Citaat van: lo op december 03, 2010, 21:23:46
Je hebt gelijk Edwin, sorry.
Maar nu even on-topic. Hoe bevalt het geluid je tot nu toe, en heb je nog geëxperimenteerd met verschillende hoeveelheden twaron achter je mid-rangers?
groet,
lo
Uiteraard heb ik testen uitgevoerd met verschillende hoeveel heden aan Twaron .
Ik heb nu weer 1 originele polyester vezel mat erin , aangevult met 5 gram aan Twaron .
Met de hoeveelheid grammen aan Twaron en tevens op de manier hoe je het in de midrange ruimte stopt kun je een kompleet ander klank karakter bewerkstelligen .
Dus je kunt nu bedenken hoe lastig ik het heb gehad , ik heb de midrange misschien wel 10 keer open gehad om te experimenteren .
Hoe vreemd het ook moge overkomen , met de hoeveelheid aan Twaron achter de midrange beïnvloed je zeer sterk ook de tweeter weergave en de lage tonen weergave .
Met 2 originele polyester dempings matten achter de midrange heb ik heel weinig laag , met enkel Twaron erin wordt tevens het laag sterk opgepept en zijn de hoge tonen weer niet mooi .
Doe je de Twaron direct tegen de magneet van de midrange speaker aan dan heb je heel scherpe hoge tonen met veel last van SSSSSS klanken + een erg upfrond geluid .
Doe je de Twaron meer naar achteren verplaatsen direct tegen de wanden van de midrange kamer aan , dan zijn de scherpe hoge tonen weer weg net zoals de SSSSS klanken dan weg zijn + dat je dan een laidback geluid krijgt .
Vooral het gekloot met de lage tonen weergave was erg lastig , dan was er veel laag en dan weer bijna niets .
De kunst is om de juiste hoeveelheid Twaron toe te voegen en op welke manier je het plaatst in de midrange kamer .
Met enkel Twaron erin ben je een belangrijk deel van de warmte in de weergave kwijt , daar hou ik niet van .
Met 1 originele polyester vezel mat erin + met 5 gram strategisch aangebrachte Twaron erin heb ik tot nu toe het beste resultaat geboekt .
Maar ik ben nog niet klaar met experimenteren , ik ga gewoon door ermee .
Op mijn werk hebben we ook het 1 en ander liggen aan diverse soorten dempings materiaal , daar wil ik ook nog mee aan de slag gaan in kombinatie met Twaron .
Alleen zit ik voorlopig nog in de ziektewet voor mijn sleutelbeen / schouderblad breuk , dus moet ik nog even gedult hebben
Groeten EDWIN B