monster XLR versus accuphase (bruine variant) RCA

Gestart door lo, november 01, 2010, 13:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

 stupid


wat ik al eerder zei , dat in pro audio in geval van lange kabel in iedergeval altijd xlr gebruikt wordt
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Perfect_audio

#31
Citaat van: scanspeakman op december 02, 2010, 00:16:00
Dit is dus echt een beetje te kort door de bocht. Of het zin heeft hangt van het ontwerp van de apparatuur af. Je hebt apparatuur die single ended is ontworpen en waar vervolgens gebalanceerde uitgangen (of ingangen) aan zijn toegevoegd. Dan gaat je verhaal op. Maar je hebt ook apparatuur die full differential zijn ontworpen. Nadeel daarvan is dat je dus ongeveer je hele schakeling dubbel kan gaan zitten uitvoeren en dus ook dubbel zoveel onderdelen nodig hebt, dus ook dubbele kosten, dubbele warmte productie etc..... Om die reden wordt vaak voor de eerste oplossing gekozen. En dan kan ik me voorstellen dat een gebalanceerde niet veel toevoegd of zelfs voor verslechtering zorgt.

Dat zeg ik toch! Alleen met minder woorden.

Citaat van: scanspeakman op december 02, 2010, 00:16:00
Maar als je bv een marantz sa7-s1 neemt, of veel van de zelfbouwontwerpen van pass labs, die zijn wel full differential en daar kan het dus wel degelijk meerwaarde hebben.

Ja, dan wel. Maar hoeveel mensen op dit forum hebben dat? Het merendeel van de huidige apparatuur dat in omloop is, is single ended uitgevoerd en dan is die xlr flauwekul. Zeker als je in aanmerking neemt dat het om interlinks gaat, een draadje van pakweg 60 cm dat achter op de niet-mobiele apparatuur zit.

Citaat van: scanspeakman op december 02, 2010, 00:16:00
Uiteindelijk is en blijft rca technisch een r-u-k-oplossing; welke mongool ontwerpt er nou een connector waar eerst het signaal en dan pas de aarde contact maakt en die bij lange verbindingen zo storingsgevoelig is........

We weten allemaal dat je eerst connecties maakt en dat pas de apparatuur aanzet. (staat in iedere handleiding) Bovendien maak je meestal maar één keer een verbinding en dan is het klaar.

Echter voor kabels die ik gebruik voor demo's en zo, gebruik ik Neutrik: die maakt ook eerst aarde en dan signaal contact. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

lo

Citaat van: Perfect_audio op december 02, 2010, 10:20:42
Ja, dan wel. Maar hoeveel mensen op dit forum hebben dat? Het merendeel van de huidige apparatuur dat in omloop is, is single ended uitgevoerd en dan is die xlr flauwekul.

Ik heb een SA7 gehad, en nu een accu DP700. Beiden op de accu E-450. Het gaat mij om mijn situatie en niet om die van een ander :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

even ietwat off-topic;

Wie weet 100% zeker of de XLR-aansluitingen op mijn PM14 en CD14 "nut" hebben?
M.a.w is dat spul full differential opgebouwd?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Waarom vraag je niet een set leenkabels bij John v Gent om het eens uit te proberen. Misschien heeft hij van jou types ook nog een XLR liggen? Anders gewoon een RCA en XLR set aanvragen, dan weet je het gelijk. En natuurlijk weer plezierig bezig :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op december 02, 2010, 23:23:09
Waarom vraag je niet een set leenkabels bij John v Gent om het eens uit te proberen. Misschien heeft hij van jou types ook nog een XLR liggen? Anders gewoon een RCA en XLR set aanvragen, dan weet je het gelijk. En natuurlijk weer plezierig bezig :yes:

groet,

lo

Lastig vind ik het met XLR....die uitgangsspanning van de CD14 wordt daardoor verdubbeld.
AB vergelijk is dan niet helemaal "eerlijk". Volgens mij hebben we het hier in het verleden al eens over gehad.
Als de apparatuur niet gebalanceerd opgebouwd is heeft het dus ook minder tot geen nut. Vandaar dat ik wel graag zou willen weten of dit spul wel gbalanceerd is. Ik heb geen verstand van die electronica......
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Ik had ook al een déjavu gevoel :-D
Uitgangsspanning is idd hoger maar je PM14 compenseert hier weer op volgens mij :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op december 03, 2010, 12:27:13
Ik had ook al een déjavu gevoel :-D
Uitgangsspanning is idd hoger maar je PM14 compenseert hier weer op volgens mij :yes:

groet,

lo

:-D :-D

De ingangsgevoeligheid is bij de PM14 zowel bij RCA als XLR hetzelfde.
Dus volgens mij geen enkele compensatie.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Oké, in dat geval gaat die vlieger niet op voor de PM14. nopompom

Ik heb trouwens nog even de film van "Buuren" voor mezelf terug zitten kijken. :-D
Toen ik boven kwam waren er idd meerdere mensen daar aanwezig en d'r kwam volgens mij idd iemand binnen die interesse had in volgens mij de E-560. Dat is dan rond een uur of 2 geweest volgens mij. Paul zat toen in de bank geflankeerd door tweeling broers uit Helmond.

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op december 03, 2010, 14:36:43
Oké, in dat geval gaat die vlieger niet op voor de PM14. nopompom

Ik heb trouwens nog even de film van "Buuren" voor mezelf terug zitten kijken. :-D
Toen ik boven kwam waren er idd meerdere mensen daar aanwezig en d'r kwam volgens mij idd iemand binnen die interesse had in volgens mij de E-560. Dat is dan rond een uur of 2 geweest volgens mij. Paul zat toen in de bank geflankeerd door tweeling broers uit Helmond.

groet,

lo

Heb je zelf een filmpje gemaakt dan? Die persoon kwam  idd wat later binnen, die broers heb ik ook gezien ja. Die schijnen Paul door het hele land te volgen. Ben wel benieuw naar dat filmpje :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

scanspeakman

Citaat van: Dennis E36 op december 02, 2010, 22:35:35
even ietwat off-topic;

Wie weet 100% zeker of de XLR-aansluitingen op mijn PM14 en CD14 "nut" hebben?
M.a.w is dat spul full differential opgebouwd?

Moet je eigenlijk schema voor hebben. Ik heb even snel naar foto's van het binnenwerk gezocht en als ik naar de verschillen in de uitgangstrappen tussen een cd17 en cd14 kijk, denk ik het wel. Pm14 kan ik het niet zien.

Scanspeakman


lo

Citaat van: Dennis E36 op december 03, 2010, 16:18:46
Heb je zelf een filmpje gemaakt dan? Die persoon kwam  idd wat later binnen, die broers heb ik ook gezien ja. Die schijnen Paul door het hele land te volgen. Ben wel benieuw naar dat filmpje :yes:

Nee ik heb geen filmpje gemaakt. :-)
Wat die broers betreft, dat heeft Paul mij ook verteld ja.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op december 03, 2010, 17:14:49
Nee ik heb geen filmpje gemaakt. :-)
Wat die broers betreft, dat heeft Paul mij ook verteld ja.

groet,

lo

Zo....hoezo traag van begrip....zit het nu terug te lezen van het "filmpje" en het kwartje valt :schater:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 01, 2010, 20:48:02
:-D


Jammer dat ik niet aan een accuphase XLR bruin type kan komen. nopompom
Maar goed het is niet anders.

groet,

lo


LO

Probeer het eens via de Duitse Accuphase importeur .

In Duitsland heeft Accuphase een behoorlijk grote markt , het merk is daar erg populair .
Dus maak je daar veel meer kans om een bruine xlr te bemachtigen .


Groeten  EDWIN  B