monster XLR versus accuphase (bruine variant) RCA

Gestart door lo, november 01, 2010, 13:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: HiFi gek op december 03, 2010, 21:27:10

LO

Probeer het eens via de Duitse Accuphase importeur .

In Duitsland heeft Accuphase een behoorlijk grote markt , het merk is daar erg populair .
Dus maak je daar veel meer kans om een bruine xlr te bemachtigen .


Groeten  EDWIN  B

:-D Twee zielen, 1 gedachte pompom
Had ik gisteren in een opwelling ook verzonnen. Thanks Edwin voor het mee denken :yes:. Moet volgens mij toch ook een goede interlink zijn. Jij weet uit ervaring hoe of de RCA klinkt in vergelijk met jou interlink, en dat was lang niet slecht. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 03, 2010, 14:36:43
Oké, in dat geval gaat die vlieger niet op voor de PM14. nopompom

Paul zat toen in de bank geflankeerd door tweeling broers uit Helmond.

groet,

lo


Ha kijk eens aan , de bekende tweeling broers .

Die volgen Paul echt overal , ik ben ze al zo vaak tegen gekomen bij demonstraties van Paul .

Hele simpatieke gasten die 2 , praat altijd langdurig met ze als ik ze tegenkomt .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: lo op december 03, 2010, 21:29:45
:-D Twee zielen, 1 gedachte pompom
Had ik gisteren in een opwelling ook verzonnen. Thanks Edwin voor het mee denken :yes:. Moet volgens mij toch ook een goede interlink zijn. Jij weet uit ervaring hoe of de RCA klinkt in vergelijk met jou interlink, en dat was lang niet slecht. pompom

groet,

lo


De Accuphase rca interlink deet het inderdaad bij mij op mijn set toen opvallend goed .

Mijn heeeeel veel duurdere Siltch interlink was wel duidelijk beter , maar de Accuphase interlink presteerde ongekend goed voor wat die maar kost .
Ik zou wel erg benieuwd zijn naar de prestaties als Accuphase ook interlinks van 2400 euro zou maken , maar helaas die maken ze niet .




Groeten  EDWIN  B

lo

Op dit moment luister ik eigenlijk alleen nog maar naar mijn CD's via de accuphase RCA interlink (bruine uitvoering). Meer detail in het hoog en minder druk in het laag.

Boven gemiddeld kabeltje. :yes:

Idd eens met de duitse importeur contacten of ik via dat cirquit ook een XLR van dit zelfde type kan bemachtigen. Ik speel ook nog met de gedachte om diverse kabels van John van Gent uit te gaan proberen. Eerst maar eens mijn duits oefenen. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

probeer eens een siltech sq88b interlink (ebay). Kost haast niks en brengt veel
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Geloof niet dat Lo voor fake kabels gaat ook al zal het nagenoeg het zelfde klinken
Heb zelf ook zo een kabel gehad en klonk gewoon erg goed t.o.v een Siltech London
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Ik heb een XLR SQ80B, naar ik meen, mogen uitproberen van Fritz. Helaas was dit een 50cm kabel en stond erg strak tussen mijn componenten. Ik denk dat de accuphase RCA die ik nu gebruik heel erg dicht tegen die siltech aan ligt, vandaar mijn "verlangen" om het op de accuphase interlink maar dan XLR te houden. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op december 15, 2010, 13:00:36
Ik heb een XLR SQ80B, naar ik meen, mogen uitproberen van Fritz. Helaas was dit een 50cm kabel en stond erg strak tussen mijn componenten. Ik denk dat de accuphase RCA die ik nu gebruik heel erg dicht tegen die siltech aan ligt, vandaar mijn "verlangen" om het op de accuphase interlink maar dan XLR te houden. :-D

groet,

lo

is het een keer strak weer niet goed  :angel:  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Citaat van: jwx op december 15, 2010, 10:09:57
Geloof niet dat Lo voor fake kabels gaat ook al zal het nagenoeg het zelfde klinken
Heb zelf ook zo een kabel gehad en klonk gewoon erg goed t.o.v een Siltech London

beter als een audioquest king cobra volgens mij
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 15, 2010, 13:09:04
beter als een audioquest king cobra volgens mij

hoor wel verschil in kabels tussen a naar b schakelen maar of het nou veel slechter of beter word ik denk het niet


Vroeger bij POL Audio als we een demo gaven bij audioclubs haalden we vaak de interlink er tussen uit en ging er een dropveter tussen , nog nooit iemand gehad die zei van, he er zit een kabel van 5 euro tussen !

Het eerste wat mensen bijna altijd vragen was de prijs van een produkt ?

Moet wel toegeven als ik een dure kabel voor weinig kan kopen doe ik het ook maar puur voor de heb

Heb zelf Philips interlinks made by Monster Cable is eigenlijk een 550i kabel die kosten in UK 7,50 / 10 euro incl. verzending  frusty

Volgens mij heeft LO ook een heb gehalte  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Citaat van: jwx op december 15, 2010, 13:22:23
Volgens mij heeft LO ook een HOOG heb gehalte  :angel:

:-D

Ik kan bij mij heel makkelijk A/B testen dmv de AB. Schakelen tussen XLR en RCA, verschillen zijn dan erg duidelijk waarneembaar. Dit is idd niet hetzelfde als blind testen, maar afgelopen week weer eens naar Alegria van cirque du soleil geluisterd en dan hoor ik toch overduidelijk een verbetering, in mijn oren, tov de monster XLR interlink. Dit dus getest niet dmv A/B maar gewoon direct op RCA. Dit is dus de reden voor mij om te kijken of ik een dergelijke "bruine XLR" variant van de accuphase interlink kan bemachtigen. Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat het verschil tussen de XLR en RCA variant in dit interlink type marginaal is en dus de investering tov de RCA eigenlijk niet gerechtvaardigd is. Maar ja als je niet probeert kom je nergens.  :no:

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Maar als het anders klinkt dan blijft de "mindere"toch ook nog erg goed ?


Maar jij test toch wel met 2 identieke sets  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Op dit moment test ik met de monster XLR en de accuphase RCA. Niet identiek dus maar de accuphase RCA heeft nu toch mijn voorkeur. Vandaar mijn wens om met dit zelfde accuphase type, maar dan in XLR, te testen. :kwijl:
Zojuist een mailtje naar de duitse accuphase importeur gestuurd met de vraag of ik via hun netwerk hier aan zou kunnen komen.
John zou jij hier eventueel ook, misschien via Pol audio, aan kunnen komen? 8-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op december 15, 2010, 13:48:07
Op dit moment test ik met de monster XLR en de accuphase RCA. Niet identiek dus maar de accuphase RCA heeft nu toch mijn voorkeur. Vandaar mijn wens om met dit zelfde accuphase type, maar dan in XLR, te testen. :kwijl:
Zojuist een mailtje naar de duitse accuphase importeur gestuurd met de vraag of ik via hun netwerk hier aan zou kunnen komen.
John zou jij hier eventueel ook, misschien via Pol audio, aan kunnen komen? 8-)
groet,lo


Hoi Lo,

Erg benieuwt of je het verschil tussen RCA accuphase en XLR accuphase zult horen.
Vond/vind de rca van accuphase al heel mooi klinken.
Succes me je jacht op/naar de bruine variant. :-)

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Dank U.  :-D
Ik hoop maar dat ze daar in duitsland mijn nederlands-duits begrijpen. :-D
Ach als ik in duitsland ben kunnen ze meestal heel erg goed verstaan. Vorige keer dat ik er was kreeg ik zelfs nog complimenten daar over. :-o

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.