Citaat van: scanspeakman op december 02, 2010, 00:16:00
Dit is dus echt een beetje te kort door de bocht. Of het zin heeft hangt van het ontwerp van de apparatuur af. Je hebt apparatuur die single ended is ontworpen en waar vervolgens gebalanceerde uitgangen (of ingangen) aan zijn toegevoegd. Dan gaat je verhaal op. Maar je hebt ook apparatuur die full differential zijn ontworpen. Nadeel daarvan is dat je dus ongeveer je hele schakeling dubbel kan gaan zitten uitvoeren en dus ook dubbel zoveel onderdelen nodig hebt, dus ook dubbele kosten, dubbele warmte productie etc..... Om die reden wordt vaak voor de eerste oplossing gekozen. En dan kan ik me voorstellen dat een gebalanceerde niet veel toevoegd of zelfs voor verslechtering zorgt.
Dat zeg ik toch! Alleen met minder woorden.
Maar als je bv een marantz sa7-s1 neemt, of veel van de zelfbouwontwerpen van pass labs, die zijn wel full differential en daar kan het dus wel degelijk meerwaarde hebben.
Ja, dan wel. Maar hoeveel mensen op dit forum hebben dat? Het merendeel van de huidige apparatuur dat in omloop is, is single ended uitgevoerd en dan is die xlr flauwekul. Zeker als je in aanmerking neemt dat het om interlinks gaat, een draadje van pakweg 60 cm dat achter op de niet-mobiele apparatuur zit.
Uiteindelijk is en blijft rca technisch een r-u-k-oplossing; welke mongool ontwerpt er nou een connector waar eerst het signaal en dan pas de aarde contact maakt en die bij lange verbindingen zo storingsgevoelig is........
We weten allemaal dat je eerst connecties maakt en dat pas de apparatuur aanzet. (staat in iedere handleiding) Bovendien maak je meestal maar één keer een verbinding en dan is het klaar.
Echter voor kabels die ik gebruik voor demo's en zo, gebruik ik Neutrik: die maakt ook eerst aarde en dan signaal contact. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ron