01, 2011, 03:54:58Volgens mij, js streamen voornamelijk voor mensen (kunnen ook audioliefhebbers zijn), die gemak zoeken. Groet, Cor.
Idd, waarom moeilijk doen als het (veel) makkelijker kan?
Ceedeetje afgelopen? Opstaan, lade open, cd eruit, in doosje stoppen, terugzetten in rek (waar ook alweer?) andere cd pakken, doosje open, cd eruit, cd in de lade, lade dicht, cd starten, terug lopen naar je bank/stoel, klaar.
Pfff...gedoe zeg! Ik scroll op m'n remote naar een andere map en druk op play. Easy does it.

HB
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

jrm

 :-D

En ik vond de cd al zo'n vooruitgang t.o.v. een lp, die duurde nog korter en dan moest je 'm ook nog omdraaien :-D

Ach, de ene moment wil je gemak dus streamen en het andere moment is het gewoon genieten van een mooie cd en weer een ander moment gezellig plaatjes draaien......maar het belangrijkste is genieten van je muziek!

Zoldar

CD is bij mij minder goed dan streaming FLAC. Zelfde CD geript met EAC. In CD spelert naar zelfde DAC als file via SB Touch. Net wat meer detail en ruimte info met streamen. In ieder geval niet minder goed.

high rez is zeker niet altijd beter dan CD. zo vind ik de oude nirvana mfsl cd beter dan die nieuwe high rez remaster.

maar als je iets in high rez opzet wat goed is opgenomen staan je oren te klaperen en is CD nergens meer. net zoals met goede SACD of Vinyl vs CD. het potentieel is er voor high rez/vinyl, maar de uitvoering is niet altijd 100%.

verder er gemak en ongemak van computer based audio. gister avond stand de server weer een 30 min te kloten met nieuwe bestanden zoeken met outage tot gevolg.

dus toen heb ik maar een LP opgezet. die doet het wel.




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Alleen maar voordelen als je het mij vraagt, hoge kwaliteit en een hoog bedieningsgemak.




Iphone4

Cornelis1921

 :no: :wink:
Citaat van: QuattroNL op november 01, 2011, 08:48:11
Citaat van: Cornelis1921 op november 01, 2011, 03:54:58Volgens mij, js streamen voornamelijk voor mensen (kunnen ook audioliefhebbers zijn), die gemak zoeken. Groet, Cor.
Idd, waarom moeilijk doen als het (veel) makkelijker kan?
Ceedeetje afgelopen? Opstaan, lade open, cd eruit, in doosje stoppen, terugzetten in rek (waar ook alweer?) andere cd pakken, doosje open, cd eruit, cd in de lade, lade dicht, cd starten, terug lopen naar je bank/stoel, klaar.
Pfff...gedoe zeg! Ik scroll op m'n remote naar een andere map en druk op play. Easy does it.

HB
Dat is 't 'm nou juist. Gemak i.p.v. charme... Ach, ik zal wel (te) oud zijn voor dat soort nieuwerwetsheid.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op november 02, 2011, 01:27:15
:no: :wink:
Citaat van: QuattroNL op november 01, 2011, 08:48:11
Citaat van: Cornelis1921 op november 01, 2011, 03:54:58Volgens mij, js streamen voornamelijk voor mensen (kunnen ook audioliefhebbers zijn), die gemak zoeken. Groet, Cor.
Idd, waarom moeilijk doen als het (veel) makkelijker kan?
Ceedeetje afgelopen? Opstaan, lade open, cd eruit, in doosje stoppen, terugzetten in rek (waar ook alweer?) andere cd pakken, doosje open, cd eruit, cd in de lade, lade dicht, cd starten, terug lopen naar je bank/stoel, klaar.
Pfff...gedoe zeg! Ik scroll op m'n remote naar een andere map en druk op play. Easy does it.

HB
Dat is 't 'm nou juist. Gemak i.p.v. charme... Ach, ik zal wel (te) oud zijn voor dat soort nieuwerwetsheid.
Groet, Cor.

vintage is in Cor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: John Wx op november 02, 2011, 01:45:13vintage is in Cor
Niks mis mee hoor. Soms lekker nostalgisch een LP opzetten is best aangenaam. Al die nieuwe uitvindingen zijn zeker comfortverhogend maar missen wel iets.

Ik zie het zo: Het nieuwerwetsche is er voor het gemak, het ouderwetsche is er voor het gevoel.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

joep

Citaat van: QuattroNL op november 02, 2011, 08:50:57
Citaat van: John Wx op november 02, 2011, 01:45:13vintage is in Cor
Niks mis mee hoor. Soms lekker nostalgisch een LP opzetten is best aangenaam. Al die nieuwe uitvindingen zijn zeker comfortverhogend maar missen wel iets.

Ik zie het zo: Het nieuwerwetsche is er voor het gemak, het ouderwetsche is er voor het gevoel.

Knetteren, spetteren en tikken o.a.

Marvin

Geloof niet dat leeftijd bedieningsgemak in de weg hoeft te staan. M'n vader gebruikt ook een HDX met een leuke surround installatie. Muziek en films onder 1 druk op de knop van de afstandsbediening. Heb hem nog nooit zo vaak steeds andere artiesten zien opzetten ipv radio of steeds maar weer een cd of dvd 'zoeken'..... ;)




Iphone4

Zoldar

ik kom thuis wil ff muziekje opzetten op de SB touch. oh nee, wacht, eerst de laptop aanzwengelen zodatie bij de muziek kan.

dus hup, toch ff cd erin gegooid.

qua vinyl doe ik dat echt alleen voor het geluid. dat is op niveau van een goede high rez opname. de praktische  nadelen wegen daar vooralsnog prima tegenop. nostalgie daar heb ik niets mee. ik kom uit het CD tijdperk. bij mij gaat vinyl eruit als er net zo veel content is op high rez. sacd had die potentie ook....
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Ik zet m'n pc eigenlijk nooit uit, die HDX ook niet trouwens. Tv aan, versterker aan en knallen maar!




Iphone4

QuattroNL

PC aan? Ik gooi de Squeezebox aan, zet de amp aan en er is muziek....vanaf de NAS die overdag altijd aanstaat pompom  Zo luister ik nu m'n eigen muziek vanaf m'n NAS op m'n werk. Lekker hoor.

Maargoed, 't is niet dat het ene beter is dan het andere maar wat jezelf comfortabel vindt. Gemak dient den mensch.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin

Pc ja, geen hardestijve in m'n HDX zitten.
:wink:

Zoldar

quatro: als jij bij mij de sq server stand alone op mijn server aan de praat krijgt, krijg je een kratje bier  notworthy
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden