FOCAL - Electra 1037 BE (Twaron Angel Hair + Siltech bekabeld inwendig )

Gestart door HiFi gek, november 15, 2010, 17:36:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Laat ik het dan zo zeggen: met zo'n slechte geluidskwaliteit van een camera heeft het geen zin om een filmpje op youtube te zetten om het effect van een tweak hoorbaar te maken.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 08, 2010, 15:50:39
Laat ik het dan zo zeggen: met zo'n slechte geluidskwaliteit van een camera heeft het geen zin om een filmpje op youtube te zetten om het effect van een tweak hoorbaar te maken.


Heb het nog eens staan te beluisteren maar is er uberhaupt muziek  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi,


Maaaaaaaaaaaaaaaar alle gekheid op een stokje!!

@ Edwin en Frits; gaaf gedaan :yes: notworthy notworthy

Mijn speakers zijn standaard , siltech bekabeld (of was het met een T??? :|)

En hoewel ik zeeeeeeeeeer zeker niet ontevreden ben over het geluid van mijn set ( ook ff kijken binnen welk budget he :wink:!!!).
En het laag uit mijn speakers in MIJN akoustische omgeving ook strak te noemen is, wil toch eens met dat ''Twaron'' aan de gang :yes:

Waarom?;....................omdat toen mijn speakers gebouwd werden , ''twaron'' nog niet toegepast werd, dus wie weet wat voor verassing ik tegen kom of ga horen.
En andere reden is; gewoon voor de probeer , ben nieuwsgierig naar dit spul :yes: :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op december 08, 2010, 18:32:12
oi,


Maaaaaaaaaaaaaaaar alle gekheid op een stokje!!

@ Edwin en Frits; gaaf gedaan :yes: notworthy notworthy

Mijn speakers zijn standaard , siltech bekabeld (of was het met een T??? :|)

En hoewel ik zeeeeeeeeeer zeker niet ontevreden ben over het geluid van mijn set ( ook ff kijken binnen welk budget he :wink:!!!).
En het laag uit mijn speakers in MIJN akoustische omgeving ook strak te noemen is, wil toch eens met dat ''Twaron'' aan de gang :yes:

Waarom?;....................omdat toen mijn speakers gebouwd werden , ''twaron'' nog niet toegepast werd, dus wie weet wat voor verassing ik tegen kom of ga horen.
En andere reden is; gewoon voor de probeer , ben nieuwsgierig naar dit spul :yes: :yes:


Twaron verslaafde
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

 :yes: voor je het weet snuif je zo een pluk naar binnen  :wink:  heb je gelijk gepanserde longen  :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: gerard op december 08, 2010, 19:28:45
:yes: voor je het weet snuif je zo een pluk naar binnen  :wink:  heb je gelijk gepanserde longen  :|

oi,

Nee nee  nonono( om met ''jacobse en Van Ess'',.....Koot en Bie'' notworthy) ......eerst fijn maken , en vervolgens versnijen we het 10 op 1 met...........''VIM' clown1'.  Zodat de Kookiaane goed gaat schuimen onder meneer z'n dak :-o!!! Waarop wij gelijk kunnen zeggen;......kijk kijk meneer heb aanleg kwa kookiaane pompom pompom...hahaha.

Maar ff serieus; je hebt idd gelijk , ''Twaron'' was in eerste instantie een nieuw materiaal voor kogel vertragende cq werende en scherfvesten!! :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op december 08, 2010, 19:41:33
oi,

Nee nee  nonono( om met ''jacobse en Van Ess'',.....Koot en Bie'' notworthy) ......eerst fijn maken , en vervolgens versnijen we het 10 op 1 met...........''VIM' clown1'.  Zodat de Kookiaane goed gaat schuimen onder meneer z'n dak :-o!!! Waarop wij gelijk kunnen zeggen;......kijk kijk meneer heb aanleg kwa kookiaane pompom pompom...hahaha.

Maar ff serieus; je hebt idd gelijk , ''Twaron'' was in eerste instantie een nieuw materiaal voor kogel vertragende cq werende en scherfvesten!! :yes:

Dus Edwin heeft een anti terroristische kamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Je kunt er natuurlijk ook neutronenkorrels voor gebruiken, Mars  :-D  :wink:

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 08, 2010, 20:07:27
Je kunt er natuurlijk ook neutronenkorrels voor gebruiken, Mars  :-D  :wink:

Ga even Wikileads op kijken wat we nog her en der hebben liggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond


mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 08, 2010, 20:07:27
Je kunt er natuurlijk ook neutronenkorrels voor gebruiken, Mars  :-D  :wink:

neutronenkorrels? neutronenkorrels? :?................me reet, bastard suikah zal je bedoelen pompom!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 08, 2010, 15:50:39
Laat ik het dan zo zeggen: met zo'n slechte geluidskwaliteit van een camera heeft het geen zin om een filmpje op youtube te zetten om het effect van een tweak hoorbaar te maken.


In het echt is het verschil veel duidelijker waar te nemen dan je kunt horen via het filmpje .

Je hoort in  het filmpje trouwens wel goed dat na de modificatie de hardheid van het geluid flink is afgenomen waardoor het prettiger luisteren is .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: jwx op december 08, 2010, 12:56:23
Wanneer word dat hersteld gelijk op de print of fatsoenlijke soldeer verbinding met een koppelstuk of zoiets dergelijk ?

Dat snap ik nou niet van je Edwin

Je bent zo perfectisch en zo correct met de installatie en dit niet



Ga je fohnen  :schater:


Ik waag mij niet aan het solderen van zilveren kabels , heb dat nooit eerder gedaan .
Ik was bang dat het dan koekenbakken zou worden en dat ik waarschijnlijk de koperbaan van de print kapot zou branden met de soldeerbout .

Fritz had mij al gewaarschuwd dat zilver kabel solderen op een print met koperbanen erg lastig is .

Dan maar niet optimaal .
De luidspreker chassis hebben uiteindelijk ook van de fabriek uit kabelschoen montage , dan maken 2 kabelschoentjes extra echt geen makkelijk hoorbare verschillen .

Dan moet meteen alles gesoldeerd worden , maar ik ga uiteraard niet mijn  luidspreker chassis verzieken door draden aan de kabelschoenen te solderen + dat die kabelschoenen weer verguld zijn , daar ga ik dus al helemaal niet aan zitten solderen .




Groeten  EDWIN  B